فرهنگ و هنر

کشته شدن ۴۰۰ مسافر ریشه‌یابی شود

عزت الله ضرغامی کشته شدن 400 گردشگر و مسافر در یک هفته را بسیار دردناک خواند و تاکید کرد: این معضل باید ریشه کن شود تا بتوانیم از تعداد قربانیان ساخت و ساز بین نهادی و فرهنگی برای مردم بکاهیم.

به گزارش یومیر، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، تاکید کرد: گردشگری باید سالم ترین و ارزان ترین تفریح ​​برای مردم باشد. مردم حق دارند از هر مکان دیدنی کشور خود با قیمتی ارزان و راحت بازدید کنند و خدمات مناسب دریافت کنند.

گفتم «سونامی سفر» رخ داده است.

وی گفت: این یک واقعیت است که امکانات اقامتی مناسبی برای افرادی که می خواهند با هم سفر کنند به ویژه در فصل خاصی از سال مانند تعطیلات نوروزی وجود ندارد. در سفرهای استانی خود در روز دوم عید اعلام کردم که مراکز اقامتی رسمی پر شده است و این هشداری بود برای افرادی که اگر قصد سفر دارند باید با رزرو آنلاین یا تلفنی اسکان خود را تنظیم کنند تا می توانند حضوری مراجعه کنند. مشکل ساز نباشید.

وی افزود: اینکه من گفتم مراکز اقامتی پر است به این معنا نیست که در استان ها اسکان وجود ندارد؛ زیرا همکاران ما در استان ها و استانداران شبانه روزی کار کردند و از امکانات جایگزین استفاده کردند، در واقع با یک حرکت جهادی همه امکاناتی که می تواند پذیرای مردم باشد از قبیل مدرسه، حسینیه، امامزاده، ورزشگاه و … جا دارد از همه این عزیزان و همفکرانی که در این واحدها نهایت تلاش خود را به کار گرفتند، به ویژه در مناطقی که شرایط ممکن بود، تشکر کنم. کمی انتقادی، مانند مشهد.

وزیر میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تعداد گردشگران در نوروز امسال چندین برابر افزایش یافته است، افزود: افزایش بازدیدکنندگان در برخی از مناطق تاریخی و فرهنگی بیش از 100 درصد بوده است. در برخی مناطق کمتر از 100٪. گوسفند.

ضرغامی همچنین گفت: پیش بینی ای که من انجام دادم که با «سونامی مسافرتی» مواجه خواهیم شد، کم و بیش اتفاق افتاده است، اما الحمدلله با آمادگی کامل به ویژه ستاد هماهنگی خدمات سفر و 23 نفر از اعضای این ستاد، از آن آگاه بودیم. در وزارت میراث فرهنگی. گردشگری و صنایع دستی شکل گرفت و همه دستگاه ها خیلی خوب همکاری کردند و تورها را قابل مدیریت کردند.

وی سپس اظهار داشت: این یک واقعیت است که امکانات اقامتی ما با تورها تناسبی ندارد. دولت محترم قطعا در این زمینه ورود خواهد کرد و تسهیلاتی را در نظر خواهد گرفت که به کسانی که می خواهند در مراکز اقامتی سرمایه گذاری کنند کمک کند. تبصره 18 وام خوبی است، توافقی که با صندوق توسعه ملی داشتیم گزینه خوبی است و تسهیلات مختلفی برای خدمات مختلف ارائه می دهد تا بتوانیم در سال های آینده خدمات بهتری به مسافران ارائه دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران هستند که نیازی به تسهیلات ندارند و تنها باید موانع پیش روی آنها برطرف شود. من با برخی از این افراد جلسه شخصی داشتم و در تلاش هستیم پنجره واحدی را در مجموعه وزارتخانه اجرا کنیم تا کسانی که می خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند، همه مشکلات خود را با هم حل کنند و بتوانند وارد حوزه سرمایه گذاری مسکن شوند. ، هتل سازی و گردشگری.

ضرغامی ادامه داد: برخی معتقدند بوم گردی باعث می شود فرهنگ های خارجی که با فرهنگ بومی ما همخوانی ندارند وارد این مناطق شوند و فرهنگ آن منطقه را تغییر دهند در حالی که اینطور نیست. با تلاش مردم ما خرده فرهنگ های غنی که در سراسر کشور وجود دارد در حال گسترش است و باعث افتخار و مزیت نسبی ما می شود. کسانی که به مسافرت می روند و به خانه می برند که برایشان مسکن فراهم کرده است، فرهنگ و کاربردهای دیگرشان را که در این خانه ها تعریف می شود، یاد می گیرند.

وی درباره جلوگیری از اجاره خانه های شخصی گفت: خانه های شهر با طبیعت متفاوت هستند. هرکسی که می خواهد خانه خود را در اختیار یک گردشگر در شهر قرار دهد باید قوانین و مقررات اتحادیه مانند جامعه مستاجران هتل را رعایت کند. این موضوع در قالب یک برنامه جامع و با همکاری جامعه مستاجرین هتل، امکانات شخصی در شهرستان ها قابل بررسی و بررسی است.

تقاضا دارم که پوشش همسو با مردم منطقه باشد

ضرغامی که معتقد بود گردشگری خانواده محور در کشور رو به رشد است و این نوع گردشگری از خلوص و زیبایی خاصی برخوردار است، گفت: از مردم در محیط های مذهبی مانند امامزاده ها، مساجد و اماکن مذهبی که احکام خاصی دارند و برخی از آنها خواهش می کنم. زیارتگاه ها.” رفتاری و اخلاقی مانند حجاب را باید جدی‌تر گرفت.

وی افزود: در تمام دنیا قوانین خاصی برای مکان های خاص وجود دارد. در بعضی جاها مثل امامزاده ها و مساجد تقاضا دارم که وضعیت حجاب ها مطابق با ایمان مردم آن منطقه باشد. درخواست من این است که این موارد رعایت شود و همکاران ما وظیفه دارند این موارد را ابلاغ، اطلاع رسانی و نظارت کنند تا انشالله بتوانند با شرایط معنوی این مکان های گردشگری به خوبی عمل کنند.

وزیر میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی همچنین درباره ادامه کار ستاد هماهنگی خدمات سفر بعد از نوروز گفت: بعد از گذشت دو سال از محدودیت های کرونا، سفرهای نوروزی موضوع مهمی برای ما و مردم بود که این ستاد تشکیل شد. ” خوشبختانه دستگاه ها همکاری خوبی داشتند و گزارش های مناسبی در دولت ارائه شد. رئیس جمهور و همه همکاران و وزرا نیز تاکید کردند که همه باید با هم کار کنیم. حدس من این است که بعد از این تعطیلات که تجربیات جمع می شود این مشکل به عنوان الگویی برای هماهنگی همه واحدها در طول سال در نظر گرفته شود تا بتوانیم با افرادی که در سفر هستند کار کنیم و فکر می کنم این تجربه را تکرار کنیم.

کشتن 400 گردشگر و مسافر در یک هفته

ضرغامی همچنین در جلسه ارائه گزارش ستاد مرکزی خدمات سفر با حضور نمایندگان 23 وزارتخانه، سازمان و نهاد و استانداران درباره دور دوم و پایانی سفرهای نوروزی تاکید کرد: باید برای افزایش سفر در هفته دوم آماده باشیم. پس تعجب نکنیم و هفته دوم و پایانی تورهای نوروزی را با شرایط بهتری پشت سر بگذاریم.

وی کشته شدن 400 گردشگر و مسافر در یک هفته را بسیار دردناک خواند و تاکید کرد: این معضل باید ریشه کن شود تا بتوانیم با همکاری نهادها و فرهنگ سازی برای مردم از تعداد قربانیان بکاهیم.

وزیر میراث فرهنگی، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: امیدوارم هر ارگانی فعالیت خود را آسیب شناسی کند و بتوانم این موضوعات را در هیئت دولت یا با وزیر مربوطه مطرح کنم. هم افزایی یکی از نتایج این ستاد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا