اجتماعی

پرونده ترک‌فعل احیای خلیج گرگان روی میز دادستانی/”زیارت” قربانی نادیده‌انگاری ظرفیت‌ گردشگری

یومیر/ گلستان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از پرونده های ترک اقدامات سران در دادسرای مرکز گلستان مربوط به پرونده احیای خلیج گرگان و مشکلات مربوط به جزیره آشوراده است.

حیدر آسیابی امشب پنجشنبه 3 تیرماه در گفت و گو با خبرنگاران گلستان با اشاره به اقدامات قانونی برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در زائرسرای گرگان اظهار داشت: در امور اراضی از اوایل تیرماه سال گذشته تا 30 خرداد ماه امسال 10 قانون برای حفاظت از اراضی زراعی و باغی، ۲۹۸ فقره قلع و قمع معادل ۱۶ هکتار در گلستان اجرا شده و ۶۸ مورد حکم قطعی تقریباً به یک و نیم هکتار اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آنچه در رابطه با تملک و مدیریت روستای زیارت گفتیم انجام دادیم، گفت: با اقدامات انجام شده و ایجاد پاسگاه در ابتدای ورودی روستای زیارت ساخت و ساز غیرمجاز در این روستا به صفر رسید. ، مدیریت این امر پس از دو دهه انجام شد و ساخت زیارت پس از ایجاد پاسگاه ها رونق گرفت و از انتقال مصالح به روستا جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان هدف از این اقدام دستگاه قضایی را مقابله با زمین خواری و جرایم ارتکابی در امور اراضی عنوان کرد. او رهبر معظم انقلاب و رهبر قوه قضائیه است.

آسیابی با بیان اینکه به همراه دادستان مرکز گلستان و مدیران مسئول در امور اراضی به مدت 6 ساعت در حوزه زیارتی بازدید داشتم، تاکید کرد: یکی از دلایل ساخت و سازهای غیرمجاز در زائرسرا کم توجهی است. اجرایی، به ویژه در گردشگری.

وی با بیان اینکه تاکنون دو جلسه رفع موانع گردشگری روستای زیارت در دادسرای استان گلستان برای افزایش سرمایه گذاری گردشگری برگزار شده است، یادآور شد: در حالی که زیارت ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری دارد اما در صنایع دستی، بوم گردی و… به راحتی عمل کرد

قاضی دیوان عالی کشور در استان گلستان به اقدامات اخیر انجام شده در خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: قبل از سفر رئیس جمهور اعتباری برای طرح احیای خلیج گرگان در بین مصوبات سفر وجود نداشت و بیهوده است که بیش از 500 میلیارد تومان در اعتبار بعداً در این مصوبات گنجانده شد و رئیس جمهور دستور داد هر چه سریعتر کار احیای خلیج گرگان آغاز شود.

آسیابی با بیان اینکه احیای خلیج گرگان کار ساده ای نیست و مستلزم تعمیق و بازگشایی قنوات است. در جزیره آشوراده برای بررسی مشکلات خلیج گرگان و جزیره آشوراده جلسه ای تشکیل داد و در آن جلسه حذف فعل در مقابل خلیج گرگان مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت مصمم به احیای خلیج گرگان است و ما به عنوان قوه قضائیه برای احیای خلیج فارس پیگیری خواهیم کرد، تاکید کرد: یکی از پرونده های دادسرای مرکز گلستان مربوط به پرونده احیای خلیج گرگان و مسائل مربوط به آن است. به جزیره آشوراده.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا