عمومی

آمار بالای نابینایی در نهبندان/ ازدواج های فامیلی متهم ردیف اول – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسن شرفی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت بیان کرد: سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان به اعتبار ماهیانه مستمری، به اعتبارات استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مستمری ماهیانه به جامعه هدف پرداخت می کنیم، افزود: مددجویان این نهاد برای یک بار می توانند تعرفه های آب، برق و گاز را رایگان استفاده کنند.

شرفی از تحقیق پژوهشی بررسی علت معلولیت ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آمار معلولیت بینایی، کم بینایی و شب کوری در نهبندان بالا است، علت معلولیت بینایی در سه روستای چاهداشی، شاه‌کوه و آتشکده علیا و بررسی شد که ازدواج های فامیلی عاملی برای بروز این امر بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از معلولیت ها، برنامه غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد انجام می شود، گفت: ۳۲ دستگاه غربالگری شنوایی در استان فعال است.

وی از اجرای طرح های رصد معلولیت ها و طرح پیشگیری از اعتیاد اعم از طرح کیان خبر داد و گفت: در حال حاضر هشت کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است.

شرفی سال گذشته دو هزار و ۸۱۹ نفر در مراکز اقامتی پذیرش شدند، افزود: در سال گذشته برای افراد بهبود یافته، ۱۸۴ نفر ۱۸ میلیارد و میلیون تومان تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در استان بیان کرد: سال گذشته هزار و ۶۱۲ نفر یارانه مشاوره دریافت کردند.

شرفی با بیان اینکه از کودکان ساکن در روستا که دارای معلولیت جسمی شدید بوده اما از شرایط ذهنی مطلوبی برخوردار هستند، حمایت می شود، گفت: از طریق انعقاد تفاهم نامه، دوره های آموزشی در زیرکوه و سربیشه برگزار شد و سپس در کلاس درس و کنار معلم مشغول به تحصیل شدند.

دکمه بازگشت به بالا