استان ها

نجات مسافران‌ گرفتار در کولاک در زنجان

یومیر/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در شبانه‌روز گذشته وقوع چهار فقره تصادف رانندگی در جاده‌های این استان، ۱۱ مصدوم برجا گذاشت.

به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، سیدقاسم موسوی به وقوع تصادفات جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته در استان اشاره کرد و افزود: برخورد اتوبوس حامل ۲۵ مسافر با کوه در کیلومتر ۶۰ جاده زنجان – بیجار سه مصدوم بر جای گذاشت.

وی تصریح کرد: ۲ تیم از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید فروزنده شهرستان ایجرود همراه با خودروی ست نجات و آمبولانس برای امدادرسانی به مصدومان حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم‌های عملیاتی موفق به رهاسازی آسیب‌دیدگان این حادثه شدند و سه مصدوم این حادثه نیز توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

موسوی به تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان – قزوین اشاره کرد و ادامه داد: این سانحه نیز در کیلومتر ۶۰ این مسیر با برخورد ۶ خودروی سواری با یک دستگاه تریلی رخ داد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از گزارش این سانحه رانندگی، ۲ تیم از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای غزال شهرستان خرم‌دره همراه با تجهیزات مورد نیاز عازم محل حادثه شده و اقدام به رهاسازی مصدومان و اقدامات اولیه درمانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: ۶ مصدوم این تصادف زنجیره‌ای نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی منقل شدند.

موسوی از وقوع  فقره تصادف دیگر در جاده‌های زنجان – بیجار خبرداد و افزود: تصادف سواری  ۴۰۵ در کیلومتر  جاده زنجان – بیجار یک مصدوم برجاگذاشت.

وی به تصادف خودروی پراید با ۴۰۵ در کیلومتر هشت جاده قیدار – کرسف اشاره کرد و گفت: این سانحه رانندگی نیز چهار مصدوم برجای گذاشت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در ادامه افزود: وقوع کولاک شدید شب گذشته در جاده‌های زنجان – طارم و زنجان – تهم – چورزق موجب گرفتار شدن ۱۲۳ نفر از هموطنان در این مسیرهای کوهستانی شد.

موسوی خاطرنشان کرد: بلافاصله یک تیم چهارنفره کوهستان همراه با آمبولانس از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای تهم – چورزق  به ۱۲۰ مسافر و راننده گرفتار در کیلومتر ۲۸ این مسیر ارتباطی امدادرسانی کردند. این تعداد مسافر سرنشینان ۴۰ خودرو بودند.

وی ادامه داد: سه نفر از رانندگان نیز در جاده زنجان – طارم گرفتار در برف و کولاک شب گذشته بودند که تیمی همراه با خودروی ست نجات و آمبولانس از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سرخه دیزج اعزام و موفق به امدادرسانی شدند.

به گزارش یومیر، هموطنان در صورت گرفتار شدن در برف و کولاک و حوادث و بلایا می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز، برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات  تماس بگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا