عمومی

شرایط کرونایی در شهرستان گناوه نگران‌کننده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، غلامرضا مهرجو شنبه شب در جلسه ستاد مبارزه با تاج کرونا با تمجید از تلاش همه دستگاه ها و حمایت مردم از این ستاد ، اظهار داشت: “طبق آخرین طرح رنگی ستاد ملی ضد کرونا تاج همانطور که پیش بینی شده است ، عفونت و بستری شدن بیماران مبتلا به این ویروس در روزهای اخیر ، شهر گناوه با تاج قرمز است.

فرماندار گناوه افزود: علی رغم اعلام وضعیت ویروس کرونا قلب در شهر گناوه ، روند صعودی شیوع و بستری شدن در بیماری ویروس کرونا قلب همچنان ادامه دارد و به دلیل محدودیت امکانات پزشکی در شهرستان ، خستگی کادر پزشکی که بیش از یک سال است با فداکاری به بیماران کمک می کنند. “و هرچه موج چهارم تاج شدیدتر باشد ، وضعیت تاج این شهر بسیار نگران کننده است.

وی افزود: از جمله مواردی که به کنترل شیوع تاج در شرایط فعلی کمک می کند ، رعایت پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک ، عدم حضور در مجالس و مجالس ، عروسی ، عزاداری و باغ ویلا است که همه آنها باید باشد جدی گرفته شده “باشد.

مهرجو یادآور شد: در شرایط فعلی که واکسیناسیون عمومی انجام نشده است ، تنها راه مقابله با این ویروس رعایت استانداردهای بهداشتی و بستن بسیاری از برنامه ها در شرایط قرمز است تا وضعیت کمی بهبود یابد.

وی گفت: همه مسئول سلامت مردم هستند و نهادهای خصوصی و دولتی باید همکاری لازم را برای حفظ سلامت جامعه داشته باشند.

وی افزود: همه مردم باید توجه جدی به اجرای دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند و این امر باید در جامعه ایجاد شود كه در شرایط فعلی ساده ترین راه استفاده از ماسك است.

وی خاطرنشان کرد که مسئولان و دولت باید از ابزارهای قانونی برای اجرای شرایط و ضوابط ویروس کرونا در شهر استفاده کنند.

وی گفت: در هلال احمر ، سه گروه تجاری 2 ، 3 و 4 باید کاملاً بسته شود و نظارت ، به ویژه بر گروه های تجاری یک ، تشدید شود.

وی گفت: در تشدید نظارت و راه اندازی گشت های مشترک در سطح بازار ، آژانس ها باید نظارت کامل بر گروه های تجاری داشته باشند و در صورت لزوم از ظرفیت نیروی کار و سایر دستگاه های اجرایی استفاده کنند.

فرماندار گناوه ادامه داد: برای اطلاع رسانی و تولید محتوا توسط افراد نخبه و گروه های مرجع در سطح شهر و تشویق مردم به رعایت پروتکل ها ، به ویژه استفاده از ماسک ، انجام شود.

وی گفت: هرگونه تجمع و برگزاری مراسم در باغ ویلا های سطح شهر ممنوع است و در صورت تخلف در پرونده ای با هماهنگی دادستان ، شاخه های آنها بدون تعارف قطع می شود.

فرماندار گناوه گفت: پیش بینی می شود ضمن تمجید از نیروی انتظامی در بازرسی از پایگاه های این شهرستان ، بررسی ها بویژه در شب شدیدتر شود و از گشت های ملموس در سطح شهر استفاده شود و جریمه هایی برای متخلفان در نظر گرفته شود.

وی افزود: برنامه های فرهنگی اجتماعی در سطح شهر تعطیل است و باید تمام تلاش برای جلوگیری از ابتلا به ویروس در افراد بیشتر باشد تا از بروز ویروس بکاهد.

دکمه بازگشت به بالا