عمومی

ورود بیش از ۱.۱ میلیون مسافر به استان گیلان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مسعود حلاج پور در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با اشاره به اجرای طرح نظارت و بازرسی از امکانات گردشگری برای اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی اظهار داشت: نظارت روزانه بر خدمات گردشگری قبل از سال تحویل در دستور کار قرار گرفته است. “

وی با بیان اینکه حفاظت از گردشگران و مسافران و ارائه دهندگان خدمات از اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان است ، افزود: در تلاش هستیم شرایط را برای مسافران و گردشگران برای پیروی از دستور فراهم کنیم. العمل آره مراقبت های بهداشتی مناسب را دریافت کنید.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به استقرار چهار تیم در مناطق مختلف استان اظهار داشت: هموطنان و مسافران در صورت مشاهده مشکلی می توانند با شماره تلفن 01333618465 تماس گرفته و موارد را گزارش دهند.

بیش از 700 بازدید میدانی انجام دهید ایجاد شده است جهانگردی گیلان

وی همچنین از تلاش نیروهای انتظامی و ترافیکی استان گیلان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی قدردانی کرد و افزود: تمرکز بر ستاد خدمات نوروزی امسال بر سفر مسئولانه و رعایت پروتکل های بهداشتی است و خوشبختانه بازدیدهای انجام شده تاکنون در استان نشان دهنده وضعیت مطلوب این خدمات در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی برای مسافران ارائه می دهد.

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی گیلان گفت: تاکنون 782 بازدید میدانی انجام شده و واحدهای گردشگری استان از نظر انطباق با پروتکل های بهداشتی وضعیت خوبی دارند و در صورت رعایت تخلفات این پروتکل ها ، واحدهای نادرست برخورد شود.

حلاج پور با اشاره به اینکه محور رامسر – رودسر تاکنون دومین محور پر رفت و آمد گیلان برای گردشگران ورودی به استان بوده است ، ادامه داد: براساس گزارشات دریافتی ، طی سه روز از 27 اسفند تا 29 اسفند 55000 خودرو در این محور تردد کردند سال گذشته “

17000 نفر از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان بازدید کردند

وی با بیان اینکه در مجموع 218 هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه وارد استان گیلان شده است ، گفت: محور بزرگراه قزوین – رشت و رامسر – چاباکسار بیشترین ورودی و محور خلخال به اسلام آنها کمترین میزان وسایل نقلیه را داشتند.

حلاج پور با اشاره به ورود بیش از یک میلیون و 157 هزار مسافر به استان گیلان در این مدت ، افزود: تلاش شده تا بهترین خدمات مطابق سفارش ارائه شود. العمل آره بهداشت را برای این مسافران فراهم کنید.

وی با بیان اینکه موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان نیز آماده ارائه خدمات به مسافران هستند ، اضافه کرد: تاکنون 17 هزار و 839 نفر از موزه ها و فرصت و تاریخ و امکانات استان بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: در این دوره بنای تاریخی قلعه رودخانه و بیشترین بازدید از موزه میراث روستایی رشت بوده است.

دکمه بازگشت به بالا