اجتماعی

افزایش سه درصدی مصرف آب استان قم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته

یومیر/ قم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: بر اساس آمار دیروز حدود 455 هزار مترمکعب مصرف آب داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش مصرف داشتیم.

مهندس حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم طی سخنانی در شبکه استانی نور گفت: بر اساس آمار دیروز حدود 455 هزار مترمکعب مصرف آب داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 3 درصد افزایش داشته است. ” به امید دیدار.

وی افزایش دما را مهمترین عامل افزایش مصرف در روزهای اخیر دانست و گفت: برای کنترل توزیع آب باید مصرف کنترل شود و مردم در این زمینه نقش بسزایی دارند.

بختیاری بیشترین مصرف آب را در محدوده منازل ذکر کرد و ادامه داد: افزایش دما هزینه آبیاری فضای سبز در منازل، شستشو و کولرهای آبی را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه شرکت آب و فاضلاب نیز وظیفه تامین آب صنعت را بر عهده دارد، اما عمده مصرفی که در حال حاضر افزایش غیرعادی را نشان می دهد در مناطق سرسبز شهرها است.

بختیاری افزایش در هر. سرانه مناطق سبز را یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف عنوان کرد و افزود: ده درصد مصرف آب شهری مربوط به آبیاری مناطق سبز شهری است. البته همکاری خوبی با مسئولان شهرداری داریم و اقدامات خوبی برای جداسازی آب از شبکه آب شرب انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم آب مورد نیاز مناطق سبز را از شبکه آب شرب جدا کنیم، تصریح کرد: با توسعه شبکه آب خام و چاه هایی که کیفیت خوبی ندارند به دنبال آبیاری فضای سبز هستیم.

بختیاری با بیان اینکه در سلامت آب مشکلی از نظر کیفیت وجود ندارد، گفت: کاهش سهم قم از سد کوچری و رشد مصرف به دلیل افزایش دما بخشی از آب شهر را از منابع زیرزمینی تامین کرده و این امر باعث افزایش شوری آب شده است. در شهر بوده اند.

وی تاکید کرد: در مجموع نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش برداشت از سرشاخه ها داشتیم که عملا به کاهش کیفیت آب از نظر شوری آب منجر شده است.

بختیاری با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب خاطرنشان کرد: حدود 30 درصد از مصرف یک خانوار مربوط به استحمام و همچنین 20 درصد مصرف آب مربوط به آشپزخانه است که بانوان می توانند با این میزان کنار بیایند، بنابراین اقدامات منجر به ایجاد فرهنگ‌هایی که برای مصرف بهینه شده‌اند می‌توانند مؤثر باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استانی با بیان اینکه منبع اصلی تامین آب شرب استان قم سد کوچری است، تصریح کرد: سال گذشته حدود 80 درصد آب شهر از این منبع تامین می شد و منبع بعدی سد 15 خرداد است. امسال با توجه به کاهش نسبت انشعابات استفاده از آن افزایش یافته است و 13 حلقه چاه در علی آباد و چاه های درون شهری از دیگر منابعی هستند که حدود 50 درصد آب مورد نیاز را در ایام پیک تامین می کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا