اجتماعی

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا قلب در کلانشهر تهران با هشدار نسبت به کاهش انطباق با اقدامات بهداشتی از کاهش 50 درصدی ترخیص بیماران مبتلا به کرونا قلب در بیمارستان های استان طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش یومیر ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه ، در مورد آخرین وضعیت بیماری عروق کرونا قلب در استان تهران: طی 24 ساعت گذشته در تهران ، در مجموع 3500 بیمار به صورت سرپایی مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب شدند و این درمان برای ما به دست آمد که نسبت افراد با مراجعه به مجتمع بهداشتی حدود دو هزار نفر بودند.

وی افزود: در مجموع حدود 1916 بیمار در استان تهران با تشخیص کرونا در بیمارستان های استان تهران پذیرفته شده اند که اگر 24 ساعت قبل به این آمار مراجعه کنیم ، رشد سه درصدی خواهیم داشت. “

دکتر. زالی ادامه داد: همچنین میزان ترخیص در تهران طی 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته و از 300 ترخیص 150 بیمار مرخص شده اند.

وی یادآور شد: تعداد بیماران بستری در تهران در 24 ساعت گذشته به دلیل موارد جدید بیماری عروق کرونا قلب 223 نفر بود که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

دکتر. زالی گفت: متأسفانه میزان مرگ و میر در 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت گذشته 1.4 برابر شده است.

وی با اشاره به روند نزولی مطابقت با رویه ها و انطباق با پروتکل های بهداشتی در استان در هفته گذشته ، یادآور شد: در هفته های اخیر ما در معرض کاهش انطباق با رویه های بهداشتی در تهران قرار گرفتیم که می تواند زنگ خطر جدی باشد. و مقدمه ای برای امواج بعدی بیماری در تهران است.

دکتر. زالی یادآور شد: میانگین مشاهده اقدامات بهداشتی در دو هفته گذشته به 76.3 درصد رسیده بود اما متأسفانه این تعداد در هفته گذشته به 75.4 درصد کاهش یافت.

وی درباره افزایش بروز گروه های سنی بین پنج تا 17 سال توضیح داد: بروز تاج در این گروه سنی در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. در حالی که تعداد پذیرش ها در این گروه سنی قبل از دسامبر بین 1.5 تا 2 درصد متغیر بود ، اما اکنون این تعداد به هشت تا ده درصد رسیده است.

دکتر گفت: “یکی از دلایل این امر این است که ما با اشکال جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان و جوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر اینکه جوانان ممکن است بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار بگیرند.” زالی بعلاوه ، ممکن است حضور در شهر به حدی باشد که جوانان بیشتری در معرض بیماری قلبی قرار داشته باشند.
وی یادآور شد: اگرچه در حال بررسی میزان مرگ و میر برای صفر تا گروه پنج ساله در مقایسه با مارس 1998 هستیم که در آن زمان حدود 0.4 تا 0.5 درصد بود ، اما این میزان در ژانویه سال جاری به 4.4 درصد رسیده است.

دکتر. زالی ، با بیان اینکه تعداد مولدهای پایه در تهران هفتگی به عنوان یک شاخص کلیدی در حال تجزیه و تحلیل است ، افزود: متأسفانه ، این رقم در پایان هفته گذشته به 1.1 رسید.

وی گفت: اگر تعداد مولدهای پایه بیشتر از یک باشد ، این نشان دهنده افزایش همه گیر است و اگر زیر یک باشد ، نشان دهنده کاهش بیماری است. هفته گذشته این رقم به 1.1 درصد رسید.

دکتر. زالی در پایان گفت: بیماری عروق کرونا قلب و سایر بیماری های تنفسی و بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی با طبیعت ویروسی یا عفونی ناشی از هوای آلوده و تماس با ذرات ویروس آلوده است. ماسک بهینه با کیفیت خوب و پوشش مناسب ، استفاده منظم از مواد ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست برای همه بیماری های ویروسی از جمله کرونا می تواند بسیار مثر باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا