اجتماعی

۷۵ درصد تهرانی ها دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند/واکسیناسیون ۶۵ درصدی دانش آموزان

استاندار تهران از تزریق اولین دوز واکسن کرونا به 75 درصد شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش یومیر ، محسن منصوری در پایان این نشست در ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز در ستاد مقابله با کرونا با حضور دستگاههای مربوطه برگزار شد. مدیریت کرونا در دستور کار دولت و در مرحله دوم همه دستگاهها قرار دارد. باید تمام تلاش خود را برای مبارزه با این بیماری انجام دهند.

استاندار تهران افزود: گزارشات ارگانهای مختلف نشان می دهد که حدود 75 درصد از شهروندان استان تهران با اولین دوز واکسن واکسینه شده اند و پیک واکسیناسیون در این استان 85 درصد تعیین شده است. واکسن ها برای افزایش امنیت در این استان به اوج خود می رسند.

وی در مورد 13 مارس گفت: به همان اندازه که حوزه سلامت مهم است ، باید به تقویت سلامت روانی و ایمان نیز توجه داشت. البته خط قرمز ما سلامتی خواهد بود.

وی ادامه داد: نگهبان در تاریخ 13 آبان طی مراسمی مطابق پروتکل های بهداشتی برگزار می شود ، اما راهپیمایی در این روز ممنوع است و در صورت وجود راهپیمایی ، با ماشین انجام می شود. به طور قطع ، اجتماعات در این روز باید در فضای باز و مطابق دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی طراحی و برنامه ریزی شوند. از سوی دیگر مقرر شد کمیته ای متشکل از معاونان سه دانشگاه در حوزه علوم پزشکی و تبلیغات اسلامی تشکیل شود تا برنامه های دقیقی برای این مراسم تهیه شود.

منصوری در مورد بازگشایی مدارس گفت: تصمیم ملی برای بازگشایی مدارس حرکت به سمت آموزش حضوری و بازگشایی مدارس است. اما شرط این امر رسیدن به سطح قابل قبول واکسیناسیون است. به طور متوسط ​​70 درصد از دانش آموزان اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند و بر تزریق دوز دوم در اسرع وقت در بین همه مسئولان تأکید می شود.

وی ادامه داد: از سیستم بهداشت و جزوه نیز تصمیم گرفته شده است که مدارس برای تعیین الزامات و ظرفیت مدارس آماده شوند که این امر نیز توسط دستگاه های مربوطه به دستگاه های آموزش و پرورش ابلاغ می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده در این نشست ، نگرانی اصلی ما کاهش متوسط ​​رعایت دستورالعمل های بهداشتی است که به حدود 46 درصد رسیده است. این یک نگرانی است. ما نباید تصور کنیم که مساله بیماری و خطر این بیماری با کاهش آمار حذف می شود. عادی سازی مطمئناً سمی مهلک برای کشور است. ما باید نسبت به این بیماری حساس باشیم و معیارهای از پیش تأیید شده را در دستور کار قرار دهیم. باید پذیرفت که اجرای این قوانین باید توسط نهادهای مختلف به طور جدی دنبال شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه میزان ابتلا در دو شهر استان تهران افزایش یافته است ، افزود: وقتی آمار کرونا کاهش می یابد ، حتی افزایش اندک عفونت و مرگ باعث تغییر وضعیت می شود. البته این س empال با قاطعیت به فرمانداران این دو شهر اعلام شده و هشدارهای لازم نیز داده شده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد طرح تدوین قرنطینه ، گفت: این طرح در مقر ملی کرونا مطرح شده است ، اما تصمیم گرفته شد که این طرح نهایی شود و در جلسه بعدی در ستاد ملی ارائه شود. برخی از این هوشها شامل اصنافی است که به سلامت افراد مربوط می شود. در گام اول ، البته ، این طرح نمی تواند به طور جامع اجرا شود. اما اصنافی که بیشتر در ترافیک و ارتباط با مردم به منظور پالایش هستند مشمول محدودیت هایی برای آنها می شوند.

منصوری در خصوص محدودیت ممنوعیت تردد شبانه گفت: تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ نشده و تصمیمات قبلی همچنان به اجرا در می آید. تا کنون بیش از 4000 نفر با دوز سوم واکسینه شده اند و این امر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا