اجتماعی

کاهش حدود ۴۰ درصدی درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی

یومیر / چهارمحال و بختیاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت گفت: پیش از این اعتبار به ادارات فرهنگی درآمدهای خصوصی دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص می یافت اما در شرایط کرونا ویروس ، درآمد خصوصی حدود 40 درصد کاهش یافت.

سیما سادات لاری در روز 7 فوریه در نشست با تشکل های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه مسئله بیماری قلبی مسئله پیچیده ای است ، خاطرنشان کرد: کرونا اثبات کرد که یک مدیر دانشگاه علاوه بر بحث های علمی ، برای مقابله با آن باید در یک رابطه اجتماعی نیز شرکت کند. با این این نیز یک اپیدمی است.

معاون وزیر فرهنگ در خصوص کمبود بودجه برای امور رفاهی و فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: پیش از این صندوق رفاه دانشجویان نقش چندانی نداشت اما در رویکرد جدید و با رایزنی ها فرهنگ سرانه و دانشجو بودجه افزایش یافت. “

وی با تأکید بر اینکه بودجه بهزیستی در مقایسه با بودجه فرهنگ بسیار ناچیز است ، اظهار داشت: شما باید دست افرادی را که در این شرایط کار فرهنگی انجام می دهند ببوسید ، دانشجو نباید فقط مطالعه کند بلکه دانشجو باید چند بعدی باشد و در حوزه باشد فرهنگ ، تحقیق و فعالیت آموزشی دارد.

لاری خاطرنشان کرد: پیش از این اعتبارات از محل درآمد خصوصی دانشگاه های علوم پزشکی به بخش فرهنگی اختصاص می یافت اما در شرایط کرونا ویروس 40 درصد درآمد خصوصی کاهش یافت ، اما ما در تلاش هستیم بودجه هایی را به حوزه فرهنگی در دانشگاه ها اختصاص دهیم.

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به کمبود خوابگاه در دانشگاه های علوم پزشکی افزود: فقط 800 واحد خوابگاه دانشجویی در کشور وجود دارد که پاسخگوی نیاز نیست اما در حال حاضر اختصاص خوابگاه به دانشجویان مجرد در اولویت است زیرا آنها خانواده را ترجیح می دهند. “آنها اجازه می دهند فرزندشان در خوابگاه زندگی کند ، اما ما سعی می کنیم از طریق ودیعه به دانشجویان متاهل وام خانه بدهیم.

وی در ادامه درباره مخالفت با صدور مجوز برای تشکیل انجمن های دانشجویی توضیح داد: جو در تشکل های دانشجویی نباید یک قطبی باشد ، باید تضاد صدا وجود داشته باشد تا شاهد اشتیاق سیاسی در محیط دانشجویی باشیم ، اکنون اشتیاق سابق نه در بین دانشجویان ، مجوزها باید تسهیل شود.

لاری گفت: “افزایش حقوق دانشجویان و كارورزان یكی از خواسته های دانشجویان دانشگاه های علوم پزشكی بود. امسال حقوق این گروه 50٪ افزایش یافت ، اما روند پرداخت تا حدودی كند بود ، اما این روند سرعت می گیرد.”

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت نشریات دانشجویی خاطرنشان کرد: “برخی از نشریات دانشجویی هدر دادن پول بود ، بنابراین تصمیم گرفته شد که انتشارات رتبه بندی شود و انتشارات بی ارزش و بی معنی حذف شود. قوانین رتبه بندی در انتشار سیستم مشخص است اما گاهی اوقات سیستم ها نیز دارای کاستی هایی هستند.

وی در پایان با اشاره به ورود 20 هزار دوز واکسن روسی به کشور گفت: “در حال حاضر مشخص نیست که این واکسن ها تا چه اندازه ایمن هستند و واکسن ها در سراسر دنیا دارای مجوز اضطراری هستند. واکسن ایرانی در بهار سال آینده تولید می شود. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا