اجتماعی

قرارداد خرید ۲ میلیون واکسن کرونا از روس‌ها/واردات از سایر منابع معتبر در دستورکار وزارت بهداشت

رئیس سازمان غذا و دارو در تشریح جزئیات واردات اولین محموله واکسن کرونا روسیه ، وضعیت تزریق این واکسن و حجم واردات را تشریح کرد و گفت:

به گزارش یومیر ، دکتر. محمدرضا شن ساز در خصوص جزئیات واردات واکسن کرونا از روسیه گفت: خوشبختانه اولین محموله واکسن کرونا به جمهوری اسلامی ایران وارد شد و همکاران ما آن را در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تحویل گرفتند. واردات این محموله به نوعی آغاز بود. اولین محموله وارد می شود و از این پس قرارداد ما برای واردات محموله های دیگر از روسیه اجرا می شود. طبیعی است که گروه های در حال حاضر در اولویت ، واکسن را به عنوان اولین گروه دریافت کننده واکسن دریافت می کنند.

توافق ایران با روس ها؛ واردات 2 میلیون واکسن بیماری کرونا

وی گفت: “محموله بعدی واکسن به زودی وارد می شود.” به طور کلی ، قرارداد ما با طرف روسی برای دریافت واکسن Sputnik وی دو میلیون واکسن است. البته ، ما منابع معتبر دیگری را که شناسایی شده اند و همچنین شرکت هایی را که می توانند تعداد زیادی واکسن کرونا را در کشورهایی مانند چین ، هند و کوبا تولید کنند ، در نظر می گیریم. ما یک کار مشترک با کوبا در زمینه تولید واکسن داریم ، این در دستور کار ما است.

وی در ادامه گفت: واکسن بیماری کرونا باید در دو دوز با فاصله زمانی یکسان برای هر فرد تزریق شود و این اولین محموله واکسنی است که به 10 هزار نفر وارد شده است. بقیه سبد منابع وارداتی دریافت می شود تا به تولید داخلی ما در مقدار و مقدار مورد نیاز برسد ، ما البته ادامه خواهیم داد ، بیشترین بار در تأمین واکسن از منابع داخلی است.

شرایط ورود واکسن کرون به ایران

شانزاز گفت: “محموله های بعدی طبق برنامه اعلام شده طی یک یا دو هفته آینده می رسند و آنها را قبل از پایان سال تحویل خواهیم گرفت. البته ما فقط در دستور کار واردات واکسن کرون روسی نیستیم.” منابع معتبر دیگری نیز وجود دارد که ما آنها را شناسایی کرده ایم. منابعی که قادر به انجام آزمایشات بالینی مرحله سه بودند و علاوه بر کشور تولید کننده ، در سایر کشورهای معتبر و قابل اعتماد نیز مورد استفاده قرار گرفتند. این منابع در سبد واردات ما نیز موجود است.

وی افزود: واردات از كاكس نیز در برنامه واردات ماست. مطمئناً اگر كاكس می توانست كالا را در مدت زمان كمتری به ما تحویل دهد ، ما این كار را می كردیم ، اما از آنجا كه ظاهراً نمی توانیم برای یکی دو ماه آینده. “برای باز کردن یک حساب حسابی ، از همان ابتدا پیش بینی شده بود که اگر یک فاصله زمانی در این زمینه وجود داشته باشد ، همه تخمهای ما در یک سبد نخواهند بود ، و بنابراین شخصاً وزیر بهداشت کلیه روشها و منابع واکسن را ارائه دهد. او آنها را دنبال كرد.

چرا واکسیناسیون بیماری کرونا در برخی کشورها زودتر آغاز شده است؟

شانزاز گفت: “در اولین فرصت ، ما از منابع معتبر واردات می کنیم.” هموطنان ما باید بدانند که بسیاری از کشورهای دیگر در آزمایشات بالینی فاز سه شرکت کردند ، اما ما این اجازه را ندادیم. در سطح ملی ، ما تصمیم گرفتیم از مطالعات انجام شده در کشورهای دیگر استفاده کنیم و آزمایش واکسن بر روی هموطنان خود انجام ندهیم. البته اگر می خواستیم وارد آزمایشات بالینی فاز سه شویم ، می توانستیم سرعت واردات را بیشتر کنیم ، اما تصمیم بر این شد که همه آزمایشات باید در کشور سازنده و خارج از کشور انجام شود و پس از مراقبت از آن وارد کشور خواهیم شد . .

وی تأکید کرد: در هر صورت منبع منبع قابل اعتمادی است و خوشبختانه هم از نظر ایمنی و ایمنی و هم از نظر ایمنی و سلامت محصول مورد تأیید است و مجله “لانست” اسناد خود را به عنوان نشریه معتبر. ما قبلاً همه این اطلاعات را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده بودیم و همه مدارک را نیز در اختیار داشتیم و کمیسیون حقوقی آنها را بر اساس این اطلاعات تأیید می کرد. خوشبختانه انتشار آن در The Lancet نیز می توانست در متقاعد کردن سو the ظن مردم در غیر این صورت ما قبلاً همه این اطلاعات را دریافت کرده بودیم و بر این اساس تصمیم گرفتیم از این منبع به عنوان واردات استفاده کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین گفت: نکته مهم واردات این است که شرایط حمل و نقل برای واردات برای ما بسیار مهم است. در هر صورت ، منبعی مانند Pfizer به دمای حداقل منهای 60 درجه زیر صفر نیاز دارد ، اما ما منابعی را انتخاب کردیم که دارای دمای زیر منفی 20 درجه باشد ، مانند همان واکسن روسی که به راحتی با فریزرهایی که در آزمایشگاه داریم ذخیره می شود . خوشبختانه این محموله رسیده است.

تلاش برای ثبت واکسن بیماری کرونا در سیستم T-Tech

وی در مورد اولین دریافت کنندگان واکسن کرونا در کشور اظهار داشت: اولویت ها توسط معاون وزیر بهداشت اعلام شد که شامل کادر پزشکی ، افراد مسن ، بیماران خاص و … و بر اساس این واقعیت است که واکسن تزریق شود. “ما سعی می کنیم اطمینان حاصل کنیم که در سیستم T-Tech ثبت شده است تا همه بدانند کدام یک از این واکسن ها را دریافت کرده اند. از این پس ، از شایعات یا احتمالاً برداشتن این واکسن ها از شبکه توزیع رسمی جلوگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا