اجتماعی

بیش از مدرسه‌سازی به فرهنگ مشارکت و مدرسه‌سازی نیازمندیم

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با تقدیر و پرده برداری از خیرین ساختمان مدرسه زهرا گیتی نژاد اظهار داشت: اهدا کنندگان در تلاش هستند تا در جامعه درد را کاهش دهند و زندگی بهتری را برای مردم ایجاد کنند و از رنج آنها بکاهند. ما نیاز به حضور و ساختمان مدرسه داریم.

به گزارش یومیر محسن حاجی میرزایی در این مراسم ضمن تقدیر و رونمایی از کتاب خیریه ساختمان مدرسه توسط خانم زهرا گیتی نژاد ، که در هتل پارسیان و با حضور جمعی از اهداکنندگان ساختمان مدرسه برگزار شد به احترام به دهه کرامت و تولدت مبارک به امام رضا (ع) و حضرت معصومه وی گفت: “هربار که در میان خیرین هستم ، به امور خیریه حسادت می کنم و از تلاش موفق عمیقا قدردانی می کنم.”

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از کار خیرخواهانه اهداکنندگان با اختصاص 3 هزار و 350 میلیارد تومان ، در ساخت این مدرسه با اهدا کنندگان کمک خواهد کرد.

حاجی میرزایی اظهار داشت: اهدا کنندگان تلاش می کنند رنج های جامعه را کاهش دهند و زندگی بهتری را برای مردم ایجاد کنند و رنج های آنها را کاهش دهند تا هیچ چیز بهتر از اعمال خوب نباشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: “از بین همه کارهای خوب ، ساختمان مدرسه متفاوت است ، برای آنجا که به تمدن ، فرهنگ ، پیشرفت و پیشرفت مربوط می شود ، سه ابزار اصلی به عنوان اشکال تمدن بشری وجود دارد. چشم هایی برای دیدن وجود دارد ، گوش هایی برای شنیدن و دل هایی که باید فکر کنند ، وجود دارد و در فرهنگ دینی ما نیز چنین است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آنچه ما در جهان به عنوان تمدن می شناسیم محصول این سه ابزار اصلی است ، زیرا بدون این عناصر تمدن شکل نمی گیرد و آینده ای نخواهد بود. مردم نمی دانند چه موقع به دنیا می آیند ، اما این سه ابزار مردم را شکل می دهند ، اجتماعات می سازند و فرهنگ ها را غنی می کنند.

وی گفت: “این مدرسه بالاترین مشروعیت را برای تغذیه این سه ابزار برای پیشرفت دارد.” “خانواده و اجتماع نیز با این ابزارها زندگی می کنند ، اما این مدرسه سالهاست که در قالب یک برنامه با قابلیت ارزیابی ، دانش آموزان را آموزش می دهد.” این امکان را به افراد می دهد که بهترین ساعات زندگی خود را در مدرسه بگذرانند.

وی با اشاره به اینکه آینده توسط مدرسه شکل می گیرد و اهداکنندگان به ساختمان مدرسه در واقع برای ساختن آینده تصمیم گرفته اند ، اظهار داشت: این مدرسه ساختمان نیست بلکه بلندترین ساختمان در زندگی و جامعه بشر است. و توانایی آموزش و مهمترین مأموریت ما است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما در تلاش هستیم تا نسلی توانمند ، مؤثر ، خلاق و متمدن را پرورش دهیم ، گفت: “ما باید فرهنگ سازی در مدرسه سازی را بیش از آنچه نیاز به مدرسه سازی کنیم ، نهادینه کنیم.”

وی با تأکید بر ارتقاء فرهنگ نیکی ، اظهار داشت: ما به فرهنگ مشارکت ، همدلی و مسئولیت اجتماعی احتیاج داریم ، بنابراین یک پروژه آجری به آجر را شروع کردیم تا همه افراد جامعه بتوانند در ساختمان مدرسه شرکت کنند.

وی گفت: شیوع بیماری های عروق بیماری کرونا قلب به همراه همه محدودیت هایی که ایجاد کرده است خانواده ها را در آموزش و پرورش و جامعه مدارس تحت تأثیر قرار داده است ، بنابراین ما باید از این لینک استفاده کنیم تا بستر جدی برای مشارکت آنها در ساختمان مدرسه فراهم شود.

به گفته مرکز آموزش و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش ، وی درنهایت به فعالیت خیریه ای که خانم گیتی نژاد انجام داده است اشاره می کند: این مسابقه است که من به این شخصیت بزرگ حسادت می کنم و از تلاش های او قدردانی می کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا