فرهنگ و هنر

کرونا دست از سر عیاری و سریالش برنمی دارد!

هنگامی که کیانوش عیاری به کرونا آلوده شد ، اکنون شخصیت مشهور دیگری از دنیای بصری پاهای خود را برای بیمارستان باز کرده و بستگان و طرفداران آثار خود را نگران کرده است. عیاری این روزها که خبر انتشار بیماری اش منتشر شد ، مشغول مراحل فنی سریال خود بود. در سال گذشته ، سریال او ، مانند بسیاری از پروژه ها ، به وضوح در برابر بیماری عروق بیماری کرونا قلب ایمن نبود و حتی در برخی مواقع ، این بیماری مانع از ادامه فیلم شد. اکنون که ضبط به پایان رسیده است ، در مراحل فنی نهایی ، این بار مدیر پیشکسوت خود درگیر کرونا و در حال انتقال به بیمارستان است.

به گزارش یومیر ، سریال های کیانوش عیاری به اندازه فیلم های او کم است اما به یاد ماندنی است. وی که به تازگی ویرایش نهایی مجموعه ای به نام “78 متر” برای شبکه اول را به پایان رسانده بود و مجموعه اش با تولید صدا و موسیقی روی صحنه بود ، توسط کرونا مورد اصابت قرار گرفت و راهی بیمارستان شد تا عملا آماده سازی دوباره را به تأخیر بیندازد .

تولید سریال “87 متر” در تابستان 1996 آغاز شد و از همان ابتدا با فراز و نشیب های زیادی برای عیاری و گروهش همراه بود. اوضاع دشوار مالی تلویزیون منجر به تعلیق این سریال چندین بار شد و سرانجام کرونا به این دشواری افزود ، تا اینکه سال گذشته به دلیل شرایط سخت کرونا خبر تأخیر تولید به گوش رسید.

در ژانویه 1999 ، پس از حدود سه سال خوردن کلید ، خبر پایان فیلمبرداری سریال کیانوش عیاری اعلام شد ، اما در مراحل آخر ، کرونا مدیر را به بیمارستان فرستاد تا کار ناتمام بماند.

عیاری که سریال های “روزگار غریب” و “هزاران چشم” را در کارنامه خود ساخت ، با ساخت سریال “87 متر” برای تلویزیون در مصاحبه ای با یومیر در سال 1998 واقعیت را آشکار کرد.

در پاسخ به سوال فراز و نشیب ساخت و ساز و توقف هایی که رخ داده است ، هیچگاه مانع ادامه ساخت “87 متر” نشد؟ وی تأکید کرده بود که با وجود انجام “87 متر” در شرایط دشوار مالی تلویزیون که منجر به تعلیق چندین باره سریال وی شد ، اما از تصمیم برای ساخت این سریال پشیمان نیست و این تجربه برای او خوشایند و دلپذیر است .

وی همچنین توضیح داد که داستان سریال را 10 سال پیش نوشته بود ، تأیید شده بود و در آن سال ها مبلغی پول دریافت کرده بود. بنابراین ترک آن امکان پذیر نبود.

عیاری یادآوری کرده بود: «مدیر وقت سیمافیلم (حسن اسلامی آنلاین) با من مهربان بود و این مهربانی صادقانه بود. او به دلیل مشکلات خانوادگی از من خواست برای ساخت این سریال عجله نکنم. گرچه دو سال طول کشید که متاسفانه این اتفاق افتاد و من مجبور شدم سریال را بسازم. یا باید بدهی هایم را از تلویزیون پرداخت می کردم ، یا باید کار را انجام می دادم. “خوب ، پرداخت بدهی سنگین امکان پذیر نبود. در سال 1995 ، ما مجبور شدیم نتیجه بگیریم که ما کار خود را شروع کردیم و من پشیمان نیستم.”

کیانوش عیاری در پشت صحنه سریال 87 متری

در شرایطی که پیش بینی می شد سریال کیانوش عیاری پس از چهار سال از آغاز تولید ، سرانجام به آنتن تلویزیون برسد ، پیام درگیری این هنرمند با ویروس کرونا ، بار دیگر روند آماده سازی و پخش سریال “87 متر” در هاله ای از ابهام قرار می گیرد.

براساس این گزارش ، در خلاصه داستان سریال “87 متر” آمده است: علیرضا پورداورانی و همسر ، دو دختر و یک پسرش از فروشنده ای به نام فرج ناصری خانه می خرند. اما در روز جابجایی متوجه می شوند که خانه به شخص دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر ، همسر و دو دخترش صبح زود رسیدند و وسایل خود را در خانه گذاشتند ، اما وقتی خانواده پورداورانی رسیدند ، ماجرای کلاهبرداری مشخص شد.

علی دهکردی ، مهران رجبی ، فریبا کامران ، زندگی حسین حسین محب اهاری ، شاهین تسلیمی ، دیبا زاهدی ، سونیا سنجری ، حسین سلیمانی ، فریده سپه منصور ، محمد بحرانی و سعید پیردوست بازیگران این مجموعه هستند.

مجموعه تلویزیونی “87 متر” به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در 40 قسمت و در مدت زمان 45 دقیقه تولید شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا