استان ها

جدال رو در رو با مرگ/ احتمال سیر صعودی مرگ های کرونایی تا ۳هفته دیگر

یومیر / سمنان شیوع ویروس کرونا باعث کشته شدن 672 نفر در جمعیت تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود شد که از این تعداد 495 نفر در بیمارستان های تحت پوشش علوم پزشکی سمنان و 177 نفر در بیمارستان امام حسین شاهرود درگذشتند.

چند ‍ ‍ همین چند روز پیش ، کرونا یک ساله شد. اندکی بیش از یک سال است که جهان با این بیماری ناشناخته و جدید روبرو شده است. اگرچه این ویروس جدید با اندکی تأخیر به ایران و سایر کشورها رسید ، اما از روزی که اولین افراد آلوده در قم و گیلان شناسایی شدند تا امروز ، سراسر این آب وجود دارد و افراد زیادی از شهرها و روستاهای مختلف وجود دارد ، که در این حادثه ناشناخته گرفتار شدند.
Covid 19 در این سال کوتاه جای زخمی بر مردم جهان و ایران نگذاشته است ، اکنون تقریباً همه ما حداقل یکی از اقوام و آشنایان خود را می شناسیم که در مبارزه با این بیماری درگذشته است. این روزها ، تاج هر روز رکورد جدیدی ثبت می کند ، هم از نظر تعداد بیماران و هم از نظر تعداد قربانیان در روز. روز در میان نبرد با مرگ ؛ این هنوز هم تنها راه شناخته شده برای در امان ماندن از مرگ و بیماری ، پیروی از پروتکل های بهداشتی ، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب جدی از اجتماعات و چرخه های خانوادگی است.
در استان بزرگ ، اما کم جمعیت سمنان ، ویروس کرونا قلب مردم کویر را ترک نکرده است. در این مدت بیش از 670 نفر از جمعیت 700000 نفری سمنان به دلیل ویروس کرونا مردند و هر روز بر تعداد این قربانیان افزوده می شود.
دولت و مقامات بهداشتی در آخرین استراتژی پیشگیرانه خود با اجرای یک برنامه مدیریت هوشمند و اعمال محدودیت های ویروس کرونا برای کاهش مرگ و میر Covid 19 و کنترل و نظارت بر این بیماری جهانی هستند.
بدون شک موفقیت مسئولان در این پروژه نیاز به حمایت کامل همه شهروندان دارد. همکاری و همدلی ما با مقامات می تواند زمینه ساز ظهور این فاجعه جدید و کنترل نسبی آن باشد ، بنابراین همه ما متعهد هستیم. برای محافظت بیشتر از زندگی خود و هموطنان و بستگانمان با رعایت مفاد این طرح و رعایت حداکثر توصیه ها و پروتکل های بهداشتی ، در کنار مدافعان بهداشت خواهیم بود. مدافعان خستگی ناپذیری که تقریباً یک سال در نبرد تن به تن در سنگر سلامتی بدون وقفه جنگیده اند ، با این بدبختی ناشناخته روبرو شده اند.

وضعیت در استان سمنان بسیار بحرانی است

دکتر. نوید دانایی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ، در مورد وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه توضیحاتی ارائه داد و گفت: “متأسفانه همه شهرهای استان سمنان تحت شرایط فوق بحرانی قرار دارند.”

وی با بیان اینکه 6 شهر از هشت شهرستان استان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان هستند و آخرین آمار پذیرش بیمارستان ها در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه را پرداخت می کنند ، افزود: در حال حاضر کلیه پذیرش های بیمارستان در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی سمنان و بیمارستان شفا در آنجا انجام می شود. 299 نفر است.

وی با اشاره به تلفات تاج در شهرهای تحت پوشش دانشگاه گفت: “از ابتدای شیوع تاج در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه ، در مجموع 495 نفر به علت Covid 19 فوت کرده اند. .

این متخصص گفت: میانگین سنی مرگ و میر امروز 72 سال است و حمایت از این گروه و افراد پرخطر می تواند در کاهش مرگ و میر موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به تعداد کل بیماران مبتلا به کوید 19 در علوم پزشکی سمنان یادآور شد: از ابتدای شیوع تا امروز 3 هزار و 503 نفر در شهرهای این دانشگاه به بیماری ویروس کرونا قلب مبتلا شدند. از این تعداد ، 8453 نفر به عنوان سرپایی با نتایج آزمایش مثبت در این مجتمع ها تحت نظر این دانشگاه شناسایی شدند.

وی گفت: “آمار نشان می دهد که ما در یک موج طولانی قرار داریم و وضعیت مطلوب نیست.” “با اجرای موفقیت آمیز و کامل محدودیت ها ، ممکن است بتوانیم طی هفته آینده به ثبات دست پیدا کنیم و سپس از بروز موارد بکاهیم.” انجام دادن.

افزایش احتمالی مرگ عروق ویروس کرونا برای 3 هفته بیشتر

دبیر ستاد مبارزه با ویروس کرونا در استان سمنان گفت: از امروز تا 3 هفته آینده احتمال افزایش تعداد مرگ های ناشی از ویروس کرونا وجود دارد.

وی از تلاش برای کنترل ویروس کرونا در استان خبر داد و افزود: طرح محله محور به نام مدیریت و کنترل Covid 19 به صورت محله محور و خانگی بر اساس هر پایگاه بهداشتی اجرا می شود.

آگاهی از تعداد بستری شدن و فوت در زمستان را پیش بینی کنید

دانایی اظهار داشت: در بهترین روش اجرای این طرح در ماه آینده 30 درصد پذیرش و 10 درصد مرگ کاهش می یابد و در سه ماه آینده 50 درصد پذیرش و 40 درصد مرگ و میر کاهش می یابد. “

وی گفت: ارائه خدمات پرستاری و بهداشتی ، شناسایی به موقع بیماری و توسعه درمان سرپایی و ارتقا خدمات بیمارستانی از جمله اهداف این طرح است.

ظرفیت آزمون کرونا در چهار قلوهای سمنان

دانایی از افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در استان خبر داد و گفت: ظرفیت آزمایش کرونات را دو برابر کرده ایم و سعی داریم با راه اندازی آزمایشگاه دوم این ظرفیت را به 4 برابر برسانیم.

رئیس علوم پزشکی سمنان از تلاش برای بهبود روش های اطلاع رسانی خبر داد و گفت: در بحث اطلاعات برای جلب مشارکت عمومی از کمیته اطلاع رسانی ستاد ، باید بین رویه ها و فرهنگ سازی توافق صورت گیرد.

وی قرنطینه منزل را بزرگترین مشکلی که امروز کووید 19 با آن روبرو است ذکر کرد و افزود: برخی افراد مثبت و حاملان در طول بیماری بر اساس ردیابی تا 2000 کیلومتر منتقل شدند.

با اشاره به لزوم همکاری و همکاری مردم و طرفداران بهداشت ، دکتر دانایی: “ما باید با تشریح و تشریح اهمیت این موضوعات برای همه مردم ، دست و مشارکت عمومی را در دست بگیریم تا دلیل دستیابی به اهداف تعیین شده توسط اقدامات متقابل کرونا را ارائه دهیم.” البته مهم است که مردم را متقاعد کنیم که این طرح موفق خواهد شد و به نقطه مطلوب می رسد.

وی افزود: تا زمانی که واکسن مصوب و موثر وارد بازار نشود و واکسیناسیون عمومی انجام نشود ، با این بیماری روبرو هستیم و باید توجه بیشتری به اجرای این طرح داشته باشیم.

مرگ 177 کرون در شاهرود و میامی

مراجعه به دکتر رضا چمن ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تعداد قربانیان تاج در دو شهر تحت پوشش این دانشگاه را 177 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کل مراجعه کنندگان به مراکز درمانی عروق ویروس کرونا 10771 نفر بود که از این تعداد 3 هزار و 179 نفر از آنها در بخشهای تخصصی پذیرش شدند.

این عضو ستاد استانی مخالف تاج گذاری اظهار داشت: 4258 نفر از کل موارد مثبت تاجگذاری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است که در این مدت 2 هزار و 430 نفر به صورت سرپایی و یک هزار و 828 نفر در بیمارستان بستری شدند.

248 بیمار در بخش ویروس کرونا در بیمارستان شاهرود وجود دارد

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 248 نفر به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب در مراکز درمانی بیمارستان بستری هستند که از این تعداد 33 نفر در بخشهای ویژه و ICU هستند.

دکتر. چمن گفت: از ابتدای اپیدمی تاج تاج ، 177 نفر در شهرهای تابعه تحت هدایت این دانشگاه بر اثر تاج جان خود را از دست داده اند.

90٪ شاهرودیان ماسک می زنند

وی با بیان اینکه با ورود مردم و مشارکت مردمی همراه با اقدامات ویژه مسئولان می توان بهبود اوضاع را پیش بینی کرد ، اظهار داشت: با اجرای صحیح اقدامات و محدودیت های هوشمندانه می توان شاهد تسکین و تسریع در تثبیت و کاهش شیوع و کنترل نسبی این بیماری بود. . جمعیت را تحت پوشش قرار دهید.

رئیس علوم پزشکی شاهرود از افزایش استفاده از ماسک در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و افزود: پس از اجرای محدودیت های اخیر ، رعایت پروتکل ها به 80 درصد رسیده و استفاده از ماسک ها نیز رسیده است. 90٪ ، و این نشان می دهد که مردم در اجرای پروتکل ها نقش بهتری دارند.

اصناف و چالش های پیش رو

تعطیلی دو هفته ای و محدودیت های ویروس کرونا در طی دو هفته آینده نگرانی هایی را برای بخش هایی از جامعه از جمله دستورات ایجاد کرده است.

علی تشنه دل ، رئیس سازمان صمت در استان سمنان معتقد است که ادامه این پروژه در چارچوب سفارشات به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی چالش هایی ایجاد می کند که اقدامات ویژه ای را می طلبد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی برای اجرای محدودیت ها و موفقیت در اجرای طرح لازم است در بحث کلاس ها از همکاری لازم استفاده کنند.

وی گفت: تشنگی جلسات جداگانه ای با اتحادیه ها و دستوراتی برای ترغیب بازرگانان و بازاریان برگزار شد: “در بحث صنعت ساختمان اقدامات خوبی انجام شده است تا مشكلی پیش نیاید و توسعه و اشتغال این صنعت تعطیل نشود. ” اقدامات مشابهی باید برای فعالان صنعت کشاورزی در نظر گرفته شود.

وی افزود: اگر همه ما یکسان ، مصمم و همدل باشیم و اجرای این طرح و محدودیت ها به طور جامع انجام شود و یک دستور واحد وجود داشته باشد ، می توانیم به موفقیت مطلوب برسیم.

با این حال ، مدافعان سلامت در ایران و جهان با شجاعت و ازخودگذشتگی ، مشتاق محافظت از جان هموطنان و گونه های خود ، در برابر مرگ بودند تا گونه های خود را به فضای آزاد برسانند و از این منظر ، کوچکترین وظیفه هر یک از ما همکاری نزدیک با آنها و سعی کنیم خطر آلوده شدن خود و دیگران به این ویروس زشت را به حداقل برسانیم.
این روزها یک هموطن ایرانی با وجود اتصال به یک ژنراتور اکسیژن ، در جنگ با کوید 19 خفه می شود و جان به جان آفرین تسلیم می کند. بدون شک ، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و جلوگیری از انزال و هر اقدامی که زمینه را برای ویروس کرونا تنگ کند ، یک گزینه پیشگیرانه نیست بلکه یک وظیفه و مأموریت انسانی است.

خبرنگار: هوشنگ حبیبی بسطامی
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا