عمومی

آموزه‌های دینی مسیر تعالی بانوان را هموارتر می‌کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید مهدی قریشی چهارشنبه شب در هیئت علما و روحانیون ارومیه که در مسجد حاجی خان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، دو روایت از شهادت حضرت زهرا(س) اعلام شد. که یکی فوت کرد کلینی از امام صادق علیه السلام نقل کرده است که فاطمه علیها السلام 75 روز پس از پیامبر در دنیا زندگی کرد و به همین دلیل سیزدهم جمادی الاولی روز شهادت دختر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است. ).

وی ادامه داد: حضرت زهرا از شهادت پیامبر بسیار ناراحت شد و جبرئیل مدام می آمد و فاطمه سلام الله علیها او را دلداری می داد و این نشان دهنده مقام حضرت زهرا (س) است و آنچه جبرئیل فرمود امام علی است. ( fvm. en bog تحت عنوان فاطمه مصحف گردآوری کرده است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) انسانی بی نظیر بود، افزود: اسلام برای زن جایگاه ویژه ای قائل شده و نشان داده است که زن می تواند به جایی برسد که آبروی او جهانی باشد.

وی افزود: زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها برای ما الگو است و حضرت زهرا سلام الله علیها عبادت فوق العاده ای داشتند و حسن بصری می نویسد که امین تر از آن نیست امت اسلامی. و فاطمه متورم شد.

نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی افزود: امام حسن علیه السلام می فرمایند شب جمعه مادرم را دیدم تا طلوع آفتاب در محراب عبادت ایستاد و برای همه مؤمنان دعا کرد و از این رو عبادت امام بسیار عجیب بود.

وی با بیان اینکه آنچه ما روحانیون به مردم می گوییم باید به عنوان طلبه انجام شود، گفت: نباید به عبادات واجب اکتفا کنیم و باید مقداری از وقت خود را به عبادات مستحبی اختصاص دهیم و نوع نمازمان با بقیه فرق داشته باشد. . و خم شدن در زندگی انسان بسیار مؤثر است و خداوند به جلال خود سوگند یاد کرده است که نمازگزاران و درازکشان را به عذاب آتش نترساند.

حجت الاسلام قریشی گفت: عبادت و راز و نیاز الهی یکی از مهم ترین خصلت های اهل بیت بود و اگر این خصلت در این مرد نباشد بقیه بی اساس و بی ریشه و در این ایام که سالروز است. سردار سلیمانی گریه کرد و از خدا ترسید. او به این مقام رسیده است و این باید اصل زندگی ما دانشجویی باشد.

وی افزود: زندگی فاطمه زهرا(س) در کنار حضرت علی(ع) باید برای ما الگو باشد و خداوند معارف الهی و قرآنی را در قالب اهل بیت نشان داده است و اگر قرار بود قرآن ظاهر شدن در بدن، حتماً به صورت حضرت علی (ع) و فاطمه (علیها السلام) ظاهر شده است و در آن خانه اثری از دنیا نبود، اما در خانه محقر عشق و ارادت بود و پیامبر می توانست. منتظر نباش از آن خانه دور شوی .

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: فدایی که به خانه فاطمه رسیدگی می کند بعد از پیامبر، بیست سال بعد از آنچه که ایشان فرمودند بر اساس قرآن بود و حدود ده سال زندگی مشترک علی و فاطمه را نمی بینیم. و دختر پیامبر به حضرت علی (علیه السلام) رو کرد و گفت: «من شرم دارم از خدا چیزی بخواهم که شما بر آن قدرت ندارید» یا در رابطه با شهادت می فرماید که من دروغ و خیانت نکردم.

وی با بیان اینکه اسلام برای زنان جایگاه ویژه ای قائل است، ادامه داد: هیچ ایدئولوژی در دنیا وجود ندارد که اینقدر برای زن ارزش قائل شود، بنابراین لازم است یک زن اسلامی الگوی شرق و غرب باشد.

امام جمعه ارومیه افزود: گفتار و کردار پیامبر(ص) و کردار ایشان همانقدر برای ما معتبر است که گفتار و کردار حضرت فاطمه(س) نیز برای ما معتبر است زیرا اسلام برای ما جایگاه فوق العاده ای تعریف کرده است. این مرد بزرگوار

دکمه بازگشت به بالا