اقتصادی

چابهار یکی از کانون‌های اصلی ترانزیتی هند است

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند با بیان اینکه امروز بندر چابهار را به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی ترانزیتی قرار می‌دهیم، گفت: چابهار بندری مهم از نظر ترانزیت است و می‌تواند نقش مهمی در ارتباط هند با کشور افغانستان و کشورهای محصور در خشکی داشته باشد.

به گزارش یومیر، آیین امضای قرارداد مشارکت شرکت IPGL هند در تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار، امروز ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی کشور و وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند برگزار شد.

در این مراسم سورباناندا سونوال -وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند- اظهار کرد: نخست وزیر هند به‌درستی در سفر به ایران اعلام کرد که ایران و هند دوستان جدیدی نیستند و دوستان دیرینه هستند. ما شاعر هندی داریم که می‌گوید وقتی ما برای انجام کاری تصمیم می‌گیریم فاصله‌ها دیگر برایمان مساله نیستند.

وی افزود: امروز یک اقدام تاریخی بین ایران و هند با توجه به روابط دیرینه و تاریخی خود انجام می‌شود. پیش از این نخست وزیر هند ‌۲۳ می ۲۰۱۶ یک قرارداد امضا کردند و قرارداد امروز در ادامه این قرارداد است. امروز دو کشور ایران و هند شاهد قرارداد بلندمدت در تجهیز و بهره‌برداری از بند شهید بهشتی هستند. همچنین امروز یک گفت‌وگو و تبادل نظر با آقای بذرپاش داشتم و در زمینه کریدور شمال – جنوب گفت‌وگو کردیم.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند اظهار کرد: براساس اراده مشترک رهبران دو کشور، امروز بندر چابهار را به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی قرار می‌دهیم. چابهار بندری مهم از نظر ترانزیت است و می‌تواند نقش مهمی در ارتباط هند با کشور افغانستان و کشورهای محصور در خشکی داشته باشد، ما از طریق این بندر به کشور افغانستان، گندم و کمک‌های بشردوستانه ارسال کردیم. همچنین اخیرا هیئتی از افغانستان از بندر چابهار بازدید داشتند و امیدواریم چابهار به یک بندر اصلی درجهت اتصال به افغانستان عمل کند.

ادامه دارد

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا