فرهنگ و هنر

محدود شدن سفر حتی در نوروز

معاون وزیر جهانگردی به دنبال تصمیم اخیر کمیته عالی نظارت بر اجرای پروتکل های سلامت مدیریت کرونا مبنی بر ممنوعیت تبلیغات سفر و مشوق های آن در تمام تعطیلات آینده ، حتی نوروز ، گفت: “این تصمیم به معنای بسته شدن کامل سفر نیست. مطابقت با پروتکل های بهداشتی

به گزارش یومیر ، کمیته عالی نظارت بر اجرای پروتکل های سلامت مدیریت کرونا جلسه ای را تشکیل داد که به مسئولیت معاون وزیر بهداشت و با حضور نماینده وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد: “وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سایر ارگانها و سازمانهای ذیربط برای مدیریت اطلاعات و نظارت صحیح بر مسافرتها ، به ویژه در ایام فاطمیه ، نوروز و سایر موارد و تعطیلات آینده و جلوگیری از تبلیغات و مشوقهای افزایش سفر ، مانند بلیط های تخفیف دار و سفرها ، و غیره باشد.

وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی همچنین باید اقدامات لازم را برای اتصال به سیستم “ماسک” وزارت بهداشت انجام دهد تا از ورود افراد مبتلا به بیماری Covid-19 به مناطق مسکونی و گردشگری جلوگیری کند.

وزارت راه و شهرسازی همچنین باید مطابق پروتکل های وزارت بهداشت بر ظرفیت مسافری اتوبوس های شهری نظارت لازم را داشته و اقدامات لازم را برای ایجاد تهویه مناسب در اتوبوس ها انجام دهد. همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی علاوه بر بررسی سلامت مسافران با توجه به بیماری Covid-19 هنگام صدور بلیط ، در هنگام سوار شدن نیز سلامت مسافران را به صورت الکترونیکی بررسی کند. “

این حکم در حالی صادر شده است که پیش از این وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهبود وضعیت مشاغل مسافرتی و گردشگری داخلی را در تعطیلات نوروز پیش بینی کرده بود.

ولی تیموری ، معاون گردشگری زیر نظر وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، در مورد شرایط سفر علی رغم تصمیم گیری به یومیر گفت: این سفر بسته نیست و مطابق پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

از ابتدای ماه دسامبر ، با تشدید ویروس کرونا ، سفر با اتومبیل شخصی در شهرها ممنوع و جریمه می شود. مدیریت کرونا همچنین مسافران با کرونا را با وسایل حمل و نقل عمومی منع کرده است. این محدودیت ها همچنان در حال گسترش است. در حال حاضر هیچ محدودیتی در سفرهای حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ، قطار ، هواپیما و کشتی وجود ندارد ، هرچند این وسایل نقلیه باید 60 درصد ظرفیت مسافران را بپذیرند و خدمات مسافرتی را به افراد مبتلا به ویروس کرونا ارائه ندهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا