عمومی

خسارت ۴۴۰۰ میلیاردی خشکسالی به کشاورزی لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، اسفندیار حسنی مقدم رهبر سازمان جهاد کشاورزی لرستان روز شنبه با حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر دیدار کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این جلسه گفت: سیل آوریل 2009 خسارت زیادی به زیرساخت های بخش کشاورزی لرستان به ویژه شهرستان پلدختر وارد کرد اما تاکنون خسارت کل سیلاب به زیرساخت ها پرداخت نشده است

اسفندیار حسنی مقدم افزود: جلسات متعددی با نمایندگان مردم لرستان در مجلس مشورتی اسلامی و مقام ارشد وزارتخانه در زمینه پرداخت خسارات زیرساختی برگزار شده است و ما به دنبال دریافت خسارت به زیرساخت ها هستیم “

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به شیوع خشکسالی در کشور از جمله استان لرستان اشاره کرد و گفت: طی 100 سال گذشته چنین پدیده ای در استان نداشته ایم و طبق برآوردهای صورت گرفته توسط خشکسالی به همین منظور ، حدود 4/4 تریلیون تومان از كشاورزی در استان لرستان خسارت دیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه پدیده خشکسالی بزرگترین چالش بخش کشاورزی در کشور و استان است ، گفت: کشاورزان ذخیره کننده خوراک پس از مزارع دارد.

حسنی مقدم افزود: کشت محصول آب دوست بالادست محدود به آب پایین دست است.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از ضرر عشایر خرید عشایر اضافی از عشایر و نگهداری گوشت آنها در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: ماموریت اصلی وزارت جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذایی و بهداشت است. ما دشمن هستیم ، باید از درون قوی باشیم تا از بحران تحریم ها عبور کنیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان پلدختر با بیان اینکه اساس اقتصاد استان لرستان کشاورزی است و دولت باید از آن آگاه باشد تصریح کرد: بانک ها باید در زمینه تسهیلات برای کشاورزان همکاری کنند

وی با ابراز خرسندی از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر ضرورت راه اندازی و بهره برداری از ایستگاه های پمپاژ آب آسیب دیده از سیل در اسرع وقت تأکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا