اجتماعی

آغاز واکسیناسیون ۷۵ سال به بالاها از شنبه/ راه‌اندازی ۱۰ مرکز خودرویی واکسیناسیون در تهران

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از ورود محموله جدید واکسن در پایان هفته خبر داد و گفت: با ورود محموله جدید واکسن ، از جمعه یا شنبه 75 سال واکسیناسیون را اعلام می کنیم ”

به گزارش یومیر ، دکتر صادق تبریزی درباره وضعیت واکسیناسیون در برابر تاج: از هفتم مه 1400 ، یک میلیون و 656 هزار نفر در کشور واکسینه شدند که 420 هزار نفر بالای 80 سال داشتند. ما یک میلیون و 100 هزار نفر بالای 80 سال در کشور داریم که در این مدت 420 هزار نفر واکسینه شده اند. در زمینه واکسیناسیون افراد بالای 80 سال ، طبق برنامه پیش می رویم و با توجه به تهیه واکسنی که طی دو هفته آینده انجام می شود ، سریعتر حرکت خواهیم کرد و اگر خدا بخواهد ، جلوتر خواهیم بود از برنامه

وی افزود: این واکسن برای افراد بالای 80 سال به اندازه کافی در کشور توزیع شده است. برای افراد بالای 75 سال نیز منتظر رسیدن واکسن هستیم که پنجشنبه یا جمعه اتفاق می افتد که باید تقریباً باشد. 1.5 میلیون دوز و ما از روز جمعه یا شنبه واکسیناسیون را برای 75 سال به بالا اعلام می کنیم.

تبریزی درباره تعداد پایگاه های واکسیناسیون در کشور گفت: علاوه بر پایگاه های واکسیناسیون که داشتیم ، حدود 494 پایگاه واکسیناسیون جمعی با 1868 تیم واکسیناسیون اضافه شده است که شامل مدارس ، سالن های ورزشی و غیره است. در کلانشهر تهران ، بیش از 50 مرکز واکسیناسیون منظم و 48 مرکز واکسیناسیون تلفیقی با 321 تیم واکسیناسیون داریم و انتظار داریم تعداد مراکز واکسیناسیون تلفیقی به 100 افزایش یابد. 8 مرکز واکسیناسیون نیز تا روز شنبه در تهران ایجاد می شوند . تاکنون دو مرکز خودرویی راه اندازی شده است و با افتتاح هشت مرکز دیگر ، تعداد آنها به 10 مرکز خواهد رسید.

وی گفت: “ما حدود 840،000 نفر 75 تا 80 ساله در کشور داریم و انتظار داریم حدود یک هفته برای واکسیناسیون آنها طول بکشد.” ما دو روز اول برای این افراد پیامک ارسال می کنیم و از کسانی که پیامکی دریافت نکرده اند می خواهیم در Salamat.gov.ir ثبت نام کنند و دو روز بعد پیامک می گیرند و مکان ، زمان و روز دقیق مصمم است که آنها برای واکسیناسیون مراجعه کنند. در بعضی از استانها مراجعه به کندی انجام می شود و برخی دیگر به دلیل ماه رمضان نیست. در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان ، تیم ما بعد از افطار آنجاست و کارهای واکسیناسیون را انجام می دهد. امیدواریم سرعت کار بعد از ماه رمضان کمی بیشتر شود.

به گزارش کانال تلگرامی وبدا ، تبریزی در زمان واکسیناسیون افراد 60 ساله گفت: “اگر زایمان واکسن ما به موقع اتفاق بیفتد که امیدواریم این اتفاق بیفتد ، انتظار داریم که در اواسط ماه ژوئن 10 میلیون واکسن دریافت کنیم که وارد شود “همزمان واکسنهای پاستور و کبراکت قبل از پایان ماه ژوئن دریافت خواهیم کرد و پس از آن علاوه بر واکسن خارجی که تعداد زیادی نخواهد بود ، واکسن داخلی را نیز ادامه خواهیم داد ، واکسیناسیون را تسریع کنید.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا