حوادث

مدعی فروش آنلاین سوالات کنکور دستگیر شد

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: فردی که ادعا می کرد به 1400 موضوع ورود ملی در فضای مجازی دسترسی و فروش دارد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش یومیر ، سرهنگ رامین پاشایی بیانیه: براساس مشاهدات موجود در فضای مجازی ، شخصی که با کمک همسرش با انجام تبلیغات گمراه کننده در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد کانال در پیام رسان تلگرام ، ادعا کرده که به کنکور 1400 متقاضیان دسترسی دارد.

معاون امور اجتماعی فتا ناجا گفت: “طبق تجزیه و تحلیل دادرسی های دوره های گذشته ، متهمان هر ساله پس از هماهنگی با مقام قضایی طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به جرایم خود علیه مدارک کیفری اعتراف می کردند.” با نزدیک شدن به روزهای کنکور ، شاهد چنین کلاهبرداری هایی هستیم.

وی ادامه داد: مجرمان با ترفندهای مختلف از جمله جعل هویت مدیران آموزش عالی و سایر جزئیات شناخته شده پس از فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلف ، دیگر به متقاضیان پاسخ نمی دهند یا با ارسال نمونه سوالات امتحانی به قربانیان کلاهبرداری و آسیب مالی “و آسیب جدی روانی به متقاضیان وارد کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: در حال حاضر بیش از 100 کارگروه ویژه پلیس فتا ناجا و رده های استانی و شهری در کشور برای شناسایی این جرم در حال فعالیت هستند و تاکنون تعدادی سایت مجرمانه و کانال های دارای موارد مشابه ضمن ارائه اطلاعات و تحقیقات. “تکنسین ها شناسایی شدند و در حالی که مسدود شده اند ، اقدامات قانونی علیه متهمان در حال انجام است.

طبق بانک اطلاعاتی پلیس FATA ، وی از همه داوطلبان کنکور 1400 خواسته است “به هیچ وجه فریب اینگونه تبلیغات دروغین را نخورند” ، اما وی از خانواده های آنها خواست که نظارت بیشتری بر عملکرد آموزشی و سایبری فرزندان خود داشته باشند و آن پرونده موارد مشکوک را از طریق وب سایت پلیس FATA به آدرس www.cyberpolice.ir & nbsp؛ به اداره گزارش های عمومی اطلاع دهید یا در اسرع وقت با یک شماره تلفن 96380 تماس بگیرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا