حوادث

ضرورت تامین اعتبارات جمعیت هلال احمر از منابع پایدار

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با توجه به حجم انتظارات و میزان پوشش خدمات و امداد رسانی جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی و غیرطبیعی ، نیازمند تأمین و تخصیص منابع مناسب از منابع پایدار هستیم.

به گزارش یومیر ، مهدی ولی پور وی در دیدار با استاندار و نمایندگان مردم کرمان ، راور ، بافت ، رابر و ارزوئیه اظهار داشت: به دلیل حادثه کشور نیاز به تقویت و بروزرسانی تجهیزات امدادی اورژانس و آموزش نیروی انسانی داریم.

وی با اشاره به افزایش وظایف و مسئولیت های جمعیت هلال احمر در برخی حوادث که قبلاً جزو وظایف مردم نبود ، گفت: برای آمادگی کامل برای امداد رسانی در کشور ، باید تقویت و به روز کنیم ناوگان حمل و نقل. ما “

ولی پور ضمن قدردانی از حمایت و توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دغدغه های جمعیت هلال احمر ، گفت: با بحث مجلس شورای اسلامی در زمینه امداد و نجات ، ما نیاز به یک ردیف بودجه ثابت و جداگانه داریم تا کمک های هوایی و زمینی را در سراسر کشور ارائه دهید تا مطابق با انتظارات و وظایف تعریف شده عمل کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان امداد و نجات عهده دار وظایف دولتی است که به جمعیت هلال احمر محول شده است ، افزود: فعالیت های جمعیت هلال احمر دارای دو قسمت داوطلبانه و حکمرانی است که در صورت لزوم در داخل و خارج انجام می شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه اظهار داشت: توسعه و گسترش ناوگان امداد و نجات ، امداد هوایی و تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات و مراقبت های بهداشتی اضطراری از اقدامات بسیار مهمی است که در طول هلال احمر انجام شده است. از زمان زلزله دلخراش بم بوده است.

ولی پور با اشاره به کمبود نیروهای امداد و نجات گفت: کمتر از 4000 کارمند در سراسر کشور در شعب ، پایگاه های امداد و نجات و مراکز EOC کار می کنند و باید با توجه به وظایف و مأموریت های تعیین شده در سطحی که انتظارات را برآورده می کند ، افزایش یابد.

وی افزود: طبق آخرین تحقیقات سازمان امداد و نجات و هلال احمر هلال احمر برای تقویت و نوسازی ناوگان امدادی و تجهیزات ویژه به 14000 میلیارد اعتبار نیاز دارد تا بتواند در حوادث مختلف پاسخ دهد.

در ادامه این جلسه ، زینی وند – استاندار کرمان – با اشاره به وسعت تصادف در استان کرمان گفت: تقویت ناوگان امداد و نجات هلال احمر استان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمان از هواداران استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است اظهار داشت: کرمان به دلیل وسعت و بدبختی یکی از استان های خطرناک کشور است که باید ذخیره انبارها و هلال احمر امداد باید تقویت و به روز شود تا بتوانیم از پایگاه تدارکات و پشتیبانی قوی در استان کرمان برخوردار شویم.

زینی وند با اشاره به فعالیت های مرکز ملی آموزش تخصصی امداد و نجات در جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: خلبان آموزش کشور در استان کرمان راه اندازی می شود و ما در تحقق این مهم از استاندار حمایت خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ، وی ضمن استقبال از سفر سوم رهبر جمعیت هلال احمر به استان کرمان ، اظهار داشت: استانداری با تمام وجود از جمعیت هلال احمر حمایت می کند تا در مواقعی که دچار مشکل نشویم تصادفات رخ می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا