اجتماعی

دستگیری سرمایه‌دار قلابی که ۳۸۰ میلیارد از تاجران کلاهبرداری کرده بود

یومیر / بوشهر فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که با پوشش سرمایه دار و صاحب کارخانه از تعدادی از تجار بوشهر 380 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.

سردار خلیل واعظی گفت: در پی شکایت تعدادی از افراد که اموال خود را در رابطه با وقوع زباله های میلیارد دلاری از دست دادند ، بررسی این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: بلافاصله تیم ویژه ای از کارآگاهان باتجربه اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی عملیات خود را برای دستگیری متهم آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در تحقیقات میدانی و ویژه کارآگاهان پلیس مشخص شد شخصی با پوشش سرمایه دار ، صاحب یک کارخانه و یک شرکت و توانایی تحویل و تحویل خودرو ، مواد غذایی (به ویژه برنج) تعدادی از بازرگانان بوشهر ، فارس و تهران مبلغی از 20 تا 50 میلیارد ریال تا مبلغ 380 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و بدون انجام تعهدات خود به مکان نامعلومی فرار کرده اند.

سردار واعظی با بیان اینکه متهم در بازار فعالیت می کرد و در خرید و فروش کالا اشراف داشت و این امر توجیه متقاضیان و فریب آنها را آسان می کند ، افزود: افرادی که بدون تجربه و فقط با سر و صدای بازار مال خود را از دست دادند من آنها می خواستند کالاهایی خریداری کنند که به طور مداوم در بازار کم باشد و ارزش افزوده داشته باشند ، به او اعتماد کردند و سرمایه خود را به این شخص دادند.

افسر پلیس گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از کلاهبرداری های ویژه پلیس و نظارت اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در شهر تهران شدند و در عملیات ضربتی وی را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

سردار خلیل واعظی توصیه کرد: شهروندان ، به ویژه سرمایه گذاران ، قبل از هرگونه اقدام مالی یا سرمایه گذاری ، حتما تحقیق و تحقیق لازم را از شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا