اجتماعی

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: افراد کم درآمد ، مهاجران غیرقانونی ، معتادان به مواد مخدر و افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند از طریق کمپین “تهران زنده می شود” واکسینه می شوند.

به گزارش یومیر و شهر ، زینب نصیری ، رئیس اداره سلامت عمومی تهران در مورد کمپین “تهران زنده می شود” گفت: متاسفانه در تهران افرادی هستند که در برنامه ریزی واکسیناسیون دخیل نبوده اند ، اما تهران با افراد آسیب پذیر ، مهاجران غیرقانونی ، افرادی که از مواد مخدر سوء استفاده می کنند ، افرادی که در شهرک های غیررسمی در شهر زندگی می کنند از طریق این کمپین واکسینه می شوند.

نصیری در مورد اهمیت واکسیناسیون عمومی افزود: واکسیناسیون عمومی زمانی م effectiveثر است که همه اعضای یک جامعه ، فارغ از موقعیت اجتماعی ، واکسینه شوند. در راستای این کمپین و با چنین رویکردی ، واکسیناسیون افراد مسن و معلولانی که به دلیل شدت یا ناتوانی معلولیت خود در خانه موفق به دریافت واکسن شده اند ، به راحتی واکسینه می شود.

وی با اشاره به مراحل واکسیناسیون این افراد گفت: وزارت بهداشت شهرداری تهران اطلاعات افرادی را که از هفته گذشته از طریق مراکز معلولان و سالمندان ثبت نام کرده اند و در صورت عدم بررسی وضعیت آنها جمع آوری کرده است. واکسینه شده ، آنها را به مراکز واکسیناسیون سیار معرفی می کنند.

رئیس اداره بهداشت شهرداری تهران در مورد افرادی که در برابر واکسیناسیون مقاومت می کنند گفت: یکی دیگر از اقدامات معاونت بهداشتی شهرداری تهران در این کمپین متقاعد کردن افراد دارای معلولیت است که قصد واکسیناسیون ندارند ، این یعنی همکاران ما در خانه مرکز بهداشت و معلولیت ، پس از شنیدن علل آنها ، مشاوره و اطلاعات کافی در مورد مزایای واکسیناسیون به آنها ارائه می دهد.

نصیری با اشاره به نحوه اطلاع رسانی کمپین “تهران دوباره زنده می شود” افزود: انجمن معلولین اداره کل سلامت شهرداری تهران در حال حاضر 10 هزار عضو فعال دارد. شهروندان متقاضی واکسن باید در سامانه “همسایگی من” یا با شماره تلفن 137 و وارد کردن کد 6 برای اعلام وضعیت واکسیناسیون خود ثبت نام کنند تا نیروهای متحرک در محل اقامت خود برای تزریق واکسن حضور داشته باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی شهرداری تهران در مورد تعداد افراد آسیب پذیر در تهران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات سازمان بهزیستی در سال 95 حدود 120 هزار معلول در تهران با درجات مختلف معلولیت زندگی می کنند اما به دلیل این که مراحل ثبت نام معلولین در کشور به اعلامیه سازمان بهزیستی و صدور کارت معلولیت بستگی دارد. متأسفانه این آمار هنوز دقیق نیست و نمی توان از آن به عنوان منبع استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا