عمومی

چرا فرمانده ایران مانند روسیه دوست ندارد؟



با وجود حضور طولانی در لیگ برتر روسیه ، سردار ازمون هر ساله پیشنهادات قابل توجهی از لیگ ها و کلوپ های معتبر اروپایی دریافت می کند ، اما هر بار که یک تیم قدرتمند اروپایی اخبار استخدام این بازیکن را منتشر می کند ، اخبار کوتاه باقی می ماند. او می ماند و حرکت نمی کند تا زمانی که سردار یکی از بازیکنان ایران در لیگ روسیه باقی بماند. این بار اخباری در مورد علاقه باشگاه ایتالیایی “ناپولی” به جذب سردار آزومنا منتشر شده است تا باشگاه سابق مارادونا و ایگواین بتوانند اولین بازیکن ایرانی در تاریخ خود را بدست آورند.

به گزارش یومیر روزنامه شرشه وی اضافه کرد: “اولین تیم ایتالیایی که در تابستان سال 2017 میلادی به امضای سردار آزومون علاقه نشان داد ، تیم فوتبال لاتزیو بود – تیمی دیرپا که می خواست مهاجم ایرانی را امضا کند .در پنجره نقل و انتقالات ژانویه 2019 ، سردار برای سه نفر به” زنیت “از روبین کازان پیوست. مقامات لاتزیو مجبور بودند مدیران سنت پترزبورگ Zenit را ترغیب كنند تا این توافق نامه را امضا كنند ، كه خوب پیش رفت و بسیاری از هواداران فوتبال ، سردار را با لباس لاتزیو دیدند ، اما “جنجالی”. بین روستوف و روبین کازان ، پروژه انتقال بزرگ لغو شد ، جنجال بر سر سردار همه چیز را خراب کرد ، روستوف و روبین کازان درگیر اختلاف در مورد یک بازیکن شده اند و پرونده به دیوان عالی ورزش رسیده است.
مارسی پیشنهاد روستوف را برای امضای سردار ارائه می دهد
اما وقتی سردار یکی از بازیکنان محبوب روستوف در روسیه بود ، پیشنهادی از مارسی دریافت کرد. اتفاقی که می توانست لیگ فرانسه را برای فوتبال ، دوستان ایرانی جذاب تر کند. تقابل سردار آزومنا در مارسی با تیم های قدرتمندی چون لیون ، پاری سن ژرمن و بوردو موضوعی جالب بود که تحقق نیافت. وب سایت اتحاد جماهیر شوروی روسیه در گزارشی از حادثه سال 2016 اعلام کرد: “سردار ازمون با اطلاع رسانی به باشگاه فرانسوی مارسی چهارشنبه شب ، تلاش های زیادی برای نشان دادن توانایی های خود انجام داد.” این بازیکن دشوار توسط مارسی مورد توجه است و به همین ترتیب دو عضو باشگاه فرانسوی شروع به کار کرده اند. مذاکره با روستوف و حتی یک پیشنهاد اولیه برای آمادگی در این آزمون ارائه شده است. “این باشگاه پس از حل مشکلات مالی روستوف ، فروش سردار را ممنوع اعلام کرد تا مهاجم کشور ایران در لیگ روسیه بماند و اهداف خود را ادامه دهد.

لیورپول و رویایی که به واقعیت نپیوست
در تابستان سال 2019 بود که خبر انتقال کنترل به قهرمان لیگ برتر انگلیس در رسانه های ایران منتشر شد. SportKida در مورد مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: “لیورپول تست مهاجم ایرانی” زنیت سن پترزبورگ “را با هدف پیوستن به تیم برای تقویت خط حمله تهاجمی مرسیدیس گذرانده است.” وی تمام دوران بازی خود را در لیگ برتر روسیه انجام داد و قبل از پیوستن به زنیت در سن پترزبورگ در اوایل سال 2019 ، در تیم هایی همچون روستوف و روبین کازان بازی کرد. وی از زمان پیوستن به قهرمانان روسیه در آزمون ، ظاهر چشمگیر داشته و در 12 بازی لیگ 9 گل به ثمر رسانده است. این مهاجم 24 ساله که با زلاتان ابراهیموویچ مقایسه می شود ، اخیراً در دیدار سوپر جام روسیه دو گل به نفع زنیت به ثمر رساند که از نزدیک توسط پیشاهنگان استعدادیابی لیورپول مشاهده شد. روزنامه معتبر Metro همچنین گزارشی از عملکرد سردار آزومنا منتشر کرد ، که در وب سایت اصلی باشگاه لیورپول نیز منتشر شد تا شایعات مربوط به این انتقال را منتشر کند.
سردار در مورد انتقال وی به لیورپول به زودی به رسانه های انگلیس گفت: “زمستان گذشته صحبت هایی در مورد علاقه لیورپول به من ثبت نام کرد ، اما احساس کردم انتقال من درست نبود.” اگر من به لیورپول می رفتم پس از آن ، من فقط چند بازی بازی می کردم و بیشتر وقتم را روی نیمکت می گذراندم زیرا آنها فقط می خواستند جای خالی را پر کنند. من می خواهم برای پیشرفت به یک تیم عالی بروم. “من مطمئن هستم که به زودی در تیم برتر اروپا بازی خواهم کرد.” همچنین در وب سایت ایتالیایی Mercato Foot ، این رقم بین 20 تا 25 میلیون یورو است ، که هرگز اتفاق نیفتاده است ، و لیورپول رسما در مورد نقل و انتقالات و تمایل به امضای پیمان بین المللی ایران اظهار نظر نکرده است.

ناپل؛ آخرین فرصت سردارا برای حضور در بین بهترین ها در سال 2020
مهاجم تیم ملی ایران در حال حاضر در بین سه بازیکن موفق لیگ روسیه است که باعث شده باشگاه های اروپایی همچنان به خواست او ادامه دهند. آخرین باشگاهی که به مشتریان سردار پیوست ، ناپل است. Corriere dello Sport تأیید کرده است که حضور سردارا در ناپل به نفع یکدیگر خواهد بود. “آزمایشی ، پنج نکته برای دانستن درباره اهداف جدید ناپل” ، در این باره آمده است: “سردار ازمون ممکن است اولین بازیکن ایران در تاریخ ناپل باشد. مهاجم زنیت روسی در حضور تیم اصلی روسیه است. این مهاجم 14 گل به ثمر رسانده و 7 پاس گل نیز داشته است. “آمار مهم باعث شده باشگاه ایتالیایی این بازیکن ایرانی را امضا کند.” آسان نخواهد بود زیرا او شهروند خارج از اروپا بود ، اما این بازیکن به مدیر ورزشی جیانگولی و ناپولی و گاتوزو علاقه مند است و هر دو صاحب باشگاه نظر مثبت داده اند.

دلیل تماس سردار برای تیم های اروپایی
اما چرا سردار ازمون برای تیم های اروپایی جذاب است؟ این امر به این دلیل است که سردار تنها 24 سال سن دارد و در همان مدت کوتاه موفق شده با انجام 49 بازی ملی 32 گل ملی را به ثمر برساند که این تنها گل ملی برای علی دایی در سن 24 سالگی بود. سردار یک رکورد بازی در لیگ قهرمانان اروپا و گلزنی مقابل بایرن مونیخ دارد. او همچنین در فصل لیگ قهرمانان 2019-2020 عملکرد خوبی داشته است. همه این عوامل باعث شده تیم های مطرح اروپایی بازیکن آینده نگر را امضا کنند.

آیا سردار مقصر است؟
عدم انتقال سردارا آزومون به یکی از تیم های مطرح فوتبال جهان برای هواداران فوتبال کمی عجیب به نظر می رسد؛ برای بازیکنی که هر سال دو یا سه پیشنهاد بزرگ از تیم هایی مثل لیورپول ، مارسی و لاتزیو دارد ، چرا او از لیگ میانی روسیه خارج نمی شود؟ آیا او پیشرفت نمی کند؟ آیا او با مهارت های داوری خود نمی خواهد در مقابل تعالی جهانی تجربه کسب کند؟ دقیقا دو سال پیش ، Khabar Online گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه سردار ازموند با مربی روسی خود گوربان بردیف قرارداد 10 ساله امضا کرده است که در طی آن او باید تحت کنترل خود باشد و بدون نظر و اختیار وی نمی تواند به تیم دیگری بپیوندد. در این گزارش آمده است: “سردار با مربی مشهور روسی بردیف قرارداد دارد که باید تا 10 سال با او همکاری کند.” “به نظر می رسد مربی سرشناس که مدیر برنامه سردار نیز هست ، با کازان کنار بیاید و حالا بر این اساس است که سردار با عقد قابل توجهی به روستوف باز خواهد گشت.” اگرچه سردار ازموند در اینستاگرام شخصی خود به این گزارش واکنش نشان داد و هرگونه معامله طولانی مدت با بردیف را تکذیب کرد ، اما هنوز مشخص نیست که چرا همه پیشنهادات معتبر ارسال شده به کلوپ های روسی برای جذب سردار همچنان خبری است و فراتر از آن نیست. با این حال ، این امکان وجود دارد که جابجایی سردارا به ناپل بتواند این کمبود را برای همیشه برطرف کند.

انتهای پیام


نوشته های سایت به وسیله سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار خبر می نماید، فلذا مسوولیت انتشارات سایت بر عهده منابع خبری بوده و وب سایت یومیر هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا