اجتماعی

۱۲۷ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان منشأ گردوغبار است/ توسعه بیابان‌زدایی و احیای مراتع

یومیر/ گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه 317 هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان در معرض بیابان زایی است، گفت: حدود 127 هزار هکتار از این اراضی منشاء گرد و غبار است.

عبدالرحیم لطفی با اشاره به نتیجه سفر رئیس جمهور به گلستان به یومیر گفت: سوالات در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به گلستان این موارد مورد توجه قرار گرفت و حدود 500 میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری، آبخوان داری، توسعه و حمایت از جنگل ها در نظر گرفته شد که تا سه سال دیگر محقق می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه تخصیص این اعتبار منجر به انجام عملیات نهان نگاری و آبخوان داری در 350 هزار هکتار از مناطق کوهستانی، کوهستانی و ملی نیازمند این عملیات می شود، تصریح کرد: : اگر این اتفاق بیفتد سطح فعالیت ما در استان به یک میلیون هکتار می رسد.

لطفی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی استان گلستان نیاز به آبخیزداری و آبخوان داری دارد، تاکید کرد: تخصیص اعتبار برای عملیات در یک میلیون هکتار شرایط مطلوبی را برای گلستان و استان از نظر ارتقای ایمنی و بحث آب ایجاد می کند.

وی از اختصاص 115 میلیارد تومان اعتبار برای بیابان زدایی و احیای مناطق کوهستانی به استان گلستان طی سه سال خبر داد و یادآور شد: برای این مهم هماهنگی و هماهنگی های لازم در سفر رئیس جمهور به گلستان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه برخی از شهرستان های استان مستعد بیابان زایی منشا گرد و غبار هستند، گفت: حدود 317 هزار هکتار از مناطق شمالی استان گلستان در معرض بیابان زایی و حدود 127 هزار هکتار است. هکتار از این خاک ها منشأ آن است. گرد و غبار وجود دارد که باید در این مناطق احیا و خاک تثبیت شود.

لطفی خاطرنشان کرد: همکاران ما در گنبدکاووس و آق قلا در سال های اخیر اقدامات خوبی برای مقابله با بیابان زدایی انجام داده اند و این کار در دست توسعه است و گنبدکاووس نیز به این طرح متقابل اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 616 میلیارد تومان درآمد حاصل از سفر رئیس جمهور به گلستان است که امیدوارم از این اعتبارات به درستی و درستی استفاده کنیم و بخشی از مشکلات منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان برطرف شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا