عمومی

زخم خشک‌سالی به منابع طبیعی لرستان/ زوال بلوط همچنان جولان می‌دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان‌ها: جنگل‌های لرستان در قلب زاگرس قرار دارند و با توجه به 5.8 میلیون هکتار جنگل در 11 استان زاگرسی، یک میلیون و 200 هزار هکتار در لرستان قرار دارند، بنابراین این استان رتبه دوم را دارد. بزرگترین منطقه جنگلی ، عنوانی که با وقوع خطرات مختلف طبیعی و انسانی تهدید می شود.

خسارات ناشی از «فرسودگی» در برخی از نقاط زاگرس شدید است و به گفته برخی مسئولان، حدود 600 هزار جریب بلوط با کاهش مواجه شده است. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود و نزول ادامه یابد، کل ماجرا هم همینطور خواهد بود فلسطین درگیر صدمات جدی خواهد شد.

بزرگترین نگرانی منابع طبیعی خشکسالی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان شامگاه شنبه در اولین جلسه شورای معاونت سال نو که با موضوع برنامه ریزی برای انجام پروژه ها و فعالیت های این اداره کل در سال 1401 برگزار شد. گفت: ار.

خشکسالی همچنان گریبانگیر منابع طبیعی لرستان است/پوسیدگی بلوط

شیرزاد نجفی ادامه داد: کاهش بارندگی و وضعیت خشکسالی در استان لرستان قطعا اثرات منفی بر جنگل ها، مراتع و پارک های جنگلی خواهد داشت.

خشکی رابطه مستقیمی با پوسیدگی بلوط دارد

وی با اشاره به اینکه اثرات خشکسالی با پوسیدگی بلوط ارتباط مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: معاونت فنی باید جلسه ای با اساتید دانشگاه و مرکز تحقیقات برگزار کند تا نتیجه جلسه را برای مسئولان ارشد منعکس کند، اما می توانیم در جهت کاهش گام های مثبتی برداریم. پوسیدگی بلوط انجام دهید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت و تخصیص اعتبارات آبخیزداری اشاره کرد و افزود: ماتریکل چیزی در استان نمانده و تمام شده است ماتریکل زمین ملی در سطح اداری اقدامی نادر بود.

نجفی به اجرای سامانه های الکترونیکی پیشگیری از آتش سوزی اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات آبخیزداری که انقلابی بود از اقدامات موثر در این اداره بوده است.

خشکسالی همچنان گریبانگیر منابع طبیعی لرستان است/پوسیدگی بلوط

همچنین کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی، ثبت آرای داوران موفق به نفع مدیریت، انجام کارهای زیربنایی در حوزه فنی، جذب مددجویان طبیعی، برگزاری هفته منابع طبیعی، مطالبه پرداخت از همکاران، استفاده از اداره کل. ظرفیتی مانند به عنوان کاشت گیاهان دارویی توسعه باغات در اراضی شیبدار، درختکاری و 4 قرارداد مذکور.

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت هندوانه استان لرستان یادآور شد: جذب اسناد خزانه تا قبل از پایان ماه، بررسی کوچ عشایر، تهیه بانک اطلاعاتی، فروش ساختمان های مدیریت هندوانه، پیگیری جلسات سال گذشته و … باشد. در دستور کار ادارات مربوطه قرار دارد.

600 هزار جریب جنگل بلوط در لرستان آسیب دیده اند

این نظرات قبل از این نماینده داده شده است آره و سلام وی در مجلس شورای اسلامی گفته بود: 600 هزار هکتار از جنگل های بلوط لرستان به دلیل بیماری «پوسیدگی بلوط» است. آسیب دیده اند.

حسین گودرزی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: در سال گذشته به دنبال تشکیل کمیته ملی برای نجات جنگل زاگرس مانند دریاچه ارومیه بوده ایم.

عامل آره و سلام وی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص گفت: در نهایت کمیته ملی حفاظت از جنگل های زاگرس تصویب شد.

وی با بیان اینکه 42 درصد از مساحت جنگل های ایران مربوط به جنگل های زاگرس است، گفت: شش میلیون هکتار وسعت جنگل های زاگرس است که متأسفانه در 10 سال گذشته تحت تأثیر جنگل های بلوط قرار گرفته است.

خشکسالی همچنان گریبانگیر منابع طبیعی لرستان است/پوسیدگی بلوط

عامل آره و سلام وی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از 70 درصد جنگل های زاگرس بلوط است، ادامه داد: از 600 هزار هکتار از جنگل های بلوط استان لرستان بین 25 تا 100 درصد آسیب دیده است.

20 میلیارد تومان اعتبار برای جنگل های بلوط

همچنین مسعود منصور رئیس سازمان مدیریت جنگل ها، مناطق کوهستانی و حوزه های آبخیز کشور سابق در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از پروژه آبخیزداری عملیات اجرایی حوضه آبریز شمال خرم آباد. وی گفته بود: برای تسریع اقدامات پیشگیرانه و درمانی جنگل های بلوط اعتباری معادل 20 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع توصیه بلوط در زاگرس و لرستان حفظ رطوبت در جنگل های بلوط است، گفت: تحقق این مشکل به جلوگیری از خشک شدن و پوسیدگی بلوط کمک می کند..

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه مهمترین راهکار آبخیزداری حفظ رطوبت در جنگل های بلوط است، خاطرنشان کرد:.

خشکسالی همچنان گریبانگیر منابع طبیعی لرستان است/پوسیدگی بلوط

حفظ رطوبت در جنگل های بلوط یکی از راه های مقابله با زوال است

منصور تاکید کرد: هدف این است که گسترش فعالیت‌های آبخیزداری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در لرستان برای جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی که در سال‌های گذشته خسارت زیادی به شهرها و مرکز استان وارد کرده و تامین رطوبت سطحی جنگل‌ها را دنبال کنیم. زاگرس.

وی گفت: ستاد ملی حفاظت از زاگرس در سطح ملی در دوره ریاست معاون اول رئیس جمهور و نهادهای عضو تشکیل شده است. بازنگری است که امیدواریم در هیئت دولت تصویب شود.

خشکسالی همچنان گریبانگیر منابع طبیعی لرستان است/پوسیدگی بلوط

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: در سفر هیئت دولت به لرستان برای تسریع اقدامات پیشگیرانه و درمانی جنگل‌های بلوط اعتباری معادل اعتبار در نظر گرفته شد. 20 میلیارد تومان پیش بینی شده است که امیدواریم به تصویب برسد و بتوانیم عملیات اجرایی را تقویت کنیم..

در هر صورت حفاظت از جنگل های زاگرس نیاز به تدابیر احتیاطی دارد تا درختان بلوط مانند پایتخت زاگرس قبل از تخریب گسترده بمیرند. نشینان این اقدامات همچنین نیازمند بودجه پیش بینی شده خوبی است

دکمه بازگشت به بالا