حوادث

کلاهبرداری از ۲۰۰ نفر در پوشش فروش سوالات کنکور و امتحان نهایی

رئیس مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس فتا از دستگیری دو نفر که در قالب فروش سوالات کنکور و نهایی اقدام به کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

به گزارش یومیر، سرهنگ مصطفی نوروزی در این خصوص گفت: با نزدیک شدن به ایام امتحانات نهایی و کنکور، فعالیت مجرمان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور و امتحان نهایی افزایش یافته است که از این حیث مشابه با مشاهدات انجام شده. در فضای مجازی گروه های فعال در این زمینه، رصد و شناسایی عاملان و گردانندگان آنها در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

وی افزود: طی بررسی های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، دو گرداننده کانال های فعال در زمینه فروش کنکور و امتحانات نهایی با هماهنگی مراجع قضایی در دو استان مختلف شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته و کشوری پلیس فتا ادامه داد: این افراد در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری از حدود 200 دانش آموخته و خانواده آنها در قالب فروش سوالات امتحان نهایی و کنکور اعتراف کردند.

به گزارش سایت پلیس، وی افزود: اقدامات پلیس فتا در برخورد با هرگونه اقدام مجرمانه در این حوزه به صورت ویژه در دستور کار یگان های پلیس قرار دارد.

ادامه مطلب:


پلیس نسبت به ارتش مین هشدار داد


دستگیری 2 تامین کننده کلاهبرداری سایبری

رئیس مرکز مبارزه با جرایم کشوری و سازمان یافته فتا فرجا به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه فعالیت در هر سایت، صفحه و کانالی در شبکه های اجتماعی پیرامون فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور صرفاً به منظور فریب داوطلبان و کانال ها در دسترس هستند. کانال ها مربوط به سوالات سال های گذشته هستند و انگیزه جلب اعتماد کاربران را دارند، بنابراین اکیدا توصیه می کنیم به این تبلیغات توجه نکنید.

پیش از این سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری 5 نفر در این رابطه خبر داده بود و در پاسخ به سوالات یومیر مبنی بر فروش کنکور در فضای مجازی، گفت: 5 نفر که ادعای کذب مبنی بر فروش سوالات مطرح کردند. برای کنکور و شهروندان به اتهام کلاهبرداری شناسایی و دستگیر شدند.شهروندان باید در این زمینه هوشیار بوده و بدانند که ادعای فروش سوالات کنکور کذب است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا