بین الملل

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر. محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امشب در سفر یک روزه به استان ایلام در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اهدای گل و قرائت فاتحه حضور یافت. مقام معظم رهبری به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

دکتر. طهرانچی سپس در نشستی صمیمانه با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام شرکت کرد.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به دیدار روز گذشته این مدیر ارشد با جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه اکثر دانشگاه ها خصوصی هستند، اما بودجه های دولتی زیادی دارند. نه به صورت عمده بلکه به گونه ای که دولت برای دانشگاه سرفصل هایی را مشخص کند و اگر دانشگاه در رفع این مشکلات پیشرفت کند بودجه برای آن در نظر گرفته می شود.» این عبارت برای دانشگاه آزاد اسلامی امیدوارکننده است ، و افقی را در ادبیات دانشگاه های غیردولتی گشود که اگر خدا بخواهد باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت امام خمینی (ره) تأسیس شد و در گام اول 40 سال توسعه ضعیف را تجربه کرد. مایه افتخار کشور شد واقعیت این است که دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس نمی‌شد مگر اینکه عزیزانشان به عضویت هیئت علمی و کارکنان دانشگاه می‌آمدند و به عنوان شریک یک سازمان مردم نهاد در این امر مهم شرکت می‌کردند.

دکتر. طهرانچی ادامه داد: مردم در دانشگاه آزاد اسلامی عظمتی ایجاد کرده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از این عظمت شگفت زده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نظام غیردولتی از حمایت دولتی برخوردار نبوده است، گفت: هر نظام و دستگاهی علتی برای ایجاد و عاملی برای بقا دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به توسعه تکنولوژیکی جامعه است.

یکی از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1390 تاکنون اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است، به طوری که مدیران وقت این دانشگاه بدون توجه به میزان زاد و ولد در کشور، پیش بینی کرده بودند که جمعیت دانشجویی این دانشگاه در حال افزایش باشد. در سال 1400 به یک میلیون برسد دانش آموز می رسد. این در حالی بود که با بررسی ولادت های 18 سال اخیر به راحتی می توانستند جمعیت دانش آموز آینده را تخمین بزنند، اما مسئولان وقت بدون توجه به نرخ جمعیت، بخشنامه ای از سال 1390 تا 1395 صادر کردند که یک تا 50 نفر پرسنل هستند. و اعضای هیئت علمی تبدیل به انسات می شوند. با این اقدام، یک واحد دانشگاهی با 4 کارمند، 34 کارمند جدید جذب کرد، در حالی که به عنوان نقطه شروع توجهی به روند تحولات اجتماعی نبود.

طهرانچی تصریح کرد: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم شرایط به گونه ای بود که پس از سه سال متوالی درآمد دانشگاه به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت با وجود افزایش شهریه کاهش پیدا کرده بود و وجود نداشت. اطلاعات دقیق مبالغ در سازمان مرکزی هیچ بدهی و درآمدی روی واحدها نبوده است. برای مدیریت این وضعیت طرحی را پیشنهاد دادیم که وزارت دارایی دانشگاه آزاد اسلامی را یکپارچه کند تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا آبروی دانشگاه خدشه دار نشود.

وی افزود: به دنبال این اقدام، ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی ضروری بود و برای تحقق این هدف، سامانه های پژوهشی و آموزشی راه اندازی شد. این امر منجر به افزایش ناگهانی شهریه دانشگاه شد. این فقط از طریق ادغام آموزش اتفاق افتاد. با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافت زیرا دیگر امکان جعل مدرک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات توانستیم با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی روند کاهشی تعداد دانشجویان این دانشگاه را اصلاح کنیم و بحمدالله امسال برای دومین سال متوالی است. افزایش جذب دانشجو که نشان دهنده بازگشت اعتماد عمومی به این دانشگاه است.» این موفقیت در پی اپیدمی کرونا حاصل شد که بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

طهرانچی خاطرنشان کرد: برای اولین بار با تعامل با وزارت راه و شهرسازی و مسکن، مجوز زمین را از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرفتیم. بانک.” با افزایش سرمایه مکران، از سال آینده سود سالیانه خوبی نیز نصیب دانشگاه آزاد اسلامی می شود که همگی نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تخصص برای این دانشگاه گفت: این سند 70 هدف را دنبال می کند و دارای شاخص و مجموعه اقداماتی است که یکی از آنها تدوین اطلس استانی است. برنامه ریزی.

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر دکتر در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به استان ایلام. تالار نوآوری طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از هسته ها و واحدهای فناور این خانه نوآوری بازدید کرد.

تله های سرمی برای کنترل جمعیت آفات چوب خوار در مناطق جنگلی، دمپرهای جابجایی مقاوم در برابر زلزله، سیستم آموزش و آزمایش مجازی، نخ نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم قفل ترموستاتیک برای سیستم های گرمایشی و سرمایشی، سیستم ضد سرقت هوشمند از طریق پیرباکس، سوکت کنترل هوشمند انرژی و نشت گاز در هسته ها و واحدهای فناور واقع در سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام که توسط دکتر طهرانچی.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا