حوادث

هشدار پلیس درباره تماس‌های درخواست کننده کدتایید

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرایم اینترنتی پلیس فتا ناجا با پوشش دادن تماس های صوتی و اعلام مواردی مانند برنده شدن در مصاحبه ، دعوت شدن به عنوان میهمان ، معرفی توسط دوستان و غیره ، نسبت به تقلب در شهروندان هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در مصاحبه با یومیر ، وی با اشاره به روش کلاهبرداری شهروندان از طریق تماس های صوتی گفت: افراد سودجو و کلاهبردار از هر روش و فرصتی برای فریب شهروندان استفاده می کنند و در این بین یکی از آن روش ها برای برقراری ارتباط با کاربران است. به این ترتیب ، کلاهبرداران یک شماره را به طور تصادفی یا از پیش تعیین شده انتخاب می کنند و قبل از آن بررسی می کنند که آیا کاربر با این شماره تلفن به نرم افزار انتقال پول و غیره وصل است یا خیر.

وی ادامه داد: سپس این افراد از طریق نرم افزاری برای تماس صوتی یا حتی تماس مستقیم با شهروندان تماس گرفتند و به بهانه های مختلف مانند برنده شدن در قرعه کشی رادیو ، حضور در برنامه تلویزیونی ، معرفی دوستان و … شروع به صحبت با شما کاربر و چند دقیقه پس از جلب اعتماد وی کد چند رقمی ارسال شده برای او را با صدای بلند بخوانید. Profiteer دلیل این امر را تأمین هویت شخص ، روند اداری اعطای جایزه و غیره عنوان می کند. غافل از اینکه در پشت صحنه با کد چهار رقمی یکسان ، مجوز دسترسی به حساب های شهروندان در برنامه هایی مانند بانکداری تلفن همراه و حتی شبکه اجتماعی.

رجبی با بیان اینکه افراد سودجو معمولاً با شماره های ناشناس تماس برقرار می کنند ، افزود: شهروندان به هیچ وجه نباید فریب چنین تماس هایی را بخورند و بهتر است به محض شروع صحبت در مورد این ارتباط قطع شوند. اما در صورت اعلام کد چهار رقمی ، باید بلافاصله رمز ورود به حساب بانکی و شبکه های اجتماعی خود را تغییر دهند و در صورت برداشت غیرمجاز از حساب و غیره ، باید با پلیس تماس بگیرند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا گفت افراد سودجو می توانند طعمه خود را از میان افراد مسن و میانسال انتخاب کنند. این موارد را ارتقا دهید.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از این کاربران اینترنتی از نرم افزار WhatsApp برای برقراری تماس استفاده می کنند ، کاربران باید توجه داشته باشند که هیچ دستگاه دولتی از جمله بانک ها ، وزارتخانه ها ، رادیو و … از این نرم افزار استفاده نمی کند. او از آن برای برقراری تماس استفاده نمی کند و این نشان می دهد که اقدامات آنها جعلی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا