عمومی

ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی لرستان/ دستگاه‌ها آماده باشند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمدرضا دالوند جمعه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان الیگودرز با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و جان باختن تعدادی از استان های دیگر خود در جریان سیلاب این شهرستان اظهار داشت: گزارش هواشناسی که پیش بینی کرده بودیم، حادثه ای در استان رخ می دهد، بنابراین جلسه ای در ستاد بحران تشکیل و مصوبات آن به دستگاه ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در لرستان شاهد وقوع بلایای طبیعی زیادی هستیم، افزود: بنابراین باید با آنها برخورد مناسبی کرد تا از بروز مشکلات و مسائل جلوگیری شود.

ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی لرستان

معاون عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: با وجود اینکه هشدارهای لازم داده شد اما متاسفانه شاهد جان باختن پنج نفر از هم استانی های عزیزمان در این سیل بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه دستگاه های استانی و شهرستانی در حادثه اخیر با جدیت تمام وارد عمل شوند، افزود: اقدامات دستگاه های اجرایی باید عملیاتی و میدانی باشد.

دالوند با بیان اینکه باید از همه ظرفیت ها به ویژه از پتانسیل نیروی انسانی در همه دستگاه ها استفاده شود، ادامه داد: سازمان ها باید تمام امکانات خود را در اختیار مدیران شهرستان ها قرار دهند تا تا حد امکان از بروز مشکلات این حوادث جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با مراکز گردشگری که به هشدارها و مصوبات ستاد بحران توجه نکرده اند برخورد جدی شود، افزود: بر اساس پیش بینی های هواشناسی امشب مناطق شمالی استان تحت تاثیر این شرایط جوی قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: همچنین در روزهای آینده جنوب و جنوب شرق استان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت، بنابراین باید تمامی واحدها برای جلوگیری از حوادث احتمالی بسیج شوند.

به دنبال جبران خسارت

دالوند بیان کرد: همچنین باید امکانات لازم در اختیار خانواده های آسیب دیده قرار گیرد و برای تامین مواد غذایی و نیازهای اولیه آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه امنیت مردم و سایر استان ها مهم ترین موضوع است، گفت: در صورت نیاز باید برخی از مسیرها مسدود و از همه ترددها جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان الیگودرز را یکی از بزرگترین شهرستان های استان برشمرد و گفت: تمامی اماکن و نقاط تحت پوشش شبکه مخابراتی قرار گرفته و مشکلات و نقاط ضعف موجود را پیگیری و برای ترمیم خسارات وارده بودجه تامین شود. .

دالوند بیان کرد: تلاش می کنیم امکانات بیشتری را در این شهر به ویژه شهرداری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها پس از بررسی این شرایط باید خسارت را بررسی کنند تا ستاد بحران کشور در راستای تامین اعتبار و جبران خسارت اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: به دلیل بارندگی در این سامانه بارشی باید برای چند روز آینده آماده باشیم.

دالوند گفت: شهرهای شمالی استان مانند شترنورآباد و بروجرد نیز باید آمادگی لازم را داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا