اجتماعی

ممنوعیت ترددها و سفرها به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در ایام نوروزی

دستورالعمل های هماهنگی برای رهبری و مسئولیت تورهای نوروزی تحت شرایط کرونا ، روز پنجشنبه (5 مارس) در جلسه سران کمیته های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا ، به ریاست رئیس جمهور دکتر بررسی شد. حسن روحانی.

به گزارش یومیر ، در چارچوب این دستورالعمل که توسط ستاد عملیاتی با مشارکت کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا تهیه شده است ، پیش بینی می شود که کلیه ترددها و سفرها به شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع باشد.

همچنین به کمیته بهداشت دستور داده شد تا اقدامات لازم را جهت بررسی پروتکل های بهداشتی مربوط به مسافرت ، اسکان ، مراکز تفریحی و محیط های تجاری و نظارت دقیق بر اجرای این پروتکل ها انجام دهد.

ستاد عملیاتی و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی کرونا همچنین وظیفه داشتند در سفرهای استانی وضعیت احتمالی استانها را تغییر دهند و با آژانس هایی از جمله پلیس ، وزارتخانه های میراث فرهنگی و راه و شهرسازی برای کنترل ترافیک هماهنگی کنند. یک تست تاج مثبت. با ناقض عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، شما باید اقدامات لازم را با نهایت دقت انجام دهید.

رئیس جمهور با اشاره به تجربه به دست آمده طی یک سال گذشته و همزمان با دومین نوروز مبنی بر اینکه کشور از بیماری همه گیر کوید – همه گیر رنج می برد ، گفت: تعطیلات مربوط به نوروز را با اجرای پروتکل ها برگزار کرد.

دکتر. روحانی تأکید کرد: اگرچه توصیه جدی کارشناسان ، فعالان و مسئولان بهداشتی در کشور عدم سفر غیرضروری به ویژه برای افراد در معرض خطر و بسیاری از نگرانی ها در مورد وقوع بیماری به دلیل سفرهای نوروزی است اما می توان به آنها اعتماد کرد توسط جامعه و مسئولیت انسانی و حساسیتهای موجود برای حفظ سلامتی ، وی امیدوار است که با پیروی از دستورالعملها امکان سفر به شهرهایی با شرایط آبی و زرد در نوروز فراهم شود.

رئیس جمهور ، با همکاری ستاد و کمیته بهداشت ، از کمیته تبلیغات خواست که در یک کار تبلیغی برای برنامه ریزی ، اطلاع رسانی و آگاهی ، کلیه جزئیات دستورالعمل های مربوط به تعطیلات نوروز را اطلاع ، اطلاع رسانی و آموزش دهد تا مردم این کار را نکنند. مجاز به ممنوعیت تردد در وضعیت شهرهای چهار برابر شده و آنها می توانند برای خود برنامه ریزی دقیق داشته باشند

دکتر. روحانی همچنین با همکاری رادیو و تلویزیون و وزارتخانه های ارتباطات ، فرهنگ و ارشاد به این کمیته دستور داد تا از تمام ظرفیت رسانه های کشور برای پخش برنامه های زنده متناسب با تعطیلات نوروز از جمله نمایش فیلم ، نمایش فیلم و کنسرت های آنلاین استفاده کنند. دادن.

رئیس جمهور با اشاره به بررسی شرایط مختلف در این کشور گفت: مقاومت ، صبر و استقامت مردم در یک سال گذشته نسبت به فشار اقتصادی شدید دوران تحریم و شیوع تاج قابل تحسین است و ما باید قدردان چنین افرادی باشیم. جامعه.

دکتر. روحانی گفت: میزان فشار مردم از سوی مسئولان و دولت قابل درک است و تمام تلاش دولت برای حفظ سلامتی است در حالی که پیامدهای اجتماعی و اقتصادی تاج در شرایط جنگ اقتصادی تحمیل شده کنترل می شود و همیشه سعی شده است که کوچکترین عوارض جانبی بر زندگی افراد وارد شود و تمام اقداماتی که در این زمینه انجام شده است با قدرت ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور افزود: همه دستگاههای دولتی و سایر نیروها باید هماهنگی و اقدام منسجم را برای كاهش فشارهای حاشیه ای یا غیرمرتبط انجام دهند و نگذارند درگیری های جناحی یا سلیقه های فردی پیامدهای ناخواسته جنگ اقتصادی و تاجگذاری بر مردم را تشدید كند. آهسته

دکتر. روحانی در ادامه گزارش کمیته اقتصادی در مورد تصمیم ستاد ملی ضد کرونا برای ارائه سه سرویس عمومی با بالاترین نیازهای مردمی مربوط به بستر دولت و وزارت راه و شهرسازی و سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان پیشرفته ترین سازمانها در اجرای این. این تصمیم ارگانهای مسئول را ملزم به تسریع در الحاق خود به سکوی دولت سیار و اجرای راه حل ستاد کرونا می کند و گروههای کاری مختلف در این زمینه مأمور نظارت بر اجرای صحیح این تصمیم و اقدامات اجرایی هستند.

رئیس جمهور بر لزوم نظارت دقیق بر وضعیت جدید ویروس کرونا و اقدامات مناسب تأکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا