عمومی

ردیف بودجه بیمارستان‌های مناطق محروم جدا شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، شاهین شیرانی پنجشنبه شب در حاشیه سفر وزیر بهداشت به دهاقان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 85 قرار بود «مرکز درمان بستر» در دهاقان راه اندازی شود اما با توجه به اینکه چنین مرکزی مشکلاتی دارد. تصمیم به ساخت بیمارستان گرفته شد.

وی با بیان اینکه باید اقامت پزشکان را در مناطق آسیب پذیر افزایش دهیم، افزود: تجهیزات پزشکی شهری دهاقان خوب و مناسب است اما بیمارستان دهاقان به متخصص نیاز دارد و برای رفع این نیاز برنامه ریزی برای استفاده از نیروهای بومی در نظر گرفته شده است، اما این پروژه طول می کشد. چهار سال برای اجرا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به زودی تغییرات مناسبی در بیمارستان دهاقان ایجاد می شود، افزود: شهرضا قطبی در این حوزه است و می توانیم از اوقات فراغت پزشکان منطقه استفاده کرده و از پزشکان نیازمند خدمات بخریم. توسط فیکس بیمارستان دهاقان.

وی اعلام کرد: تلاش می کنیم در چند ماه آینده نیروی کار خود را افزایش دهیم، همواره نگاه ویژه ای به شهرستان دهاقان داشته ایم زیرا مردم شریف و صمیمی دارند.

وی افزود: در دیدار با رئیس جمهور درخواست کردم که در قانون بودجه باید به ردیف بیمارستان های مناطق آسیب پذیر توجه شود و آنها را تفکیک کند و جمعیت اندک نباید مانع حضور پزشکان در این مراکز شود زیرا نیازهای مربوط به باید به این افراد احترام گذاشت.»

شیرانی خاطرنشان کرد: در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان دو میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان دهاقان اختصاص یافت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: به دستور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که فرمودند: «مزد کارگر باید قبل از خشک شدن عرق پیشانی او داده شود».

خدمات درمانی رایگان حق مردم است

فرماندار شهرستان دهاقان در ادامه بیان کرد: بیمارستان دهاقان گیلاس و دارای کاستی هایی است که باید برطرف شود.

علی جمشیدیان بهداشت و درمان را یک ضرورت و نیاز مبرم مردم دانست و افزود: حقیقت امر این است که خدمات بهداشتی و درمانی رایگان یکی از مواردی است که جمهوری اسلامی برای ارائه آن به مردم متعهد شده است.

وی گفت: انتظار مردم شهرستان دهاقان این است که با مراجعه به تنها بیمارستان این شهرستان شاهد نبود پزشک متخصص نباشند و این مشکل اساسی حل شود.

فرماندار شهرستان دهاقان افزود: باید خدمات بهتری به اداره طب فیزیکی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران و رفع نواقص و تامین دو دستگاه دیالیز به بیمارستان دهاقان ارائه شود که تکمیل شده است. گیلاس در نظر گرفته شده و به نظر می رسد در تصویب سفر رئیس جمهور دو میلیارد تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده است.

گفتنی است امروز پنجشنبه است؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد شهرستان دهاقان شد و پس از بازدیدی بسیار کوتاه از بیمارستان دهاقان بلافاصله شهرستان دهاقان را ترک کرد. هیچ سخنرانی در مقابل مسئولان و خبرنگاران انجام نشد و دهقانان این کار را نکردند درخواست برای حل مشکلاتشان با او گفت و گو کردند اما این فرصت را از دست دادند.

دکمه بازگشت به بالا