عمومی

پذیرش ولایت ائمه (ع) شرط قبولی عبادات است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آیت الله سید مجتبی معصومی لالاری در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: وقتی امام رضا سفر کرد (در باره) در خراسان بیش از چهار هزار نفر منتظر ماندند تا امام خطبه و فرمایشات خود را بنویسد و امام رضا (در باره) با ذکر حدیث معروف از سلسله الذهب آنها کلمه را گفتند نه خداوند بجز خدا حصار من است و کسی که وارد این حصار می شود از مجازات خداوند در امان است ، اما شرایطی وجود دارد و شرط پذیرش محافظت از ائمه اطهار (در باره) است.

وی افزود: اگر شخصی از استان امیرالمومنین (در باره) ائمه (در باره) کلمه طیبه را قبول نکنید نه خداوند بجز خداوند حتی اگر این کلمه مبارک را بگوید از آن بهره ای نخواهد برد.

معصومی لالاری گفت: نتیجه این است که قبول ولایت ائمه (در باره) و حضرت مهدی (عجیبشرط پذیرش کلمه طیبه نه خداوند بجز این خدا و نماز و احکام ثابت و الهی است بدون پذیرش حمایت از ائمه اطهار (در باره) این اتفاق نمی افتد

این دانشمند کرمانشاهی گفت: این حدیث گرانبها که امروز توسط مسلمانان شیعه به مسلمانان منتقل شده و مبارک است سعادت شخصی در استان ائمه است (در باره) و ولایت فقیه که امتداد ولایت فقیه است (ص) پذیرفته است

معصومی لالاری خاطرنشان کرد: ولایت فقیه ادامه ولایت ائمه است (در باره) حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که ولی وکیل همان ولایت پیامبر گرامی اسلام است (ص) و هر مرجعی که پیامبر خدا (ص) آنها آن را داشتند ، اما وکیل نیز دارد.

این عالم کرمانشاهی افزود: بر اساس حدیث سسلله‌الذهب، امام رضا (در باره) اگر شخصی ولایت حضرت امام و ولی فقیه را نپذیرد ، از تأثیرات معنوی پیروی از احکام الهی بهره ای نخواهد برد.

معصومی لالاری اظهار داشت: پیشرفت ، امنیت و برکت برای جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود امام رضا (در باره) و نیاکان مقدس او در ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: توسل به امام رضا (در باره) موجب اقتدار ایران در جهان شده و جمهوری اسلامی ایران زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کرده است.عجیبو اگر خدا بخواهد ، رهبر معظم انقلاب در زمان ظهور دوباره پرچم اسلام را به او هدیه می دهند.

دکمه بازگشت به بالا