عمومی

لرستان نیازمند توجه ویژه قوای سه‌گانه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی دوشنبه شب در دیدار آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه رسالت علما و دانشمندان همان رسالت انبیاء الهی و معصومین است. رهبران : سالم، فرهنگی، دینی، تأثیرگذار و تأثیرگذار که در طول تاریخ با ایثار، جهاد، شهادت و فداکاری پیامبر گرامی اسلام و به رهبری پیشوایان معصوم آغاز شد. نیبل امام عصر ادامه می دهد.

ترویج معارف و اخلاق اسلامی در سمینارها

وی گفت: تاکنون این جریان سالم، فرهنگی، دینی و تأثیرگذار در این عصر به ما رسیده است، ورود ما به قرن چهاردهم، ورودی بود که کشور ما در اشغال بیگانگان بود و بیگانگان سرنوشت کشور ما را رقم زدند. مثل یک دست نشانده برای حکومت ما روحانیت و حوزه های علمیه مورد حمله پهلوی اول قرار گرفتند، در چنین شرایط سختی امام راحل از داخل حوزه قیام کردند، 40 سال پهلوی اول و پهلوی دوم به روحانیت حمله کردند و از روحانیت دفاع کردند. .

نماینده ولی فقیه لرستان با تاکید بر اینکه خداوند از دل این سختی ها و گرفتاری ها حکیم، فقیه، عارف و مفسر تربیت کرد که از سال 42 با هجوم روحانیت و در سال 42 با آمریکا آغاز شد، گفت: اسرائیل و ظلم داخلی به مدت 15 سال این غزوه و تجاوزات امام راحل و یارانش صادقانه ادامه یافت، اگرچه بسیاری از مردم در این مدت زندانی، شکنجه، تبعید و شهید شدند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه در گروه ما علمایی هستند که تبعید شدند و گروه دهم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، افزود: و ایران اسلامی انقلابی و پرافتخار بخشیدند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی باعث شد تا سمینارها با مردم داخل و خارج از کشور ارتباط برقرار کنند، افزود: در این قرن در استان لرستان علما و مجتهدان به نام تبلیغ، تبیین و تدریس جاهای مختلف، معارف اسلامی را گسترش دادند. و معارف اهل بیت.

نماینده ولی فقیه لرستان با بیان اینکه سمینارها کانون فضایل، کانون و منشأ فضایل و اخلاق اسلامی در طول تاریخ بوده است، گفت: معارف و اخلاق خارجی اسلامی در بین مردم وجود دارد.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: در چنین شرایطی علما در استان لرستان تاکنون با رسالت الهی خود سعی در انجام وظیفه داشته اند.

نقش موثر لرستان در تامین امنیت کشور

وی با اشاره به اینکه این استان امنیت خود را حفظ کرده و در ایجاد امنیت در سایر استان ها حضور پر رنگ و ارزشمندی داشته است که قابل تقدیر است، افزود: امروز همچنان به همین جریان سالم، فرهنگی، مذهبی، فعال، تاثیرگذار و تاثیرگذار نیازمندیم. ” ما بر اساس بیان مرحله دوم انقلاب اسلامی بر اساس تبیین، استدلال و پاسخ به شبهات در حال گذار هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه برادران 13 مدرسه علمیه و 13 مدرسه علمیه خواهران با جمعیتی حدود 3500 نفر به برکت انقلاب اسلامی در استان فعال هستند، گفت: در حال حاضر 13 مدرسه علمیه خواهران در این استان فعالیت می کنند. یکی از برکات انقلاب اسلامی است. فراوانی گروه ها جوانان جهادی، انقلابی و حزب الهی تشکیل شده است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه برخی از این گروه های جهادی در دورافتاده ترین و آسیب پذیرترین نقاط استان به فعالیت های فرهنگی و محرومیت زدایی می پردازند، افزود: لرستان به دلیل هم مرز بودن با استان های مرزی در زمان جنگ تحمیلی دشمن. بعثی خسارات زیادی دیده است، این استان هم هنگام آمدن هواپیماهای دشمن و هم در بازگشت مورد حمله قرار گرفت.

تنها نیمی از خسارت سیل جبران شد

وی گفت: استان به دلیل مشکلات اقتصادی ضعیف است و نیاز به توجه ویژه دارد و در طول بیش از دو سال با 21 وزیر و معاون وزیر دیدار داشته ام تا وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان را به اطلاع آنها برسانم. برخی از استان لرستان چنین اطلاعاتی نداریم، معتقدیم لرستان به دلیل رشد اقتصادی در وضعیت بهتری قرار دارد در حالی که تورم، بیکاری، عدم رشد مطلوب کسب و کار، آسیب های اجتماعی سال ها گریبان این استان را گرفته است.

نماینده مدیریت برتر در لرستان ادامه داد: صنایع بزرگ ما یا ناتمام تعطیل شده اند یا تعطیل، تعطیل شده اند، کارگاه های ما در شهرهای صنعتی هم همین وضعیت را دارند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه در صورت وقوع سیل بیش از 20 هزار میلیارد خسارت دو نفره به لرستان وارد شد، گفت: نیمی از این خسارت هنوز باقی مانده است که اگر این نصف جبران شود به شرایط قبل از سیل. . “.

لرستان نیازمند توجه ویژه قوای سه گانه است هانه است

وی خاطرنشان کرد: لرستان نیازمند توجه ویژه قوای سه گانه است هانه وی افزود: بزرگانی که سخنانشان تاثیرگذار و تاثیرگذار است مانند جناب عالی می توانند به این استان کمک کنند یا یاری کنند، ما نیازمند تحول با جهش هستیم، تغییر به تنهایی گذشته استان ما را جبران نمی کند، بلکه تغییر با یک جهش است. لازم است. “

نماینده مدیریت عالی در لرستان با تاکید بر اینکه اعتبارات قطره چکانی داده شده به این استان نمی تواند تحول محسوسی در لرستان ایجاد کند، ادامه داد: می تواند هزاران نفر را در این استان مشغول به کار کند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در حضور رئیس جمهور به چهار مؤلفه اشاره کردم که با جهش می تواند سرآغاز تحول در استان ما باشد، گفت: یکی از این مولفه ها آگاهی از مسائل فرهنگی و دینی است.

وی گفت: پژوهش سراها، نمازخانه ها، مساجد و 3 ساختمان نیمه کاره در استان نیازمند تکمیل است که آگاهی از مراکز فرهنگی و مذهبی می تواند در ارتقای فرهنگی و مذهبی استان نقش داشته باشد.

نماینده ولی فقیه لرستان با اشاره به ظرفیت فراوان لرستان در آب و خاک با صرفهوی گفت: آینده برای استان و کشور ما روشن است زیرا منابع ما از کمبودهای ما بیشتر است، با یاری خداوند، همکاری، خرد جمعی، وفاق و اتحاد این آینده روشن برای استان و کشور ما رقم خواهد خورد. .

دکمه بازگشت به بالا