عمومی

بی‌رغبتی فعالان گردشگری به تسهیلات کرونا/قم به فرودگاه نیاز دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین؛ بهرام سرمست روز شنبه شب گزارشی از وضعیت استان در مناطق مختلف سیاسی ، امنیتی ، عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی ارائه کرد و در همایش مطبوعاتی که همزمان با هفته دولت در سالن کرامت استانداری قم برگزار می شود ، اظهار داشت: “در طول سال جاری این کشور دستخوش حوادث و مشکلاتی از جمله تحریم های ناعادلانه ، انتخابات و بحران کرونا است که تاکنون استان و کشور را گرفتار کرده است.

به گفته وی ، نوبت به وقایع سال گذشته تبدیل شدن به انتخابات مطلوب با مشارکت حداکثر مردم بود. درست در زمانی که ما برای برگزاری انتخابات آماده بودیم ، ما درگیر بحران کورونا بودیم و جزو استان هایی بودیم که از این بحران شناخت و آگاه بود. این استان روند آهسته ای را پشت سر گذاشت و یکی از استان های آرام کشور بود.

برنامه های استانی برای جبران خسارات گردشگری

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار آنلاین در مورد فلج شدن بخش گردشگری استان و اینکه برای جبران این خسارت چه برنامه هایی دارید؟ خدمات اقتصادی مرتبط است ، بنابراین این آسیب و ضربه درست زمانی اتفاق افتاد که گردشگری در قم در اوج خود قرار گرفت.

سرمست اظهار داشت: “جلساتی با فعالان گردشگری و بخش خصوصی برای پیگیری میزان این خسارت برگزار شده است. این آسیب نه تنها قم بلکه در کشور و حتی جهان را تحت تأثیر قرار داده است و بخش گردشگری در سراسر جهان تحت تأثیر قرار گرفته است.” برنامه هایی برای مقامات ملی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پیشنهادات و برنامه ها مورد توجه قرار گرفته است ، گفت: 642 میلیارد تومان بسته حمایتی توسط دولت به شرکت هایی که در این زمینه آسیب دیده اند داده شده است ، اما فعالان گردشگری در قم علاقه ای به این بسته های حمایتی ندارند.

سرمست افزود: با توجه به اینکه پایان کورونا آماده نیست ، بنابراین کرونا بزرگترین ضربه را به این بخش وارد کرده است ما همچنین برنامه هایی برای آینده این بخش داریم که باید از نظر آسیب شناسی مستقر شود ، گرچه بانک ها و برخی از سران هستند. در این رابطه کوتاه است. ” فقدان شانس نیاز است یا با توجه به شرایط موجود در مرکز یا سایر شاخص های ایجاد شده در این عدم تمایل بررسی شود.

چالش قم با نبود مراکز تفریحی گردشگری

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از چالش هایی که در قم با آن روبرو هستیم عدم وجود پارک ها ، فضای سبز و مناطق تفریحی است در قم در هنگام بازی با این کاستی ها روبرو هستیم. نقش مهمی در افزایش نشاط اجتماعی و گردشگری دارد. .

سرمست افزود: از نظر شناسایی ظرفیت های گردشگری در قم ، تنها به بخشی از گردشگری یعنی گردشگری زائران اهمیت داده شده و سایر ظرفیت های مغفول مانده در اطراف قم از نظر گردشگری ظرفیت خوبی دارند که ما نیز باید در این زمینه فعالیت کنیم با در نظر گرفتن اوضاع معمول شهری. ” اقامت در قم هیچ تعادل بین اعتبار و خدمات وجود ندارد.

وی اظهار داشت: حومه شهر قم نادیده گرفته شده است و ما در تخصیص بودجه به دلیل یک شهر واحد آسیب جدی دیدیم.

پروژه های مترو ، فرودگاهی و مونوریل را به طور جدی دنبال می کنید

فرماندار قم در این جلسه همچنین به پروژه هایی که پس از گذشت چند سال به اتمام نرسیده است اشاره کرد و گفت: در بحث مترو ، همه مسئولان استان در تلاشند تا خط اول و فاز اول این پروژه تا پایان دولت عملیاتی شود. . اولویت من کار است. ما همچنین در سطح شهر و سطح کشور مونورل اعطا می کنیم ، اما هیچ قولی نمی دهیم.

سرمست با اشاره به جلسات پیش بینی شده برای فرودگاه با نمایندگان مجلس و معاون اول رئیس جمهور ، گفت: “ما همچنین سه وظیفه را در فرودگاه ها دنبال می کنیم. بگذارید این سوال را بطور قانونی دنبال کنیم.

او با اشاهره گفته می شود قم نزدیک به فرودگاه امام خمینی (ره) است و نیازی به فرودگاه ندارد و گفت: قم یک کلان شهر زیارتی است و برای ترانزیت کالا و گردشگران به فرودگاه احتیاج دارد. ما این سؤال را قدم به قدم دنبال خواهیم کرد.

در پایان ، سرمست از رسانه ها بخاطر حمایت از آنها در ایجاد آگاهی و تولید اخبار در بحران کرونا تشکر کرد.

دکمه بازگشت به بالا