اجتماعی

کاهش ۲۴ درصدی نزاع جمعی در استان مرکزی/افزایش هزینه قاچاق کالا در استان

یومیر / مرکزی فرمانده انضباطی استان مرکزی از کاهش 24 درصدی درگیری های گسترده در آن استان خبر داد.

سردار حسن مفاخمی شهرستانی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در 13 مرداد در رابطه با عملکرد 135 روز ناجا در سال 1999 اظهار داشت: یکی از بزرگترین نگرانی های مردم سرقت است که روند رو به رشد سرقت به ویژه سرقت های کوچک است.

وی افزود: در مدت 4.5 ماهه امسال شاهد افزایش 9 درصدی سرقت ها در استان مرکزی بوده ایم که با توجه به رویکرد علمی و هوشمندانه پلیس و هم افزایی منجر به افزایش 70 درصدی کشف ها شده است. “” همچنین موفقیتهای بسیاری در زمینه کاهش زمان برای کشف جرم و افزایش احساس امنیت حاصل شده است.

مفتخمی شهرستانی با اشاره به اینکه استان مرکزی از نظر سرقت در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد و با رویکرد علمی و هم افزایی در زمینه اطلاعات و پیشگیری ، از نظر کشف جرم دارای بالاترین رتبه در کشور است ، گفت: در استان مرکزی در بروز سرقت خرده فروشی افزایش یافته است و شاهد کاهش سرقت های خشونت آمیز در استان هستیم. سرقت های عمده در استان شامل سرقت است که در این بخش 42 درصد کاهش یافته است و همچنین کاهش 10 درصدی سرقت دام ها به صورت خشونت صورت گرفته است.

رئیس پلیس راه استان مرکزی تصریح کرد: در موج اول شیوع تاج در کشور ، 17 درصد سرقت ها مربوط به سرقت های اول است که نمی توان به مشکلات اقتصادی ناشی از تاج نسبت داد: در 4.5 ماهه امسال 6 هزار و 298 تصمیم دادگاه صادر شده است. در ابعاد مختلف ، اما آنچه برای مردم مهم است مسئله دستگیری است که براساس آن 3545 حکم دستگیری موفق صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 86 درصد موفقیت در این زمینه داشته و دستگیری زندانیان ادامه دارند. ما در حال فرار هستیم.

وی در خصوص اقدامات پلیس در زمینه کنترل مواد مخدر ، اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر دغدغه و تقاضای حقوق مردم است و امسال تمرکز بر پاکسازی مناطق آلوده با درآمد کم است و اتفاقات خوبی تاکنون حاصل شده است که در فروش صنعتی است. داروهایی که می توانند 800 نفر را آلوده کنند مورد هدف قرار گرفتند و در کل این بخش 67 درصد از دستگیری های عمده فروشی در استان و همچنین افزایش 7 درصدی دستگیری های خرده فروشی را به خود اختصاص داده است.

مفخمی شهرستانی اظهار داشت: در دستگیری اراذل و اوباش ، 107 درصد موفقیت حاصل شده است و اقدامات پیشگیرانه پلیس به کاهش 60 درصدی شیوع شرارت در استان کمک کرده است.

وی کاهش 24 درصدی معاملات چانه زنی ، افزایش 7 درصدی دادخواستهای فردی ، کاهش 3 درصدی جعل و کلاهبرداری و افزایش 72 درصدی کشف جعل را به عنوان آماری 4.5 ماهه برای سال 1999 ذکر کرد.

فرمانده انضباطی استان مرکزی اضافه کرد: در زمینه قاچاق کالا استان مرکزی دارای شرایط ویژه ای به عنوان دروازه است و با برنامه ریزی انجام شده در مدت مذکور 545 میلیارد ریال کالا در این مدت توقیف شد و 92 درصد افزایش در کشف. کالاهای قاچاق در قالب ریال به ثبت رسیده است. همچنین 15 درصد افزایش تعداد پرونده های مطرح شده در این رابطه ، افزایش 12 درصدی مصادره خودرو و 39 درصد افزایش در بازداشت متهمان و در واقع هزینه قاچاق کالا در استان افزایش یافته است.

وی در مورد اقدامات پلیس در منطقه کورونا ، توضیح داد: در زمینه درمان کورونا ، استان مرکزی در واقع یک خلبان برای اجرای مرزهای زیستی در کشور بود ، بنابراین در تاریخ 26 مارس 1998 ، مرزهای زیستی در ورودی های استان وجود داشت. از استان قم استفاده شد و این اقدام پلیس در جلوگیری از ابتلا به این بیماری در موج اول بسیار مؤثر بود.

مفتخمی شهرستانی با اشاره به کشف پنج میلیون شیء مواد ضد عفونی کننده مختلف ، ماسک ، دستکش و الکل ، افزود: چند روزی است که شیوع پلیس تاج نقش موثری در تأمین امنیت بیمارستان ها داشته و تاکنون نیز وجود داشته است. عملکرد مثبتی در برابر کرونا برای مدتی تنها یک افسر پلیس (دیروز) به علت کرونا جان خود را از دست داد ، اگرچه در بین نیروهای پلیس استان نیز مواردی از این دست بوده است.

وی اظهار داشت: در جرایم سایبری افزایش 29 درصدی جرم و افزایش 102 درصدی کشف جرم رخ داده است.

مفاخر شهرستانی با بیان اینکه تعداد کشته شدگان حوادث در مدت یاد شده در مدت یاد شده سه درصد کاهش یافته است ، افزود: فعال سازی مرکز نظارت بر راهور و اجرای قانون در رابطه با اطلاعات از جمله عوامل بازدارنده بوده و در تلاشند تعداد دوربین ها را افزایش داده و پیوند دهیم. همه ما در مرکز هستیم و در حال حاضر پنج شهر به این مرکز وصل شده اند.

وی مجهز به کلیه وسایل نقلیه راهنمایی و رانندگی با GPS و راهنمایی عملیاتی در گشت های وسایل نقلیه استان ، تقویت ناوگان خودرو ، تعویض 85 هزار و 391 پلاک ، تعویض 1365 پلاک موتور سیکلت ، صدور 5912 گواهینامه ، 373 هزار و 956 مخاطب را با 110 مورد ثبت کرد که 943 مورد در هر مورد بود. امروز و افزایش 106٪ در تماس ها نسبت به سال گذشته ، افزایش 3٪ در تماس های عملیاتی ، تصویب الکترونیکی شرایط تصویب وسیله نقلیه ، 15.043 تماس به 197 و افزایش 5٪ ​​در تماس ها ، افزایش 2٪ عملکرد پلیس ، کاهش 34 درصدی شکایت از پلیس ، کاهش 3 درصدی انتقادات و مشارکت عمومی در حین عملیات و دریافت 1031 پیشنهاد از سوی جمعیت و 2596 مورد مشاوره و کمک و 83 درصد حل و فصل پرونده های درگیری و درگیری در خانواده و خانواده و موضوعات فعال را افتتاحیه تشریح کرد. یکی از اقدامات و نتایج به دست آمده در این دوره از ایستگاه پلیس آزار بازار اراک است.

این افسر پلیس استان مرکزی با اشاره به فعال شدن پلیس اقتصادی در استان مرکزی اظهار داشت: رئیس پلیس اقتصادی استان مرکزی ، مکان پلیس ، ساختار و نیروی کار آن را نیز تحویل و تعریف کرد و ما منتظر تهران هستیم. برای شروع فعالیت خود در زمینه سکه و طلا وضعیت استان مرکزی بهتر از سایر مناطق کشور است و شرایط اقتصادی امن در این استان حاکم است. ما همچنین وارد املاک و مستغلات و زمین هایی شده ایم که با راه اندازی نیروی پلیس اقتصادی تصمیم به مقابله با متخلفان خواهد شد. رسیدگی به هسته های درشت نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در حوزه مسکن وضعیت استان مرکزی بهتر از سایر مناطق کشور است اما ما به موضوع اخطار و بررسی کار مشاوران املاک رفته ایم و پلیس اقتصادی با هرگونه اختلاف در این زمینه برخورد خواهد کرد.

مفتخمی شهرستانی خاطرنشان کرد: این باند با فساد و فحشا در حوزه سایبر فعال است و دستگیری هایی در این زمینه انجام شده است. وی گفت: “پلیس FATA و پلیس آگاهی در این زمینه اقدامات خوبی را انجام می دهند” ، گفت: “با استفاده از پتانسیل علمی و فنی هکرها ، استخدام در حوزه منابع اطلاعاتی وجود دارد و در این زمینه همکاری بین هکرها و پلیس وجود دارد.”

وی در مورد فعالیت کانال های تلگرام مخرب گفت: “سه کانال تخریبی در استان فعال بودند که با تهیه اسناد قابل اعتماد بسته شد و با وجود تمام مهارت ، آنها هیچ راه فراری نداشتند. در واقع پلیس FATA همه در این زمینه است.” و دلایل این کانال ها مشخص شد.

با توجه به چرخه های شبانه در برخی خیابان های اراک ، افسر پلیس راه در استان مرکزی اظهار داشت: ما دوچرخه ها را مدیریت می کنیم. از 6 ژوئن طرحی برای مقابله با عواملی که باعث ایجاد اختلال در تأمین اجتماعی می شوند اجرا شده است و این افراد با برخورد قانونی صورت می گیرند. رفتار جدی گرفته می شود

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا