حوادث

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری در پوشش دریافت فطریه

معاون امور اجتماعی فتا ناجا گفت: “با نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر و نزدیک شدن به اعمال دینی این روزها ، مجرمان اینترنتی در حال طراحی وب سایت های جعلی و تبلیغات گمراه کننده در فضای مجازی ، عمدتا شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غیر بومی هستند. و وعده های دیگری نیز داده می شود. .

به گزارش یومیر ، سرهنگ رامین پاشایی وی افزود: روش و نیرنگ مجرمان به گونه ای است كه در درجه اول از نام افراد مشهور و چهره های هنری یا ورزشی سو misاستفاده می كنند و یا عناوین سازمان ها و م institutionsسسات ذی صلاح اجرایی را جعل می كنند و از ترفندهای مختلف استفاده می كنند و از تصاویر نیازمندان و دیگران استفاده می كنند. اقدامات جعلی با فاش کردن شماره حساب های شخصی متقاضیان را فریب می دهد.

معاون رئیس پلیس اجتماعی فتا ناجا گفت: “به طریقی دیگر ، مجرمان با طراحی وب سایت های جعلی با همین عنوان و مراجعه متقاضیان به درگاه های بانکی جعلی با کسب اطلاعات کارت بانکی در مورد کلاهبرداری با برداشت های غیرمجاز از حساب های مالی خود ، تقلب می کنند.”

پاشایی افزود: با توجه به مشاهدات پیشگیرانه صورت گرفته در فضای مجازی ، باند سه نفره ای كه قصد داشت با این ترفند كلاهبرداری از هموطنان را انجام دهد ، با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و جهت محاكمه به مراجع قضایی تحویل داده شد و كار متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، وی سرانجام گفت: “هموطنان گرامی ، وجوه نقدی یا غیر نقدی را تحت عنوان فطره و وعده های دیگر ، فقط از طریق راه های دسترسی قانونی و قابل اعتماد که توسط رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اطلاع داده می شود ، واریز کنند. و از واریز پول به حسابهای شخصی دیگران امتناع می ورزد و در صورت مشاهده موارد مشکوک لطفاً آنها را به شماره 093680 یا وب سایت رسمی پلیس FATA به آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا