عمومی

نگران افزایش بستری های کرونایی گیلان به بیش از ۱۲۰۰ نفر هستیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با بیان اینکه هنوز شاهد عمل تاج در استان گیلان هستیم ، اظهار داشت: تعداد تخت های تاج در بیمارستان های استان گیلان نسبت به هفته های گذشته چندین برابر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 700 بیمار کرونا ویروس در مراکز درمانی بستری هستند ، افزود: این وضعیت بد و دشوار استان در روزهای آینده را نشان می دهد و در مقایسه با موج های تاجگذاری قبلی تعداد تخت های بیمارستانی به بیش از 1200 مورد خواهد رسید مردم. “

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به خدمات ارائه شده به بیش از 1300 بیمار سرپایی گفت: در این شرایط همچنین یک بیمار را با علائم حدود 10 نفر در اطراف بیمار در بیمارستان بستری می کنیم.

وی افزود: متأسفانه اکثر افرادی که با بیمار عروق کرونا ویروس در تماس هستند حتی اگر هیچ علائمی نداشته باشند در مورد بیماری عروق کرونا ویروس قلب مثبت هستند که این امر زنگ خطر را در مورد افزایش بیماران سرپایی نیز برانگیخته است.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه علی رغم همه این آمارها ، شرایط خوبی برای استان پیش بینی نمی کنیم ، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت ، تقریباً همه شهرهای استان گیلان قرمز رنگ هستند.

وی با اشاره به وضعیت زرد در شهر املش ادامه داد: دو شهر ماسال و فومن در وضعیت نارنجی قرار دارند که با توجه به شرایط فعلی و زیاد بودن آن طی روزهای آینده به شهرهای سرخ استان گیلان اضافه می شود. حجم مسافران

معاون وزیر بهداشت ، درمان و علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شش بیمار کرونا ویروس دیگر یک شبه فوت کرده اند ، افزود: در مقایسه با هفته های گذشته که تعداد مرگ های ناشی از تاج گذاری طی چند روز صفر بود ، رشد چندین برابری را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به روند واکسیناسیون در استان گیلان افزود: از ابتدای واکسیناسیون کرونا ویروس تاکنون بیش از 350 هزار دوز واکسن کرونا ویروس به گیلانی های بالای 60 سال تزریق شده است.

حیدرزاده با بیان اینکه در ایام تعطیل واکسن کرونا نیز تزریق می شود ، افزود: در روزهای عادی به طور متوسط ​​15000 دوز واکسن به شهروندان بالای 60 سال و در روزهای تعطیل به دلیل کاهش مراجعه عمومی ، به طور متوسط ​​تزریق می شود. از 10،000 دوز “واکسن به گیلان تزریق می شود.

دکمه بازگشت به بالا