اجتماعی

ورود سامانه بارشی از روز جمعه به کردستان/ اعلام هشدار سطح نارنجی

یومیر / کردستان کارشناس هواشناسی در استان کردستان با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال از صبح جمعه اعلام کرد که فعالیت آن به صورت افزایش ابر پوشیده از ابر ، مه ، وزش باد ، باران برای چند ساعت با احتمال رگبار و در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی استان. برف خواهد بارید.

خسرو سیف پناهی شعبانی در گفت وگو با یومیر ، با اشاره به بررسی و تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی ، گفت: تولید مدل های پیش بینی نشان می دهد جو استان از امروز ، چهارشنبه و فردا ، پنجشنبه ، به جز محلی پوشش ابر. و گاهی اوقات ما هیچ پدیده دیگری نداریم.

وی افزود که از صبح جمعه تا اوایل صبح روز یکشنبه هفته آینده شاهد نفوذ یک سیستم بارشی فعال در نیمه غربی کشور خواهیم بود. فعالیت آن به صورت افزایش ابر ، مه ، وزش باد ، در طی چند ساعت بارندگی ، با احتمال رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی استان خواهد بود.
کارشناس هواشناسی در استان کردستان با بیان اینکه انتظار داریم شدت و میزان بارندگی از عصر جمعه تا اوایل صبح یکشنبه برای سروآباد ، کامیاران ، مریوان ، سنندج ، دهگلان ، قروه و نیمه جنوبی شهرهای بانه ، بیجار و دیواندره اظهار داشت: این سیستم باران باعث طغیان معابر ، طغیان کانالها و رودخانه ها و اختلال در رفت و آمد بین شهرها و مناطق روستایی در مناطق ذکر شده است.

وی با اشاره به هشدار نارنجی برای استان کردستان ، گفت: از جمعه تا یکشنبه ، تردد در کنار رودخانه ها خطرناک است و مسافران باید در صورت امکان از سفر خودداری کنند.

سیف پناهی شعبانی با بیان اینکه از نظر دما از امروز چهارشنبه تا فردا پنجشنبه دما طی روز 2 تا 3 درجه افزایش می یابد ، یادآور می شود: از روز جمعه با ورود سیستم بارشی به منطقه ای که شاهد آن هستیم کاهش دمای روزانه و از فردا صبح دمای شب و اوایل صبح کاهش یافته است ، به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان باعث سرما می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا