عمومی

زیارت قلبی از زیارت جسمی بالاتر است

پیامبر گرامی اسلام فرموده است که از زمان ترور امام حسین (ع) گرمی در قلب م believeمنان می سوزد که هرگز خاموش نخواهد شد.

به گزارش یومیر ، دکتر عبدالحسین خسروپناه ، استاد حوزه و دانشگاه ، در روزنامه وطن امروز یادداشت می کند: “امسال واقعاً جدایی سختی رخ داده است.” عاشقان امام حسین (ع) هر سال به عراق می رفتند و از نجف به کربلا می رفتند. در همین حال ، زائران به یکدیگر خدمت می کردند. آنها همدیگر را دوست داشتند و همدیگر را دوست داشتند. سفر واقعاً چهل تکه از بهشت ​​بود. همان داستانهایی که درباره زندگی در بهشت ​​داریم در اربعین به واقعیت پیوستند. همانطور که در داستان ها داریم ، اهل بهشت ​​همه یکدیگر را دوست دارند ، هیچ کینه ای نسبت به هم ندارند ، آنها زائر یکدیگر هستند ، این واقعاً در اربعین اتفاق افتاد. اگر تعبیر دیگری می خواهم ، زیارت اربعین نمادی از حکومت مهدوی است. طبق افسانه ها ، گرگ و میش در زمان حضرت مهدی با هم زندگی می کردند. عشق و علاقه همه جا را فرا گرفته است.

اربعین هم همین طور است. هیچ یک از فضایل نمایش داده شده در مراسم اربعین دستوری نیستند ، حاکم نیستند. قلب است ، از درون می جوشد. می بینید که همه خدمات و هزینه ها را خود مردم متحمل می شوند. گاهی گروهی از افراد در تمام طول سال پول جمع می کنند تا بتوانند در روز اربعین از زائران امام حسین (ع) پذیرایی کنند. من تصویری از سربازان عراقی را دیدم که تعدادی ایرانی را که بدون اجازه برای زیارت اربعین وارد عراق شده بودند ، می بردند اما آنها را گرفتند و از آنها استقبال کردند! اینگونه رفتار کردند. واقعاً تأثیر امام حسین در عالم خلقت چیست؟ این زمین ، زمان و آسمان را تغییر داده است. در این داستان ها ما فرشتگانی داریم که مشتاق زیارت امام حسین (ع) هستند. من به عنوان کسی که سالها معما خوانده است ، می گویم که این عشق و ارادت پیدا شده در مکتب امام حسین (ع) در هیچ راز و مکتبی دیده نمی شود. ببینید حاج قاسم در مکتب امام حسین بزرگ شده است ، او فردی پر از عشق و علاقه بود. او حتی با داعش رفتاری انسانی داشت.

به هر حال امسال از این سفر معنوی ، مرموز و کلامی محروم شده ایم. توصیه من به همه کسانی که عاشق امام حسین (ع) هستند و از این جدایی رنج می برند این است که سعی کنند در روز اربعین با امام حسین رابطه صمیمانه برقرار کنند. برای استقرار (ع) زیارت اربعین را بخوانید و خود را در محراب و حرم امام حسین (ع) تصور کنید. ارتباط قلبی با امام حسین (ع) یک ارتباط آسمانی است ، قطعاً ارتباط آسمانی بالاتر از حضور جسمی است. زیارت قلب بیشتر از زیارت جسمی است. بیایید سعی کنیم ارتباط برقرار کنیم و آن را حفظ کنیم ، بسیار بلند است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا