اجتماعی

احتمال خیز جدید کرونا ویروس در کردستان

احتمال ویروس کرونا جدید در کردستان

یومیر / کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ادامه ویزیت های عید ، شاهد کروناتوپ جدید در استان خواهیم بود.

فرزین رضایی صبح امروز (سه شنبه ، 25 اسفند) در جلسه ای در مقر استان علیه کرونا اظهار داشت که به دلیل عدم آلودگی جمعیت فعال مریوان به ویروس کرونا ، احتمال ایجاد موج جدی برای این شهر دور از دسترس نیست. انتظارات
وی با اشاره به خطر فوران تاج در مریوان ، افزود تعطیلات نوروز می تواند باعث افزایش مجدد تاج در مریوان شود و یکی از درخواست های ما تأکید بر ممنوعیت پذیرش مسافر در شهرهای دوستدار سفر در مریوان است. استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 96 درصد واکسن ها به گروه های پرخطر و کادر پزشکی تزریق شده و تصریح کرد: 1449 دوز واکسن کروناوینا برای تزریق بیماران سرطانی و بیماران خاص به کردستان تحویل داده شده است.
وی گفت: تعداد تلفات ویروس کرونا ویروس جهش یافته حدود 50 درصد بیشتر از ویروس کرونا بوده است.
سرانجام رضایی یادآوری کرد که دیواندرا در حالت نارنجی است و در چند روز آینده سنندج بیماران کرونری بیشتری را تجربه خواهد کرد.
ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه جلسه گفت: شیب شیوع تاج در شهرهای بانه ، سقز و دیواندره در حال افزایش است و موج جدیدی امکان پذیر است.
وی با اشاره به اینکه ویزیت ها می تواند منجر به مرگ یکی از عزیزان شود اظهار داشت: شهروندان باید بازدید از عید را به زمان دیگری موکول کنند تا شیوع ویروس به حداقل برسد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: فازهای اول و دوم واکسن کرونا به کردستان تزریق شده و فاز سوم آن که مربوط به بیماران مسن و بیماران خاص است در حال انجام است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا