اجتماعی

وزیر بهداشت: نگذاشتیم کرونا امنیتی شود

یومیر / خراسان رضوی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدا را شکر می کنیم که اجازه ندادیم مشکل کرونا به یک مسئله امنیتی در کشور تبدیل شود.

سعید نمکی در نشست اردوگاه پیشگیری و عملیات مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی ، که شب گذشته ، 20 مرداد ، در استانداری خراسان رضوی برگزار شد ، با بیان اینکه ما مسئول سلامت مردم هستیم ، اظهار داشت: کرونا به پایان نرسیده و به پایان نخواهد رسید. روزهای آینده ممکن است و هرکس چنین قضاوتی می کند باید مطمئن باشد که این جهل است.

وی خاطرنشان کرد: نام کووید 19 دیگر نباید به عنوان این بیماری در نظر گرفته شود زیرا ویروس دلتا شبیه ویروس ووهان چین نیست و یک ویروس جدید محسوب می شود. 7.7 روز ، در حالی که فراوانی ویروس ووهان چین 5 تا 6 روز بوده است ، در حالی که در بیماران مبتلا به فشار دلتا به 13.7 روز رسیده است ، بنابراین بار موج پنجم بر بیمارستان ها افزایش یافته است. این نشان داده شده است که چشمگیر است.

ورود به بیمارستانها نباید کاهش یابد. کل مشهد باید با تخت بیمارستان پر شود. بیماری قابل کنترل نیست

نمکی گفت: بنابراین ، در شرایط فعلی ، ما باید با راه اندازی کلینیک های سرپایی و بستری موقت برای تزریق RemedSivir و همچنین افزایش آزمایش و قرنطینه ، بار بیمارستان ها را کاهش دهیم. اگر ورودی بیمارستان ها به این شکل کنترل نشود ، تقاضا برای دارو ، سرم و اکسیژن افزایش می یابد و اگر کل مشهد از تخت بیمارستان پر شود ، این بیماری قابل کنترل نیست.

وی با تاکید بر لزوم کنترل ورودی بیمارستان ها از طریق کلینیک های سرپایی ، خاطرنشان کرد: در صورت عدم درمان موقت و سرپایی بیماری عروق کرونا ، کشور با کمبود 200 هزار تخت بیمارستانی روبرو خواهد شد. در حال حاضر ، 25000 بیمار کرون به طور موقت در بیمارستان بستری هستند و هر روز دارو دریافت می کنند. بستری شدن موقت یک وظیفه اصلی در مدیریت درمان کرونا بود که باید همراه با پروژه هایی مانند تشخیص بیماری و مراقبت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسعه و گسترش می یافت.

راه اندازی 500000 دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های کشور

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته 500000 دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های کشور راه اندازی شد ، خاطرنشان کرد: اکثر بیمارستان ها دارای مشکل اکسیژن بودند زیرا بیمار مبتلا به بیماری های غیر کرونا قلب معمولاً در هر روز به 4 تا 5 لیتر اکسیژن نیاز دارد. دقیقه در حالی که بیماران کرونری بین 25 تا 35 لیتر در دقیقه به اکسیژن نیاز دارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ، جایی که تاکید کرد حومه مشهد باید جدی گرفته شود زیرا یکی از تنگناهای نظام سلامت است ، گفت: حومه مشهد نه تنها تنگناهای سیستم بهداشت بلکه تنگناهایی در نظام اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی مشهد است. حومه مشهد اما 1.3 میلیون نفر را در خود جای می دهد و آنچه در حومه مشهد نهفته است در واقع زیر پوست شهر در حال حرکت است.

نمکی گفت: نه تنها برای واکسن ها بلکه برای بسیاری از ابعاد ، باید حومه مشهد را پیدا کنید. با این نگرش باید شاهد تغییرات اساسی فرهنگی و اجتماعی در حومه مشهد باشیم.

وی از تلاش های مدافعان سلامت در 18 ماه گذشته قدردانی کرد و افزود: تاب آوری مردم مهم است ، اما تاب آوری حامیان سلامت در برابر ویروس بدنام کرونا که بسیار افتخارآمیز عمل کرده است نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

گسترش پایگاه های واکسیناسیون در استان

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم گسترش تعداد پایگاه های واکسیناسیون در استان تاکید کرد و گفت: 120 میلیون واکسن تا آنلاین و آبان وارد کشور می شود. در این رابطه ، ما به اندازه نیاز جمعیت مورد نیاز استان ، واکسن ارسال می کنیم.

وی گفت: ممکن است تاریخ کشور هر 200 سال یکبار فاجعه ای مانند کرونا را تجربه کرده باشد و خداوند مأموریت افتخار خدمت به مردم را به ما سپرده است. خدا را شکر می کنیم که نگذاشتیم مشکل کرونا به یک مسئله امنیتی در کشور تبدیل شود و در اینجا دست تک تک همکارانم را می بوسم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، نمکی با تقدیر از استاندار خراسان رضوی ، امام جمعه مشهد ، پاسدار آستان قدس رضوی و همه مسئولان استان خراسان رضوی در مبارزه با کرونا ، گفت: اتفاقاتی که در روزهای اخیر در مشهد رخ داد ، مثبت است. و رهبری کرونا در استان در مسیر درستی حرکت می کند.

هر کاری را که قول داده بودم انجام دادم

وی با اشاره به اهداف سفر خود به مشهد افزود: در ابتدا خسته نباشید ، من برای همه شما همکارانم به مشهد سفر کردم که می دانید چه فشارها و نگرانی هایی را متحمل خواهید شد. از سوی دیگر ، اکنون که در آخرین روزهای مسئولیت وزارت بهداشت هستم ، وقتی بعد از رای اعتماد به مشهد آمدم و به حرم رفتم ، آمده ام تا به امام مهربانی بگویم که انجام دادم. هر چیزی که من قول داده بودم و اگر کاستی ها و ضعف هایی وجود داشت ، واقعاً خارج از توان ما بود.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی نیز در ابتدای این نشست گفت: استان خراسان رضوی و شهر مشهد از زیرساخت های پزشکی خوبی برخوردار است و ما هیچ گاه با تخت بیمارستان مشکلی نداشته ایم. با اقداماتی که در استان انجام شده است ، ما از همه ظرفیت ها ، از جمله بیمارستان های خصوصی استفاده کرده ایم. ما همچنین یک مرحله 100 تخت و یک طبقه دیگر از 650 تخت اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان جدید هاشمی نژاد یکی از قابلیت های ما است ، افزود: از سوی دیگر طی چند روز آینده بیمارستان امداد به عنوان اولین بیمارستان کرونا راه اندازی می شود و بیمارستان تربت حیدریه نیز به بهره برداری می رسد.

نیازی به نگرانی در مورد تخت های بیمارستانی نیست

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد تخت های بیمارستانی وجود ندارد ، گفت: با تصمیمات خوبی که گرفته شده است ، 400 تخت را تجهیز کرده و 100 تخت ICU را برای شرایط خاص در نظر خواهیم گرفت.

معتمدیان داروهای کافی را در بیمارستان ها ذخیره کرده است و افزود: نکته ای که مردم عزیز باید به آن توجه کنند این است که طبق تصمیم وزارت بهداشت به دلیل احتمال کمبود دارو و احتمال سوء استفاده از عرضه خط ، داروها باید در دسترس باشند. “مراکز پزشکی باید مستقر می شدند تا این تصمیم ، چون شفاف نبود ، باعث نگرانی مردم شد.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی ما در شرایط فعلی باید آرام سازی باشد ، گفت: سیاست ما این است که مردم استان را می توان با آرامش به مراکز 24 ساعته هدایت کرد تا فشار بیمارستانها کاهش یابد و به حالت عادی بازگردیم. . “

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، استاندار خراسان رضوی با اشاره به برگزاری اردوی پیشگیری و کنترل استان کرونا در استان گفت: مسائل مهم و مدیریتی در استان ، اولویت ما کمک است بحث مدیریت کرونا با این اردو ، کادر پزشکی عزیز و بیماران ما دیگر نگران اکسیژن ، ماسک و امکانات ، مخزن اکسیژن و سایر اقلام نیستند. در همین راستا ، کمپ فوق به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

وی آمارهای مقابله با بحران کرونا را ارائه کرد و گفت: ما 50 درصد پروازها را کاهش داده ایم و همچنین نیروهای پلیس را در 6 ورودی استان مستقر کرده ایم و اجازه ورود خودروها را نمی دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا