استان ها

کشت ۱۷۶ هزار هکتار گندم در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

یومیر/ لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کشت 176 هزار هکتار گندم برای اجرای طرح بهاره تولید در مناطق خشک استان خبر داد.

دکتر. اسفندیار حسنی مقدم در نشست جهش تولید در جنگل های انبوه استان که در اتاق جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: مطالبه حوزه کشاورزی از وزارت نیرو تخصیص آب و ساخت سد به منظور آب است. تنظیم و برنامه ریزی شده است مدیریت و تبدیل مناطق متعدد از زمین های دیم به آبی.

وی ادامه داد: تا تحقق این مهم باید به طور متوسط ​​500 میلی متر از بارش برای کشت دیم استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: با اجرای این طرح تاکنون بیش از 175 هزار هکتار یعنی حدود 75 درصد سهمیه اجرا شده و 20 هزار و 400 کشاورز در هزار و 454 روستا در اجرای آن مشارکت داشته اند. پروژه.”

حسنی مقدم با اشاره به اینکه 11 هزار هکتار از سهمیه اجرا شده با عنوان «کشاورزی حفاظتی» انجام شده است، تصریح کرد: برای اجرای اصل و طرح علمی جهش تولید در مناطق خشک، 180 متقاضی خرید مستقیم دستگاه کشت با اعتبار اعتباری شدند. 15 میلیارد تومان به بانک معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله داشتن مزارع هستیم و باید تلاش کنیم تا مزارع را به خوبی مدیریت و کنترل کنیم، علف‌های هرز، سن گندم، مبارزه با بیماری‌های لکه‌برگی و تغذیه مناسب مزارع را داشته باشیم تا به برداشت خوب برسیم. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا