حوادث

محموله ۸.۵ میلیاردی موبایل قاچاق به مقصد نرسید

رئیس سازمان امنیت بندری و دریایی پلیس پیشگیری ناجا از کشف 40 تلفن همراه قاچاق به ارزش 8.5 میلیارد ریال در بندرلنگه خبر داد.

به گزارش یومیر سرهنگ جعفر اتمانی در خصوص جزئیات این خبر گفت: مأموران یگان حفاظت بندر لنگه هنگام بررسی وسایل نقلیه خروجی مشکوک به حمل و نقل کالای قاچاق توسط یک خودروی سواری هستند

وی افزود: در بازرسی از خودرو مذكور 40 دستگاه تلفن همراه از نوع آیفون و سامسونگ و لوازم جانبی كه راننده خودرو از آنها بی اطلاع بود كشف شد كه به دلیل نداشتن مدارك قانونی توقیف می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش گوشی های مکشوفه را 8 میلیارد و 500 میلیون ریال تخمین زدند ، گفت: پس از تشکیل پرونده ، کالاها برای محاکمه به مراجع قانونی تحویل داده شد.

در سال 1999 تعداد 268 مورد سرقت کالاهای اساسی را کشف کرد

در بخش دیگری از مصاحبه ، سرهنگ آتمانی عملکرد سال گذشته سازمان حفاظت بندر و دریانوردی پلیس پیشگیری ناجا را تشریح کرد.

وی گفت: یگان حفاظت بندر با فعالیت 29 رده وابسته در هفت استان اقدامات مهمی را برای جلوگیری از سرقت کالاهای اساسی ، مبارزه با قاچاقچیان و تأمین نظم و امنیت در بنادر مهم کشورمان انجام داده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 268 مورد سرقت سخت افزار ، کالاهای اساسی و کالاها از جمله گندم ، ذرت و دانه های سویا و 94 مورد قاچاق شامل لوازم خانگی ، پوشاک ، قطعات خودرو ، مواد آرایشی و سوختی توسط بنادر کشف شد. و حفاظت دریایی. بوده است.

دستور یگان حفاظت پلیس پیشگیری ناجا سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت ایمن سازی بنادر کشور که محل تبادل کالا هستند ، تصریح کرد: در این راستا 32 هزار و 271 پاسپورت شناور به صورت شبانه روزی در بنادر فعال هستند.

سرهنگ اتمانی افزود: اقدام مهم دیگر واحد حفاظت ، پایش و کنترل تردد خودرو و انسان در این بنادر این است که در دوره 99 بیش از 17 میلیون و 700 هزار مسافر دریایی ، اتباع خارجی ، بازدید کنندگان از تأسیسات دریایی و سایر افراد نیز بیش از 12 میلیون و 700 هزار نوع وسیله نقلیه سبک و سنگین را بازرسی کرده اند.

به گزارش سایت پلیس ، این افسر پلیس ادامه داد: با تلاش مأموران یگان حفاظت 704 دادگاه تشکیل شد ، 618 متهم دستگیر و 819 دادگاه اعدام شدند.

سرهنگ اتمانی گفت: حوادث بندری و دریایی ، آلودگی دریایی ، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی ، گشت های هدفمند ، امنیت سمینارها و کنفرانس ها ، محافظت از شخصیت ها و مقابله با مرگ و قاچاق مواد مخدر از جمله موارد دیگر است. به ماموریت های یگان حفاظت اشاره شده است. : درصد قابل توجهی از تجارت جهانی کالاها از طریق دریا انجام می شود که اهمیت و حساسیت ماموریت واحد پیشگیری بندر ناجا از سازمان پیشگیری بندر و دریانوردی را نشان می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا