اجتماعی

پیام وزیر بهداشت به مناسبت گرامیداشت “روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای”

وزیر بهداشت پیامی را به مناسبت “روز جهانی ایمنی و بهداشت در محل کار” صادر کرد که مصادف با 28 آوریل و مصادف با هشتم اردیبهشت است و مدیون نتیجه شرایط سخت کرونا ویروس و آینده ای روشن برای صنعت ، تولید و تجارت کشور به واحد ملی. ، نظارت مستمر گفت و توصیه های ایمنی و بهداشت را دنبال کرد.

به گزارش یومیر و براساس اعلامیه وزارت بهداشت ، متن برای دکتر پیام سعید نمکی به شرح زیر است:
“من روز جهانی ایمنی و بهداشت کار را که مصادف با 28 آوریل 2021 و 8 مه 1400 با تلاش ، کارکنان ، بازرسان و کارشناسان در زمینه بهداشت و ایمنی در کار ، اعضای هیئت علمی ، کارگران و کارفرمایان است ، تبریک می گویم.

ما حدود چهارده ماه است که با اپیدمی جهانی Covid-19 روبرو هستیم و هنوز هم مبارزه با ویروس کرونا مهمترین مسئله در جهان است ، زیرا اپیدمی این بیماری دولتها ، کارفرمایان ، کارگران و عموم مردم را تحت تأثیر قرار می دهد. عمومی در یک چالش تاکنون دیده نشده. دنیای کار رو به رو است.

سازمان بین المللی کار (ILO) با شعار “پیش بینی ، آماده سازی و پاسخگویی به بحران” گفت: “بیایید اکنون ما در افزایش انعطاف پذیری سیستم های ایمنی و بهداشت شغلی سرمایه گذاری کنیم.”

امسال ، روز جهانی ایمنی و بهداشت شغلی بر راهکارهای تقویت سیستم ملی ایمنی و بهداشت شغلی (OSH) برای افزایش انعطاف پذیری متمرکز خواهد بود تا بتوانیم از تجربه و تجربیات خود برای مقابله با بحران های بهداشتی کارمندان استفاده کنیم. چرا؟ تمرکز بر افزایش انعطاف پذیری در محل کار ، افراد را قادر می سازد تا خود را با شرایط استرس زا وفق دهند و از امکانات و تجهیزات موجود استفاده کنند.

واضح است که تلاش مستمر بازرسان ایمنی و بهداشت شغلی و تشدید بازرسی عروق کرونا ویروس و غیر عروق کرونا ویروس قابل ستایش است ، به طور شبانه روزی نقش مهمی در پیشگیری و کنترل Covid 19 در محل کار دارد و به حفظ سلامت کمک می کند نیروی کار ، که مرکزی در توسعه و اقتصاد ملی است. انجام داده اند

علی رغم آلودگی بسیاری از این عزیزان و شهادت برخی از آنها برای محافظت از نیروی کار و کارگران کشور ، نظارت تخصصی لحظه ای متوقف نشد و خوشبختانه به جز در موارد محدود شاهد یک بیماری همه گیر که صنایع را تعطیل می کرد نبودیم. . ما شاهد تحریم های سختگیرانه ای بوده ایم که به دلیل انعطاف پذیری و فعالیت صنایع و کارگاه ها به دلیل کار کارشناسان محیط کار برای جلوگیری و مدیریت Covid 19 در این شرایط اضطراری و جلب همکاری و مشارکت آگاهانه محیط کار و تولیدکنندگان جهادگر اعمال شده است. “تاج گذاری قوی و آینده ای روشن برای صنعت ، تولید و تجارت کشور به همدلی ، همفکری ملی ، نظارت مستمر و رعایت توصیه های ایمنی و بهداشتی بستگی خواهد داشت.”
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا