اجتماعی

۷۴ درصد شهرهای کشور در وضعیت پرخطر کرونا/ گسترش ظرفیت واکسیناسیون ظرف ۳ ماه آتی

74 درصد از شهرهای کشور در 3 ماه آینده در وضعیت بحرانی مزمن / گسترش ظرفیت واکسیناسیون قرار دارند

معاون تولید کننده با اشاره به روند صعودی تاج در کشور ، به ویژه در شهرهای جنوبی گفت: در هفته گذشته 40 درصد در موارد مثبت سرپایی ، 17 درصد در موارد بستری مثبت و 10 درصد مرگ مثبت مثبت داشتیم. .

به گزارش یومیر ، دکتر ایرج حریرچی درباره وضعیت اوج پنجم شیوع ویروس کرونا در هرمزگان: استان هرمزگان اکنون جبهه اصلی در برابر تاج است. در حالی که این استان 2/2 درصد از کل جمعیت کشور را شامل می شود ، اما حدود 11 درصد از کشور در این استان بستری مثبت هستند و خوشبختانه همه مقامات استانی بیماری را با قربانیان از نزدیک کنترل و مدیریت می کنند
وی افزود: ما در کشور با افزایش جدی بیماری روبرو هستیم و 141 شهر سرخ (32 درصد شهرها) قرمز هستند و اکنون 329 شهر قرمز و نارنجی داریم به این معنی که 74 درصد شهرهای ما در معرض خطر هستند. ” هفته گذشته ، تقریباً 100000 بیمار سرپایی مثبت جدید شناسایی شدند (97761 بیمار) و ما بیش از 10 هزار مورد پذیرش مثبت و 1008 مورد مرگ مثبت داشتیم. به عبارت دیگر ، در هفته گذشته 40 درصد در موارد مثبت سرپایی مثبت ، 17 درصد در پذیرش های مثبت و 10 درصد در مرگ های مثبت افزایش داشته ایم.
حریرچی با اشاره به اینکه شدت بیماری در تهران بیشتر است ، گفت: در تهران موارد سرپایی ما حدود 47 درصد افزایش یافته و به عبارتی یک و نیم برابر شده است.
وی با بیان اینکه جبهه اصلی مقاومت ما در استان های جنوبی است ، تأکید کرد: شهرها از جنوب قرمز شدند. در استان هرمزگان 11٪ پذیرش ، استان کرمان 9٪ و استان سیستان و بلوچستان 4٪ کل پذیرش. به عبارت دیگر ، این سه استان 24 درصد از بیماران کرون را تشکیل می دهند ، در حالی که آنها بیش از 6 تا 7 درصد از جمعیت کشور نبودند. این بیماری از مرکز به بالا بالا می رود و از تهران وارد مازندران شده است.
وی یکی از دلایل عمده افزایش روزافزون تعداد کرون ها را فروپاشی انطباق با دستورالعمل های بهداشتی در استان های مختلف دانست و ادامه داد:. این بدان معناست که 65٪ مردم ماسک ندارند یا فاصله را رعایت نمی کنند.
معاون تولید کننده بهداشت گفت: علی رغم تعطیلی مدارس و ممنوعیت تردد در شب و اعمال قوانین در شهرهای نارنجی و قرمز ، میزان ترافیک اجتماعی که نشان دهنده سطح فاصله اجتماعی است حدود 5٪ بیشتر است در طی چند هفته از ماه ژوئن بیش از حد معمول. “سه سال می گذرد و مردم بیشتر با یکدیگر در تماس هستند.
وی با تأکید بر اینکه بهترین و سریعترین راه برای دستیابی به شرایط طبیعی و بازگشت به زندگی واکسیناسیون عمومی است ، اظهار داشت: ما از مردم به دلیل تاخیر در واکسیناسیون عذرخواهی می کنیم و مشکلات مردم را درک می کنیم و قول می دهیم که این مجموعه در چند ماه آینده با واکسیناسیون بر اساس واکسن داخلی و تا 70٪ در واردات واکسن. در حال حاضر ، میانگین واکسن برای افراد بالای 70 سال 72 درصد است ، اما ما دریافتیم که افراد بیشتری برای واکسن درخواست می کنند و افراد جوان نیز باید واکسینه شوند.
وی افزود: از دیروز تا امروز 168000 دوز واکسن تزریق شده است و تاکنون 1.5 میلیون دوز از یک طریق و 500000 دوز واکسن از طریق دیگر دریافت کرده ایم. در هفته های آینده واردات واکسن به سطح مورد نیاز و میزان زایمان واکسنهای ایرانی افزایش خواهد یافت. “افزایش می یابد. ما حدود 780 مرکز واکسن یکپارچه داریم که هر کدام قادر به تزریق روزانه 1000 واکسن هستند. در این بین برخی از مراکز واکسیناسیون جمعی با ظرفیت 5 تا 10 هزار نفر تجهیز می شوند تا به محض پایان تولید انبوه بتوانیم افراد بیشتری را واکسینه کنیم و در این مناطق افراد با واکسیناسیون شدیدتری انجام می شوند. مقایسه واکسیناسیون یک کشور کوچک با کشور خودمان نباید احساس بدی در مردم ما ایجاد کند.
وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: “از مردم عزیز می خواهم که دستورالعمل ها را بهتر دنبال کنند و مطمئن باشند که در 3 ماه آینده واکسیناسیون بسیار بزرگی انجام می دهیم.”
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا