عمومی

بازدید سردار باقری از فعالیت‌های نیروی دریایی روسیه در جزیره کرونشتات

به گزارش ایرنا ، روز چهارشنبه در جزیره کرونشتات سردار باقری در کشتی آموزشی “پریکوب” نیروی دریایی روسیه شرکت کرد و درباره فعالیت های آموزشی دانشجویان نظامی با فرماندهی نظامی و مقامات این کشتی روسی صحبت کرد.

کرونشتات یک منطقه نظامی با مساحت 19.35 کیلومتر مربع و جمعیت 42.800 نفر در قسمت شرقی خلیج فنلاند و 30 کیلومتری شهر Skt است. پترزبورگ

بازدید از تاسیسات نیروی دریایی روسیه در کرونشتات بخشی از سفر چهار روزه رسمی ژنرال محمد باقری ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به روسیه است.

سردار باقری امروز چهارشنبه با استقبال رسمی فرماندهان ارشد نیروی دریایی روسیه و پخش سرود جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران از گارد تشریفاتی در ناوگان دریای شمال وارد سن پترزبورگ شد.

امروز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با دریادار ولادیمیر کاساتونوف ، فرمانده ناوگان دریای شمال و معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه دیدار کرد.

کاساتونوف با اشاره به مشارکت کشتی های ایرانی در رژه دریایی روسیه در سال جاری گفت: حضور کشتی های ایرانی در آب های روسیه این رژه دریایی را مزین کرد.

وی با اشاره به همکاری نیروی دریایی دو کشور گفت: این همکاری و مشارکت خوب ایران در رژه نیروی دریایی روسیه نشان دهنده اتحاد دو کشور است.

وی اظهار داشت که روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف بیش از پیش قابل توجه و بهتر می شود.

دریاسالار یومینوف همچنین گفت که امسال نیروهای مسلح روسیه چندین برنامه و مسابقات نظامی برگزار کردند و ایران میزبان بسیار خوبی برای چندین مورد از این مسابقات بود.

این مقام نظامی روسیه گفت: روسیه سال آینده مسابقات بیشتری را برگزار می کند و امیدواریم ایران حتی در این دوره از مسابقات نظامی حضور پررنگ تری نسبت به دوره های گذشته داشته باشد.

سرلشکر محمد باقری ، رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ملاقات خود با فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت: در این دیدار همکاری های دریایی ایران و روسیه مورد بحث قرار گرفت و توافقات خوبی صورت گرفت. رسیده است. “

سردار باقری پس از دیدار با دریادار نیکولای یومینوف ، فرمانده نیروی دریایی روسیه به ایرنا و رادیو آزادی گفت: ما در مقر نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ بودیم و با فرمانده نیروی دریایی روسیه صحبت کردیم.

وی افزود: در این نشست درباره همکاری های دریایی دو جانبه ، از جمله حضور شناورهای ایرانی در تمرینات و رزمایش های دریایی در روسیه ، شرکت در مسابقات نظامی و تبادل تجربیات عملیاتی و همچنین کار و تحقیقات مشترک برای بهبود تجهیزات دریایی و حضور روسیه در تمرینات و تمرینات دریایی. “ما در مورد ایران صحبت می کردیم ، که دو سال است در چابهار برگزار می شود و کشتی های نظامی روسیه در آنجا حضور داشتند.

سردار باقری امروز همچنین با دریادار ولادیمیر کساتونوف ، فرمانده ناوگان دریای شمال و معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار که کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز حضور داشت ، دریاسالار کاتاسانوف از حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در جمهوری خلق ابراز رضایت کرد. پترزبورگ و همکاری های دوجانبه ادامه خواهد یافت.

فرمانده ناوگان دریای شمال روسیه به حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه دریایی اخیر سن پترزبورگ اشاره کرد و بر اهمیت تقویت روابط ایران و روسیه تاکید کرد. در مناطق نظامی و دفاعی

رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: روابط ایران و روسیه به عنوان دو شریک استراتژیک در عرصه بین المللی در حال گسترش است.

سردار باقری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابتدا وارد خلیج فنلاند شد و از اقیانوس اطلس عبور کرد و در رژه ویژه نیروی دریایی روسیه شرکت کرد. گسترش همکاری های نظامی و دفاعی با روسیه

سردار باقری از روز یکشنبه برای یک سفر رسمی در روسیه به سر می برد و در آنجا با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیدار کرد. او همچنین به Skt سفر کرد. پترزبورگ و قصد دارد از آستاراخان در ساحل دریای خزر دیدن کند.

دکمه بازگشت به بالا