بین الملل

دیدار نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و اداره پزشکی قانونی چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام، در راستای تاکید دکتر. محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، بر تعامل دانشگاه و اعضای هیأت علمی با «حرفه، صنعت و جامعه» بر اساس سند تحول و تعالی تاکید کردند. جلسه دانشگاه با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در محل پزشکی قانونی استان ایلام برگزار شد.


بیشتر بخوانید:

انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و پزشکی قانونی استان بوشهر


این نشست به میزبانی مهرشاد طهماسبی، رئیس پزشکی قانونی استان ایلام برگزار شد. این دانشگاه منابع علمی، آزمایشگاهی و انسانی دانشگاه را معرفی کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام با اشاره به ماموریت پزشکی قانونی به عنوان یک نهاد مستقل زیر نظر قوه قضائیه، معاینه اجساد را بخش کوچکی از فعالیت های این گروه و معاینات زنان و مردان دانست. ، معاینات روانپزشکی، سقط جنین، بالینی و .. از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.

مهرشاد طهماسبی ارائه آمار به جامعه شناسان، روانشناسان و … را برای آسیب شناسی موضوعات امکان پذیر دانست و گفت: با توجه به ماموریت های دولتی در این مجموعه، فعالیت های ویژه ای برای مراکزی مانند اداره پزشکی قانونی فراهم است.

وی از تعامل با جامعه دانشگاهی ابراز خرسندی کرد و همکاری با صاحب نظران در حوزه های مختلف را راهگشای توسعه هر سازمانی دانست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام در مورد مطلوبیت ارائه خدمات، تحقیقات کاربردی، بررسی آمارها، روندها و پیش بینی های بعدی، ارائه راهکارهای مناسب برای مسائلی از قبیل تصادفات، درگیری ها و آسیب های اجتماعی، همکاری آزمایشگاهی با دانشگاه، پایان نامه های دانشجویی مرتبط و تهیه انیمیشن های آموزشی برای جلوگیری از وقوع جرم نیز ذکر شده است.

دانشگاه باید مرکز حل مشکلات باشد

استادیار گروه روانشناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، با اشاره به نقش آموزش، پژوهش و دانشگاه در «صنعت، جامعه و زندگی» مردم به ظرافت های علوم رفتاری و ارتباط آن با عملکرد افراد در مشکلات روانی. .

شهرام مامی خاطرنشان کرد: دانشگاه و دانشگاهیان همیشه آماده حل مشکل و تلاش هستند.

حسین پیمان، استادیار گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز بر لزوم ارتباط موثر دانشگاه با جامعه و تشکیل کمیته یا شورای مشترک دانشگاه و پزشکی قانونی تاکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان با بیش از یک میلیون دانشجو و 30 هزار هیئت علمی و فضای فیزیکی، به سابقه این دانشگاه در استان ایلام.

رحمت الله محمدی پور افزود: با کمک 200 نفر از اعضای هیأت علمی تمام وقت در رشته های مختلف و بیش از این تعداد نیروی متعهد، بیش از 6000 دانشجو وجود دارد که حدود نیمی از آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، آزمایشگاه های مجهز، ورزش مشغول به تحصیل هستند. اماکن، آزمایشگاه های زبان، مهمانسراها، سیستم های اینترنتی مناسب، مکان های آموزشی مناسب، کتابخانه ها، سایت های فرهنگی، سلف سرویس و … با دسترسی مناسب در شهر فضایی را فراهم کرده اند که افراد می توانند از آن استفاده کنند و از بسیار مناسب و بی سابقه مطالعه می کنند. تسهیلات بانکی

وی با اشاره به سیاست های مربوط به «صنعت، جامعه و جامعه» برای حل بحران ها و مشکلات گفت: دانشگاه باید محور حل مشکلات و تلاش اساتید برای نقش آفرینی در «حرفه، صنعت و جامعه» باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری و تشکیل کمیته مشترک پزشکی قانونی و دانشگاه از مهمترین محورهای این نشست بود.

بررسی ارتباط بین ژن ها و نژادهای مختلف، امکان بررسی نمونه های ژنتیکی در آزمایشگاه های دانشگاهی، استفاده از آمار واقعی در تحقیقات، تکامل و تغییرات بنیادی در علم، آینده رویدادها، تیم های مشاوره تحصیلی، استفاده از آمار در div . پژوهش و فناوری، ثبت نام در علوم پزشکی، طرح های پژوهشی کاربردی و … از جمله موضوعات این نشست مشترک چند ساعته آرش نادمی، استادیار گروه آمار، احمد مومنی، استادیار حقوق، اختر سلطانی، استادیار گروه الهیات بود. ، علیرضا رنگین، استادیار گروه فیزیولوژی و جواد فیض اللهی، استادیار مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا