اجتماعی

والدین امکان مطالبه‌گری از مدرسه ندارند/ خود دولت باید به معلمان احترام بگذارد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عوامل اصلی مشکلات آموزش و پرورش کشور را برشمرد و گفت: همانطور که ما به متخصصان جامعه خود احترام می گذاریم ، باید به معلمان نیز احترام بگذاریم. اولین لایه احترام به معلمان باید توسط خود دولت باشد.

حسین باغگلی در گفت وگو با یومیروی در این زمینه اظهار داشت: در سال 1328 گروهی به نام Transoxiana به ایران آمد و خواستند برنامه توسعه هفت ساله برای ایران بنویسند و بخشهای مختلف از جمله آموزش را مورد مطالعه قرار دادند. س Theالاتی که به عنوان چالش های آموزشی مطرح می شوند ، س questionsالاتی هستند که ما 72 سال پیوسته با آنها درگیر بوده ایم و با خواندن آنها امروز احساس می کنیم که این س questionsالات مربوط به امروز است.

وی ادامه داد: “تا حدی گزارش می شود که” سازمان آموزش و پرورش ایران دارای ساختار ناکارآمد است و با تاکید بر استانداردسازی به شدت بر نوآوری و خلاقیت تأکید می کند. به دلیل متمرکز بودن نظام آموزشی ایران ، چه در روش ها و چه در رهبری و اجرا ، نوعی روحیه نظری و توتالیتر وجود دارد که در آن هرگونه اصلاحاتی تنها در مرحله کلمات و ایده ها باقی می ماند و تحول در چنین نظامی به عمل تبدیل می شود. به و به واقعیت تبدیل نخواهد شد. حقوق معلمان آنقدر پایین است که بسیاری از پرسنل واجد شرایط را که بتوانند وقت و انرژی خود را صرف آموزش کنند ، جذب نمی کنند ، بنابراین معلمان به ندرت سعی می کنند آگاهی خود را افزایش دهند. بین بودجه های اختصاص داده شده به آموزش و پرورش و نیاز واقعی به بودجه در مدارس ایران تفاوت زیادی وجود دارد که وضعیت مالی وزارت آموزش و پرورش را در ایران پیچیده کرده است. “

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همچنین در مورد راه حل ها گفت: بر اساس این رویکرد ، اگر قرار است مشکلی حل شود به راه حل جدیدی نیاز داریم. یکی از مشکلات ما این است که همه ما این چالش ها را مطرح می کنیم ، اما راه حل جدیدی برای این مشکلات پیشنهاد نمی کنیم ، یا اگر این کار را انجام دهیم ، شرایطی را ایجاد می کنیم که قادر به اجرای آن نیستیم.

باغگلی با اشاره به شکاف جدی بین اندیشه و عمل گفت: “یکی از بزرگترین چالش های امروز ما این است که بخش زیادی از مردم در زمینه آموزش یا صرفاً نظری هستند یا کاملاً عملی”. نظریه پردازان معتقدند که ما یک حرفه بسیار خوب داریم و آنها می روند و ایده ها را پیاده می کنند و دیگری می گوید این ما هستیم که در زمینه عمل هستیم و متخصصان درک نمی کنند که در زمین در زمین چه می گذرد و مدارس ، و اگر پنج دانش آموز به آنها بدهید ، آنها نمی توانند کنار بیایند.

ما باید میزان آزادی عمل در استانها و مدارس را افزایش دهیم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: من فکر می کنم اگر به مدل برسیم ، بر اساس آن مدل ، می توانیم در مدل های بزرگ نیز همین کار را انجام دهیم. یکی از چالش های ما در سیستم آموزشی تمرکزگرایی و رفتن از بالا به پایین است و این خلاقیت ما را خراب کرده است. علاوه بر این ، ما باید به حوزه آموزش فرصتهای ویژه ای بدهیم و درجه آزادی را در استانها ، شهرها و مدارس افزایش دهیم. من قبول دارم که شما می گویید آقای باغگلی! آیا فکر می کنید اگر در حال حاضر مدارس آزادی را در میناب بدهیم ، او می تواند در حال حاضر بهترین کار را انجام دهد؟ من می گویم نه ، زیرا او به تمرکزگرایی در دهه 70 عادت دارد تا رویکردی 100 ساله ، و مطمئناً وقتی به او آزادی می دهید ، شکوفا نمی شود و او برای انجام این کار به زمان نیاز دارد و او به کمک و کمک نیاز دارد. پشتیبانی.

باغگلی گفت: “اما هر بار که این کار را انجام می دهیم ، به این گذار نیاز داریم.” اگر 20 سال پیش این کار را کرده بودیم ، اکنون دوره گذار به پایان رسیده است. اگر از امروز شروع کنیم ، آن دوره گذار 10 سال دیگر به پایان می رسد ، اما اگر با مدل فعلی پیش برویم ، باید 100 سال دیگر دوباره اینجا بنشینیم و در مورد همان چالش ها صحبت کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین و کلیدی ترین و تپنده ترین قلب در سیستم آموزشی کار است ، اظهار کرد: البته کار در عمل. اما قبل از زایمان ، باید بپذیریم که آموزش و پرورش سنگ بنای هر جامعه ای است که رویدادهای مربوط به آن جامعه در آن اتفاق می افتد. یعنی اگر قرار است اقتصاد ما پویا شود ، امنیت ملی ما باید افزایش یابد ، نشاط جامعه باید تغییر کند ، گذر آن باید در اینجا باشد زیرا ما هویت های فردی ، اجتماعی ، مذهبی و ملی خود و همه چیز را در این تجربه فرزندانمان شکل می دهیم و جوانان

باغگلی گفت: بنابراین هر چه این حوزه پویاتر و خلاق تر باشد ، بومی تر و متناسب با موقعیت است ، بیشتر این هدف را می پذیرد که ما در عصر تجزیه و تحلیل برای کودکان معنا می دهیم ، بنابراین می تواند موارد دیگر را تضمین کند. بودن .

اجرای کامل سند تحول ظرف 4 سال امکان پذیر نیست

وی همچنین در مورد برنامه ویژه وزارتخانه خود گفت: “اگر بخواهم طبق برنامه بگویم ، من خدمت آقای رئیسی نیز ارائه کردم که اگر کسی پیدا شد و به شما گفت که من سند تحول را برای شما به مدت چهار سال انجام می دهم ، بدانید این یک کلمه دقیق نیست ، برای بنده ، من عضو گروهی بودم که سند را پشتیبانی می کردم ، و با توجه به تخصصی که داشتم ، مطالعاتی را در رابطه با تربیت دینی و اخلاقی کودکان و جوانان ایرانی انجام دادیم. به عنوان گروهی که از سند پشتیبانی می کند ، من نیز گفتم که چون سند و ابعاد آن را می شناسم و متوجه هستم که به زیرساخت ها و فرهنگی نیاز دارد که در حال حاضر وجود خارجی ندارد ، بنابراین نمی توانیم بیهوده به جامعه قول دهیم که ما سند تحول را در این چهار سال به طور کامل اجرا خواهد کرد. ما چندین محور را وارد می کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: هیچ کشوری در جهان پیدا نخواهید کرد ، از دیکتاتوری ترین تا مستبدترین ، که موضوع آموزش و پرورش را در جامعه خود رها کند. شکل رهبری آنها شکل دیگری است. شما می خواهید با یک نگاه رسمی در همه زمینه ها حضور داشته باشید و با شدت وارد می شوید و یکی با رویکرد قانون گذاری ، آنقدر روان اجرا می شود که مردم فکر می کنند خودشان کار را انجام می دهند ، اما در عمل او آنها را برنامه ریزی کرده است. حتی امروزه ، آنها در مقیاس مقررات آموزش و پرورش نیستند و راهی برای نفوذ بین المللی ایجاد می کنند. نمونه آن سند 2030 است. سند 2030 سندی است که به آرامی سعی می کند جریان آموزش را کنترل کند و باعث شود که جوامع احساس کنند در یک بازی دلخواه خود شرکت می کنند ، اما وقتی به سطوح پایین می رسیم ، می بینیم که این انتخاب آنها نیست ، بلکه یک انتخاب است. فرهنگ در مورد فعلی و این ساری است.

والدین نمی توانند از مدرسه مطالبه کنند

وی تاکید کرد: امروز یکی از چالش های ما این است که در مدارس دولتی ، والدین ما نمی توانند از مدرسه مطالبه کنند و تا چیزی گفته نشود ، به آنها گفته می شود که ما هستیم. اگر با ما مشکلی دارید ، می توانید فرزند خود را ببرید و در یک مدرسه غیر دولتی ثبت نام کنید. نه همه جا ، اما بالاخره ما در جایی با این گونه افراد صحبت می کنیم. من نمی گویم که آموزش و پرورش باید در دست والدین باشد ، اما تاکید می کنم که والدین باید در کیفیت آموزشی که دریافت می کنند حرفی برای گفتن داشته باشند. بنابراین در جایی در مدل رهبری ما ، ما به افرادی در وسط میدان نیاز داریم که به ما کمک کنند و ما باید کیفیت این تعامل را ارتقا دهیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: بارها در مدیریت و رهبری ، چه در گذشته و چه در حال حاضر ، گفته می شود که باید انجمن اولیا و مربیان تشکیل شود و از والدین دعوت شود تا به مدرسه بیایند. اولین چیزی که به ذهن والدین می رسد این است که آنها پول می خواهند و ما باید برای پرداخت پول به آنجا برویم. این یکی از مسائلی است که ما باید بر آن غلبه کنیم. یعنی ما باید به گونه ای متفاوت رفتار کنیم تا آنها را به شیوه های مختلف به نمایش بگذارم تا والدین بتوانند به مدرسه کمک کنند. .در بسیاری از موارد والدین می توانند در اجرای برنامه هایمان به ما کمک کنند و نقش ایفا کنند ، و بسیاری اوقات آنها همچنین می توانند ایده پرداز باشند.

رتبه بندی معلمان چند وجهی است / ما تلاش می کنیم تا آن را عملیاتی کنیم

باغگلی همچنین درباره برنامه شما از نظر معیشت فرهنگیان گفت: همانطور که ما به متخصصان جامعه خود احترام می گذاریم ، باید به معلمان نیز احترام بگذاریم. اولین لایه احترام به معلمان باید توسط خود دولت باشد. اولین احترام این است که باید بتواند سطح زندگی معلمان را به نحو قابل قبولی ارائه و تضمین کند. اینجاست که بحث رتبه بندی مطرح می شود. رتبه بندی یکی از سوالاتی است که ما قطعاً به آن می پردازیم و سعی می کنیم شروع کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: اما بسیار مهم است که رتبه بندی فقط برای معیشت معلمان نباشد. البته بر روی آن نیز تأثیر دارد. علاوه بر رتبه بندی ، باید از معیشت و نیاز معلمان نیز آگاه باشیم ، اما در رتبه بندی ، چون یک عامل اقتصادی نیز دخیل است ، باید توجه داشته باشیم که این نه تنها یک عنصر اقتصادی نیست ، بلکه مبنایی برای توانمندسازی معلمان است ، آنها را برای حرکت و تلاش تشویق می کند. بنابراین ، موضوعی چند وجهی است و به دلیل ماهیت چند وجهی ، برای ما مهم است و اجرای آن را ادامه می دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا