عمومی

امدادگران یزد ۳۲ عملیات انجام دادند/ نجات جان ۱۰ نفر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محسن حرازی زاده یزدی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: عملیات امداد و نجات در تیرماه 1401 شامل 17 عملیات راهداری، 9 سرویس شخصی، یک سرویس ویژه و 5 دستگاه خدمات شهری بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: طی این عملیات ها 95 نفر تصادف کردند که از این تعداد 59 نفر در حوادث رانندگی، 20 نفر در خدمات حضوری و 16 نفر در خدمات شهری از خدمات هلال احمر بهره مند شدند. .

حرازی زاده ادامه داد: 10 نفر پس از این عملیات نجات یافتند، یک نفر به صورت سرپایی مداوا شد و 9 نفر نیز با آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت: از بازماندگان 5 نفر در عملیات امداد و نجات جاده ای، 2 نفر در خدمات شخصی و 3 نفر در خدمات شهری بودند.

عملیات 37 تیم حادثه دیدگان

حرازی زاده افزود: 110 نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در قالب 37 تیم به همراه 16 دستگاه آمبولانس در عملیات امداد و نجات شرکت کردند و در 8 عملیات تخلیه با تجهیزات لازم امداد و نجات به حادثه دیدگان خدمات رسانی کردند. .

وی گفت: بیشترین حوادث در یک ماه گذشته در شهرستان های تفت و مهریز هر کدام با 6 مورد، اردکان با 5 مورد و ابرکوه با 4 مورد بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد میانگین زمان حضور امدادگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه (از زمان اطلاع تا رسیدن به محل حادثه) را 15 دقیقه و 56 ثانیه و همچنین مدت زمان عمل از ابتدا تا پایان 1 ساعت و 22 دقیقه و 56 ثانیه.

وی بیان کرد: تمامی پایگاه های تمامی شعب هلال احمر استان برای اسکان اضطراری تردد کنندگان در محورهای مواصلاتی استان آمادگی کامل دارند و شماره 112 نیز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا